a scris:
Doua idei trebuie retinute (revenind, astfel, la subiect) – comerciantul are dreptul sa refuze un client si clientul nemultumit are dreptul sa reclame. Chestiunea privind ”motivul justificat” ramane in discutia instantei. OPC poate decide sanctionarea comerciantului si acesta are deschisa calea contestatiei...
art.56: Se interzice a se refuza consumatorului, fara un motiv justificat, conform prevederilor legale in vigoare, vanzarea unui produs sau prestarea unui serviciu.
(O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata)
Art. 28: Se interzice refuzul vanzarii unui produs sau prestarii unui serviciu catre un consumator fara un motiv justificat conform prevederilor legale in vigoare.
(Capitolul III - Drepturile consumatorilor- Legea privind codul consumului, legea nr. 296/2004, republicat 2008 Codul Consumului)
... comerciantul are dreptul sa refuze un consumator, dar numai pe motive justificate prevazute de legislatia in vigoare ("conform prevederilor legale in vigoare")
... adica se refera, ca exemplu de "prevederi legale", la cazurile de inderdictie a vanzarii (motiv de refuz al vanzatorului) prevazute in alte legi... arme de foc numai celor cu permis... tigari, bautura numai celor peste 16 ani... etc...
comportamentul unui consumator (se probeaza mult si des, vorbeste mult, tine de vorba, se hotaraste greu, sau nu cumpara deloc...) care nu e pe placul comerciantului nu e un motiv "conform prevederilor legale in vigoare"...
ce poate sa discute instanta (daca se ajunge) in astfel de cazuri?!... mai ales daca judecatorului/judecatoarei ii place si lui/ei sa se probeze mult si des... si sa cumpere cand are chef.