Sunt presedinte de bloc la o asociatie de proprietari. In urma cu 3 luni, un proprietar a solicitat in scris printr-o adresa trimisa prin posta cu confirmare de primire explicatii referitoare la suma restanta afisata in dreptul lui in lista de plata.
Deoarece suma prezentata la avizier nu era cea corecta, conatabila-casiera gresind calculele, cenzorul a verificat formal sau mai bine zis nu a verificat, am refuzat raspunsul in termenul legal de 7 zile sperand ca voi ajunge la o intelegere cu proprietarul.
Stiu. Am gresit, conform prevederilor legale.
Intre timp, s-a afisat lista cu luna urmatoare, contabila-casiera a gresit iar neluand in calcul o plata efectuata prin banca in termen ... iar proprietarul a reclamat a doua oara in scris, publicand la avizier dovada efectuarii platii si reclamand faptul ca nu a primit raspuns in termenul legal si ca a m-a reclamat la serviciul din cadrul primariei de sector.
Intrebari:
1. care poate fi incadrarea juridica a faptei mele in situatia in care proprietarul depune reclamatie in instanta ?
2. Se poate indrepta in instanta impotriva mea ca presedinte sau impotriva asociatiei ?
3. pot fi amendat si de catre primarie pentru ca nu am oferit raspuns in termenul legal ?
Intrebarea mea este adresata in primul rand avocatiilor, eventual cu experienta intr-o speta asemanatoare pt. ca ma intereseaza exact sa stiu unde se incadreaza fapta mea ca sa-mi pregatesc eventual apararea.
Am evitat un raspuns prin care sa-i spun doar ca se lucreaza la calcularea exacta a sumei in conditiile in care, noi (contabila) a afisat eronat si dupa 2 ani de la constatare soldul. Ce sa-i spun: domnule, chiar daca daca am afisat gresit si dupa 2 ani situatiile, noi inca lucram ca nu suntem siguri ca ceea ce am afisat este si corect ... era o varianta ca sa-i comunic in termenul legal, dar nu avea nicio utilitate.
De ajuns in instanta se va ajunge cu siguranta, de altfel cred ca deja a fost initiat acest demers. Nu de amenda imi este frica, ci de faptul ca la un moment dat spunea ceva de daune interese pentru prejudiciu de imagine, in sensul ca i-am afectat imaginea mai multe luni la rand prin afisarea pe lista datornicilor cu sume inexacte in conditiile in care el a cerut lamuriri si a atentionat ca sumele nu sunt corecte.
Dar cat si ce lucreaza contabila dv. in arhiva de ii trebuie atatea luni sa afle daca un proprietar si-a platit sau nu intretinerea?
Nu vi se pare ca dureaza cam mult? Incep sa cred ca proprietarul in cauza si-a pierdut rabdarea pe buna dreptate!
buna ziua,
-cred ca bine ar fi sa si schimbati contabila aia, daca tot face greseli repetate........in felul acesta poate unele problema pe care le aveti, s-ar rezolva.
o zi buna!
Acum vreo 8 ani comitetul executiv constatand mai multe nereguli (unele asemanatoare cu cele descrise in actuala discutie), a decis verificare intregii gestiuni a asociatiei (facturi, chitante, casa, banca, furnizori, chirii, repartizari, liste, restante, penalizari...) pentru ultimii doi ani. S-a facut un contract cu un expert contabil care in doua luni a verificat totul si-a intocmit un raport, insotit de calcule, explicatii si refacerea tururor situatiilor. Asa s-a constatat o lipsa de aprox. 100 mil lei vechi, greseli de inregistrare, proprietari care aveau restante neevidentiate, proprietari care aveau sume achiate in plus...
Totul in numai doua luni cu 20 mil lei ( cate 10 mil pentru fiecare an verificat).
Astfel s-a facut o curatenie adevarata, s-au preluat soldurile stabilite de acest expert, s-au facut punctaje cu furnizorii, asociatia s-a folosit de aceasta situatie si-n procese...
Asa ca este bine sa apelati la specialisti atunci cand vedeti ca nu o scoateti la capat fara acestia.