avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... calcul intretinere apartament si recuperare sume
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

calcul intretinere apartament si recuperare sume

Buna ziua,
Sunt proprietara unui apartament in care am locuit cu familia mea (total 3 pers) pana in data de 1 mai 2011 cand am decis sa ne mutam. La acea data am depus o cerere la administratorul nostru instiintandu-l de acest fapt. Incepand cu acea data pe tabelul cheltuielilor lunare am aparut cu o persoana. Mentionez ca aproximativ la 2 luni mergeam la apartament si transmiteam consumul de apa rece respectiv calda intrucat mi-a ramas masina de spalat haine acolo, chiar mai faceam o baie, deci consum de apa exista, asta pana in mom in care ne-am cumparat o masina de spalat, in luna octombie. Ulterior am continuat sa transmit consumul infim dealtfel. Chiar cu transmiterea acestui consum real la aceasta data avem aproximativ 20 mc apa rece si 13 apa calda platita in avans (diferenta intre indexurile de la admnistrator si cele reale din apartament) Exista vre-o posibilitate in a ne recupera banii? intrucat am dori sa vindem apartamentul.
Multumesc
nu mai "discutati" cu administratorul... solicitati in scris presedintelui ceea ce doriti!
daca nu va convine ce este pe lista de plata, faceti contestatie in scris in termen de 10 zile de la afisare, dupa acest termen... nu mai sta nimeni de vorba cu dvs.
1- Incercati sa faceti cerere cu nr de inregistrare privind nr de persoane ce se scad in acea luna. De preferat pana in 8 ale luni se duc cererile pentru luna urmatoare, iar nu pt luna in curs.
2- Nu se face alba neagra sau cum decide fiecare, ci totul se face prin contabilitate primara in partida simpla. Un administrator cand intocmeste un total in listele de plata acesta trebuie sa pice cu facturile si fondurile asociatiei dupa caz.
3- Sumele avansate, se pot recupera doar in timp sau daca doreste o recalculare a intregului total al listelor, in cazul in care a cerut mai mult de la toti proprietari. Nu poate fi vorba de o stornare decat in urma unei chitante neinregistrate si daca va doriti banii inapoi.
4- Cereti lunar in scris modul de calcul, care tr sa fie cam asa: gunoiul,liftul,fem de serv,pierderile la apa se fac pe nr de persoana, iar reparatiile, ch administrative, salarii( exclus fem serv), si alte fonduri aprobate se fac pe cota parte indiviza care o aveti trecuta in contractul de v-c.
5- Daca exista intelegere si integritate rezolvati, daca nu administratorul ori ascunde ceva ori are un orgoliu de mitocan
@Magistre,
Ati intrat de putin timp dar in mare forta pe acest forum al asociatiilor de proprietari, numai ca mesajele dumneavoastra sunt departe de a fi corecte. Sa vedem ultimul mesaj:

1. Cum adica pana in 8 ale lunii sa duc cererea pentru luna urmatoare? Adica un proprietar trebuie sa stie pana in data de 8 martie si sa duca cererea la asociatie prin care sa solicite scoaterea de la intretinere pentru ca se va imbolnavi si interna in spital la data de 1 aprilie!
Sau sa duca cererea pana la 8 martie si sa ceara introducerea unei persoane la intretinere cu 1 aprilie cand va veni un fost coleg sa stea 3 saptamani la el in apartament!#-o
Aveti cumva stiinta de vreo reglementare in acest sens?

2. Ce are alba neagra cu tinerea contabilitatii in partida simpla sau dubla, atat timp cat legea contabilitatii prevede foarte clar modalitatile de corectare a erorilor? A corecta o greseala de inregistrare, de calcul, a reface un document gresit ..., este nu numai legal, dar este chiar obligatoriu de facut in momentul depistarii sau in termen de 30 de zile de la depistarea acesteia, dupa caz, conform reglementarilor financiar-contabile.

3. O chitanta neinregistrata nu are nici in clin nici in maneca cu stornarea. Chitanta neinregistrata, se inregistreaza si nu se storneaza. Numai facturile se pot storna, anula si emite altele corecte. Chitantele nu se storneaza. Vedeti normele de aplicare a legii contabilitatii si regulamentul operatiunilor de casa.

4. Repartizarea cheltuielilor se vede lunar pe listele de plata. Salariul femeii de serviciu ca dealtfel toate cheltuielile salariale (salarii, indemnizatii, contributii, impozite aferente acestora) se repartizeaza pe cota indiviza si nu pe numar de persoane.
Cititi, pentru a va edifica, HG 1588/2007.

5. Aprecierea facuta in finalul mesajului nu cred ca-si are locul in acest forum.
Ultima modificare: Marți, 6 Martie 2012
Adriantot, moderator
@adriantot
Am sa va rog sa cititi mesajul meu de initiere discutie si sa ma sfatuiti ce trebuie sa fac in continuare, intrucat luna trecuta eu am depus deja o cerere adresata comitetului director al asociatiei de locatari, cerere ce a fost inregistrata de catre administrator, deci este in cunostinta de cauza, prin care ii rugam sa-mi spuna numarul de persoane pt care se face calculul cheltuielilor in cazul mai sus amintit. Administratorul mi-a retinut adresa iar dupa 1o zile mi-a trimis-o scanata pe e-mail apostilata astfel: Se supune discutiei consiliului ve-ti primi raspuns in 30 de zile!
Totodata pe listele de cheltuieli aferente lunii ianuarie la rubrica cheltuieli pe persoana sunt incluse:apa rece/canal, apa calda/canal, salubritate, energie electrica casa scarilor, gaz, curatenie. Este corect?
Daca dvs pentru lamurirea situatiei ati respectat prevederea in vigoare si ati contestat lista de intretinere,iar asociatia de proprietari a comunicat ca raspunsul il veti primi in 30 de zile ,fie dvs asteptati concluziile asociatiei de proprietari,fie,sesizati serviciul specializat din primarie ,sesizand incalcarea dispoztiilor art 12 A d) din HG nr 1588/2007
Totodata in sesizarea pe care o puteti adresa serviciului specializat din primarie,puteti solicita si aplicarea prevederilor art 32 (2) din L nr 230/2007
Este interesant ce organizare de asociatie de proprietari exista la dvs ,in conditile in care precizati ca veti primi raspuns de la "consiliu"

Alte discuții în legătură

Diferente apa calda/apa rece DanAlyna DanAlyna Buna ziua, Pe lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile AP a aparut la rubrica Cheltuieli pe cota parte indiviza, subrubrica \"Diferente apa ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment Pilu Pilu Buna ziua, as dori sa intreb daca fondul de rulment care trebuie platit la asociatiile de proprietari/locatari este obligatoriu, prin lege, sau facultativ. ... (vezi toată discuția)
Verificarea apometrelor mihaeladumitrache73 mihaeladumitrache73 Buna ziua, In blocul in care locuiesc, majoritatea locatarilor si-au pus apometre sau centrale de apartament. Eu nu, impreuna cu inca vreo 4 apartamente. ... (vezi toată discuția)