avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... restituirea unei parti din fondul de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

restituirea unei parti din fondul de rulment

Sunt proprietara din 1998 a unui apartament obtinut in urma unei mosteniri. Fondul de rulment pe care, potrivit spuselor administratiei, il detin in acest moment este de 370 Ron. Blocul dateaza din 1969 si am pe undeva chitante din 1994 care arata ca se retinea lunar o suma echivalenta cu 3 RON de azi, suma pe care de cand sunt proprietara am platit-o si eu lunar.
1. Cum pot verifica daca aceasta suma este cea corecta? Ce inscrisuri care sa justifice exactitatea sumei de 370 de ron ar trebui sa cer administratiei?
2. In ultimele 12 luni cea mai mare valoare a intretinerii a fost de 210 Ron la care s-au adaugat 30 Ron ca fond de reparatii si 3 Ron ca fond de rulment. Am depus o cerere prin care solicit restituirea diferentei dintre cea mai mare valoare a sumelor datorate asociatiei intr-o luna si fondul de rulment pe care il detin si am primit raspunsul: nu se aproba. Este legal? Daca nu, cum trebuie sa procedez pentru recuperarea acestei sume?
Mentionez ca inteleg utilitatea fondului de rulment, ca sunt de acord ca la asociatie sa am un fond care sa acopere valoarea celei mai mari intretineri , fond pe care sa-l actualizez cand intretinerea creste.
Ultima modificare: Marți, 15 Noiembrie 2011
Diana-D, utilizator
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 23:05, 16 Noiembrie 2011
In acest bloc nu prea sunt restantieri. Penalitatile sunt de 0,2% pe zi si se calculeaza la 45 de zile de la afisarea listei. Singurul restantier are 1400 ron restanta, ceilalti , putini si ei ca numar au o intretinere restanta.
Multi proprietari sunt persoane in varsta sau mostenitorii batranilor care au decedat. In toate aceste cazuri s-a constituit prima data fondul de rulment in 1969 si pe parcursul urmatorilor 20 de ani s-a actualizat atunci cand a fost nevoie. Actuala presedinta a asociatiei de locatari era in aceasta functie si in 1994 cand am inceput sa platesc eu in numele matusii mele. Erau vremuri cu inflatie mare si mi-a explicat atunci de ce in fiecare luna acest fond de rulment se actualiza cu sume echivalente cu cei 3 lei de azi. Acest obicei nu a incetat nici in anii urmatori precum 1996 cand nu mai aveam inflatie anuala mare. Abia din vara aceasta a disparut din listele afisate. La decesul matusii mele nu am cerut fondul de rulment, am considerat normal sa-l las in asociatie in contul proprietatii mele.
Intr-un mod asemanator se strange si fondul de reparatii: lunar pe scara mea se strang aproximativ 1100 ron (nu am scris gresit, am in laptop fotografii a 2 liste de intretinere) , bani care apar pe lista inainte de coloana total de plata. Nu poti lasa fondul de reparatiii neplatit caci nu se iau banii pe luna urmatoare decat daca e achitat si acest fond de reparatii. Iar cine nu achita, se frige. La nicio banca nu platesti azi 73% dobanda, dar daca intarzii la intretinere da.
Cand platesc intretinerea primesc 3 chitante: cote intretinere, apoi fond de rulment si dupa aceea fondul de reparatii. Daca intarzii o zi mi-o iau si pe cea de penalitati.
Deci asociatia are bani. Si nu putini. Asta in conditiile in care vorbim despre un bloc in care stau multi varstnici cu pensii ca vai de ele in schimb au fond de rulment care acopera 4 intretineri de vara (cu tot cu fondul de reparatii inclus) sau aproape 2 intretineri de iarna.
Daca sunteti administrator cautati o asociatie ca a mea: cheltuielile cu salariile sunt de 758/scara, cele administrative de 216/scara si cum blocul are 4 scari e veselie mare.
Niciodata nu s-au afisat liste cu sumele pe care fiecare apartament le are ca fond de rulment, ce se face cu 4400x12 luni ca fond de reparatii, iar nu pot spune. Eu nu am locuit acolo decat 2 ani, am lasat-o pe sora mea. In 12 ultimii 12 ani am vazut ca s-a zugravit odatascara, s-au schimbat cutiile postale si cam atat.

