avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1023 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata administratie

Buna seara,
Locuiesc intr-un cartier rezidential , in apartament dintr-o vila. Nu avem Asociatie de proprietari din diverse motive pe care nu vreau sa le expun acum.
Intreg cartierul este administrat de o firma de administrare care apartine dezvoltatorului. Intrebarea mea este legata de taxa pe care trebuie sa o platim pe firmei de administrare care la ora actuala este o suma de bani( exprimata in Euro) pentru metru patrat " suparafata construita" a aparatamentului. In contractul de vanzare cumparare nu apare termenul de "suprafata construita " a apartamentului.
Intreband administratorul cum a fost fixata aceaasta suprafata mi s-a spus ca este suprafata desfasurata a aparatamentului plus 20% din aceasta.
Va rog sa-mi spuneti daca exista o prevedere legala legata de taxa de adminstrare. Daca se plateste la" suprafata construita", suprafata desfasurata sau suprafata utila a aparatamenului si daca este legal ca aceasta taxa sa fie exprimata in euro si nu in lei?
Va multumesc.
un cetatean
@cetatean2222
Ce activitati va presteaza firma de administrare?
Cunosc un cartier unde initial au existat strazi de-a lungul carora erau insirate casele/vilele, (chiar in contract fiind mentionata denumirea strazii). Cineva a venit cu ideea de a se imprejmui cartierul cu un gard de sarma si cu o singura intrare. Fiecare vila are centrala termica, contracte incheiate direct cu furnizorii de utilitati, singura proprietate comuna o constituie intrarea in cartier. Tot acel cineva a venit cu ideea de a se constitui asociatie de proprietari si acum platim administrator, paznic, etc. Cei care nu au fost de acord, au fost actionati in instanta.

Din pacate nu mi-ati raspuns la intrebare!
Ultima modificare: Duminică, 30 Octombrie 2011
Adriantot, moderator
cetatean2222 a scris:

[...]Este normal ca firma de administrare , la facturile venite de la furnizorii de utilitati sa-si mai adauge ei un comision, si noua sa ne factureze la noua valoare?
[...]

Firma de administrare nu are contract cu proprietarii vilelor, presupun, intrucat dv., proprietarii, nu sunteti organizati in vreo entitate cu personalitate juridica.
Deci comisionul este ilegal.
Ce nevoie aveti sa va plateasca cineva utilitatile pe care vi le puteti plati singur?
Asta nu inteleg!

De unde si pana unde a aparut aceasta firma de administrare si ce administreaza ea.
In mod normal se administreaza o proprietate comuna sau interese comune. Dv., proprietarii acelui cartier, aveti proprietate comuna sau interese comune?

Este normal ca firma de administrare sa perceapa un comision, sa aplice un tarif, un adaos comercial..., adica o suma in plus fata de totalul facturilor primite de la furnizori.
De ce?
Pentru ca acea firma are una sau mai multe persoane care muncesc pentru administrarea acestui condominiu, acestui cartier de vile. Asa cum spuneti in primul mesaj aveti un apartament situat intr-o vila. Pai factura de apa poate vine de la furnizor pe intreaga vila (cu 2 - 10 apartamente) conform apometrului de la bransament sau poate factura de apa vine pentru 4 - 5 vile care au un bransament comun. Acea firma de administrare, prin salariatii sai, citeste apometrele de la bransament, citeste apometrele din fiecare vila sau/si din fiecare apartament, repartizeaza consumul, gestioneaza pierderile, incaseaza banii de la fiecare apartament, achita facturile furnizorului, intervine la avarii, evidentiaza aceste operatiuni in registrul de casa, in fisele personale, in registre...
Si-aceleasi operatiuni se fac pentru gaz, agent termic, energia electrica pentru iluminatul comun. Lunar poate afiseaza liste de plata, intocmeste situatii financiar contabile...
Pentru toatea acestea operatiuni sau unele din acestea sau chiar mai multe, in functie de utilitatile, organizarea si problemele concrete, deci pentru toate aceste operatiuni, firma de administrare trebuie sa-si plateasca niste oameni, sa consume formulare, hartie, instrumente de scris, calculator, imprimanta, sa aiba cont la banca, sa faca cheltuieli postale, sa plateasca impozite si contributii sociale...
Cine credeti ca ar face munca voluntara sa administreze un cartier de vile?:-/


Multumesc de raspuns!
Numai ca...pe langa consumul de apa, energie electrica ,etc...mai platim si taxa de administrare care e substantiala. In acaesta taxa sunt incluse si salariile celor de care vorbiti si hartia, etc...

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari Daniela Sebe Daniela Sebe M- am mutat de curand intr- un bloc nou cu sase apartamente in Bragadiru .Vecinii sunt galaciosi , pusi pe distractie mereu.Fiecare isi plateste utilitatile ... (vezi toată discuția)
Referitor la plata ascensorului de catre locatarii de la parter manuela_s manuela_s daca locuiesc la perter trebuie sa platesc si ascensorul si service-ul acestuia in cazul in care nu-l folosesc?(sa nu mai spun ca usa liftului e lipita de usa ... (vezi toată discuția)
Drepturi ale asociatiei de proprietari Amariei Alin dumitru Amariei Alin dumitru Sunt persoana juridica si detin un spatiu comercial la parterul unui bloc de locuinte (mentionez ca este spatiu comercial din constructie, cu intrare separata ... (vezi toată discuția)