avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 570 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata administratie

Buna seara,
Locuiesc intr-un cartier rezidential , in apartament dintr-o vila. Nu avem Asociatie de proprietari din diverse motive pe care nu vreau sa le expun acum.
Intreg cartierul este administrat de o firma de administrare care apartine dezvoltatorului. Intrebarea mea este legata de taxa pe care trebuie sa o platim pe firmei de administrare care la ora actuala este o suma de bani( exprimata in Euro) pentru metru patrat " suparafata construita" a aparatamentului. In contractul de vanzare cumparare nu apare termenul de "suprafata construita " a apartamentului.
Intreband administratorul cum a fost fixata aceaasta suprafata mi s-a spus ca este suprafata desfasurata a aparatamentului plus 20% din aceasta.
Va rog sa-mi spuneti daca exista o prevedere legala legata de taxa de adminstrare. Daca se plateste la" suprafata construita", suprafata desfasurata sau suprafata utila a aparatamenului si daca este legal ca aceasta taxa sa fie exprimata in euro si nu in lei?
Va multumesc.
un cetatean
Pai exact ceea ce spuneam mai sus. Pe langa pretul utilitatilor trebuie sa platiti si pe cei care se ingrijesc de repartizarea acestor utilitati...
Daca o sa va uitati pe o lista de plata la o asociatie de proprietari de la bloc o sa vedeti ca, asa cum prevede legislatia, pe lista de plata apar coloane separate, distinct, cu apa, energia electrica, liftul, repartaiile, energia termica, fond de reparatii, fond de rulment s.a.m.d., adica tot ce se vede, se consuma. Dar pe aceleasi liste de plata mai apar si alte coloane distincte ce cuprind cheltuielile salariale si/sau de administrare, rechizite, gospodaresti..., cu respectarea legislatiei in domeniu.
Sigur ca puteti acum sa fiti suspiciosi asupra corectitudinii acestor sume ce vi se repartizeaza, dar acelasi lucru, aceleasi suspiciuni sunt destul de frecvente in multe asociatii de proprietari constituite pe o scara de bloc, pe un bloc sau mai multe, care au presedinte, membrii de comitet, cenzori alesi chiar dintre proprietari.
Si revin la intrebare...e corect sa aduge un comision la facturile de uitilitati???
Cu stima,
Eu inteleg din cele expuse de dv. ca aceasta firma de administrare este angajata de dezvoltator.
Aceasta firma are deja un contract de administrare in baza caruia, spuneti dv., percepe o taxa de administrare. Asta, tradus in cotele de intretinere de la blocuri, inseamna salariile angajatilor, cheltuielile firmei pentru aceasta activitate de administrare (hartie, pixuri, toner, maturi (?!) etc).
Sau judecand invers, e ca si cum la o asociatie de proprietari, pe langa salariile administratorului si a celorlalti angajati, s-ar hotari sa se plateasca un comision in plus la utilitati pentru ca admnistratorul se duce si le plateste. Am inteles bine?

Daca firma isi mai adauga in plus fata de aceasta taxa de administrare si un comision la factura utilitatilor, acest lucru este complet ilegal, afara de cazul in care fiecare dintre dv., si numai pentru aceia care au semnat o conventie scrisa cu aceasta firma, ati fost de acord sa platiti si comisionul pe facturile de utilitati, subliniez, in plus fata de taxa de administrare.

Acum, sa punem problema, ca dv. va achitati taxa de administrare asa cum va revine din impartire (desi acel adaos de 20% adaugati la suprafata utila are un mare semn de intrebare), dar.....nu achitati comisionul pe facturile de utilitati. Ce vi se poate intampla? In baza a ce vi se poate intampla ceva? Ati semnat vreo intelegere cu aceasta firma pentru acest comision? Nu iau in discutie "reprezentarea" dv. printr-un comitet, echipa grupare, sau cum vreti sa-i ziceti, cativa dintre proprietari.... Ei nu reprezinta nimic in fond in aceasta negociere mai mult decat o intelegere verbala, fara nicio relevanta juridica.
Ultima modificare: Luni, 31 Octombrie 2011
elga50, moderator
Va multumesc!
Asta vroiam sa stiu daca e legal sau ilegal ca aceasta firma de administrare procedeaza corect adaugand un comision la facturile de utilitati.
in contractul semnat cu ei si care a expirat de curand, nu era stipulat acest coomision,
Singurul lucrul stipulat in acest sens e taxa de administrare care inseamna asa cum ati spus, salarii, cheltuieli, pixuri , agrafe, etc....
Daca firma a actionat ilegal.... de catre cine poate fi controlata si sanctionata?
Chiar nu stie nimeni???...sau daca se pune problema sanctionarii legale nu se amesteca nimeni?

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari Daniela Sebe Daniela Sebe M- am mutat de curand intr- un bloc nou cu sase apartamente in Bragadiru .Vecinii sunt galaciosi , pusi pe distractie mereu.Fiecare isi plateste utilitatile ... (vezi toată discuția)
Referitor la plata ascensorului de catre locatarii de la parter manuela_s manuela_s daca locuiesc la perter trebuie sa platesc si ascensorul si service-ul acestuia in cazul in care nu-l folosesc?(sa nu mai spun ca usa liftului e lipita de usa ... (vezi toată discuția)
Drepturi ale asociatiei de proprietari Amariei Alin dumitru Amariei Alin dumitru Sunt persoana juridica si detin un spatiu comercial la parterul unui bloc de locuinte (mentionez ca este spatiu comercial din constructie, cu intrare separata ... (vezi toată discuția)