Ultima modificare: Marți, 15 Noiembrie 2011
Diana-D, utilizator
Probabil n-ati fost si in subsol...unde poate s-au facut ceva reparatii la instalatiile de apa si caldura, ca blocul este destul de vechi.

Cred ca va deranjeaza de fapt lipsa de transparenta!
Ma deranjeaza mai multe lucruri vis-a-vis de actuala conducere, nu numai lipsa de transparenta.

DIn raspunsuri inteleg ca pentru recuperarea acelei diferente trebuie sa solicit asta in adunarea generala. Proprietarii cu care am discutat zilele astea sunt nemultumiti, foarte probabil ca vor vota favorabil.
Nu in AG, ci in comitetul executiv, asa cum, poate ati citit si raspunsul lui @adriantot de pe pagina 1, unde va dadea un citat din HG 1288/2007, art.24 (4).
Explicatia este urmatoarea: AG nu cunoaste problemele curente ale asociatiei. Principial, organul de conducere stie ce nevoi are asociatia si daca se poate dispensa de o parte din fondul de rulment sau nu.

Interventie moderator
Daca tot ne straduim sa va dam niste raspunsuri, am rugamintea sa le si cititi pentru a ajunge la o concluzie corecta a discutiei din topic.
Ultima modificare: Miercuri, 16 Noiembrie 2011
elga50, moderator
elga50,
Va asigur ca am citit cu mare atentie raspunsurile primite pentru care multumesc utilizatorilor care au scris la subiect.
Am citit cu mare atentie si legea 230 si normele de aplicare ale acesteia. Cum nu sunt de specialitate jurist, scriu pe acest forum pentru a vede daca interpretarea pe care eu am dat-o este corecta sau nu.
adriantot a scris:


Sigur ca, in cazul nerezolvarii cererii de catre comitet, proprietarul sau comitetul poate pune aceasta problema in adunarea generala ca va lua o hotarare valabila pentru toti proprietarii, in asa fel ca pe viitor comitetul executiv sa puna in aplicare hotararea adunarii generale.


La fel ca adriantot am judecat si eu si in plus am luat in considerare si:
legea 230/2007 Art. 30. - (1) Comitetul executiv, reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari, are următoarele atribuţii:
a) duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari;


Inca o data precizez ca vorbim de un bloc in care totalul restantelor nu depaseste suma cotelor de intretinere afisate pe o luna. Iar fondul de rulment este de aproape 2 ori intretinerea pe o luna de iarna. Blocul nu are facturi restante.
Nu ar trebui sa apara probleme daca fondul de rulment se redimensioneaza la o singura intretinere mare de iarna.
Este perfect adevarat ca membrii comitetului executiv stiu care este situatia reala a asociatiei. O pot prezenta in cadrul AG.
Ultima modificare: Miercuri, 16 Noiembrie 2011
Diana-D, utilizator

Alte discuții în legătură

Centrala termica si fondul de rulment corinalu corinalu Buna ziua, Sunt proprietar intr-un ap cu 4 camere din ian 2011. Apartamentul pe care il detin are centrala termica din iunie 2011. Am doua nelamuriri: 1 ... (vezi toată discuția)
Fond rulment mipa mipa 1.Cf legii 230 / 07 fondul de rulment e optional. Administratorul asociatiei de proprietari poate stabili in sedinta de comitet cu acordul acestora plata ... (vezi toată discuția)
Probleme cu restantierii cameliaborangic cameliaborangic Buna ziua, In cadrul asociatiei noestre de proprietari sunt mai mult de jumatate din apartamente cu restante la cotele de intretinere pentru o luna, doua, ... (vezi toată discuția)