avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 684 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche

Buna ziua.

Se implinesc aproape 2 luni de cand am acceptat functia de presedinte al blocului in care locuiesc (2 scari x 72 ap.) si am incercat sa ma familiarizez cu legislatia in vigoare, reglementari si atributii fara de care nu pot “conduce si gestiona” o masa de oameni carora (in mare parte) nu prea le pasa nici de drepturile si nici de obligatiile ce le revin in calitate de propietari.
In tot acest timp am studiat documentele puse la dispozitia noastra in prima pagina a acestei sectiuni si va transmit toata aprecierea mea pentru extraordinara munca pe care ati depus-o pentru buna informare a noastra. :bow: Daca nu aveam acele informatii, lista mea de intrebari ar fi cuprins cel putin 2 pagini.

Administrarea imobilului este realizata de o firma de profil de cca. 6 ani care are casier propriu angajat. Reprezentantul firmei (administratorul) a indeplinit, practic, atat functia de administrator cat si cea de presedinte pentru ca cei doi presedinti care s-au perindat de cand administreaza el imobilul nu faceau decat sa semneze acte pe care nici nu le-au verificat vreodata. Actele asociatiei au stat si sunt inca la administratorul pe care-l tratez cu un respect diminuat de la o zi la alta pentru ca orice document ii cer, pretinde ca nu are sau imi ofera copii xerox care nu au nici-o relevanta oficiala.

Dat fiind ca observ mai multe nereguli de la o zi la alta, va solicit sprijinul in situatiile de mai jos:
1. este adevarat ca toate documentele de constituire/carti imobil/cartea tehnica/rapoartele financiar contabile/extrasele de cont si altele asemenea care sunt ale asociatiei trebuie sa stea in arhiva asociatiei/la presedinte/comitet executiv?
2. in conditiile in care nu obtin documentele de consituire, cartea tehnica a imobilului, etc. (asociatia s-a constituit pe vechea lege 114) este posibil sa le reconstitui? Ce presupune acest lucru? Unde ma pot adresa?
3. cartile de imobil sunt si ele ratacite, nu se stie....pot completa altele noi avand in vedere ca s-au schimbat multi dintre propietari?
4. in listele de plata lunare exista sume care sunt deja prescrise. Putem decide (legal), comitetul, sa anulam acele sume pentru care nu consider ca este cazul sa-i mai chemam in judecata pentru a pierde si timp si bani avand in vedere prescrierea lor? Nu vad de ce ar trebui sa mai fie evidentiate in lista. Gresesc?
5. daca nu exista act aditional (nici macar in vreun PV al AG nu se mentioneaza) de majorare a tarifului perceput de administrator, facturile emise de el cu o suma diferita fata e contract sunt ilegale? Admin. imi spune ca exista da nu stie pe unde este...
6. nu exista nici contract de servicii de curatenie si acesta a facturat pana in luna martie (nu stiu de cand, din ce an/luna) servicii de curatenie care includeau salariul femeii de servici (angajata a lui) si cele necesare curateniei. Este ilegal, nu? Eu nu am ce sa reziliez acum pentru ca am angajat femeie de serviciu pe asociatie prin decizia AG. Admin. imi spune sa reziliez un contract imaginar :O
Intentia mea este colaborez in buna pace cu administratorul dar simt ca este deranjat de nevoia mea de ordine si implicare in a face ceea ce am fost pusa sa fac. Nepasarea celorlalti presedinti i-au permis sa faca diverse si simt ca ma percepe ca pe un ghimpe. Problema mea este sa fie totul in ordine si in conditiile in care sunt trasa de maneca de vreun propietar (sau de autoritati) sa pot spune cu fruntea sus ca lucrurile sunt in regula si imi asum responsabilitatea. Deocamdata n-am toate instrumentele de lucru dar cand le voi avea am sa dispun impreuna cu comitetul, un control financiar serios.

Desi mai am cateva intrebari si nelamuriri prefer sa le rezolv pe rand si va multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs. care sper sa aiba o trimitere la textele de lege acolo unde este cazul.
Cu permisiunea moderatorilor, voi continua aceasta discutie pentru intrebarile la care mai caut raspunsuri.
Multumesc!
L.C.
Ultima modificare: Duminică, 13 Mai 2012
Laura Ciobeica, moderator
Revin cu noi intrebari legate de intocmirea documentelor financiar-contabile ale Asociatiei de Proprietari.
Pentru ca rabdarea s-a terminat, inca din data de 17 iulie l-am reclamat pe fostul admin. la Politie pentru retinerea fara temei a cotoarelor chitantierelor, a registrelor si a altor documente care sunt ale Asociatiei dar pana astazi nu am avut niciun rezultat.
Din spusele acestuia, nu are o evidenta clara in ceea ce priveste penalitatile si fondul de reparatii (adica nu are registre pentru aceste fonduri).
Intentionez sa merg si la primarie.
Imi puteti spune daca este vreo procedura sau fac pur si simplu oi reclamatie cu subiect si predicat ca la Politie? Care ar fi consecintele acestei reclamatii pentru fostul administrator?(neindeplinirea obligatiilor de depunere a activului si a pasivului si neintocmirea registrelor cu fondul de penalitati si cu fondul de reparatii si nepredarea documentelor)

Legat de aceste acte, dat fiind ca ele mi-ar facilita estimarea unui prejudiciu este clar ca nu am cum sa-l acuz de delapidare dar...
In conditiile in care un judecator dispune o a doua expertiza contabila in cadrul unui proces de recuperare a restantelor care a fost trimis spre rejuddecare, acum, ca el nu mai este administrator, ce acte pun la dispozitia expertului contabil?
Prima expertiza contabila a relevat existenta sumelor corect calculate si s-a admis cererea Asociatiei obligand paratii sa plateasca sumele restante. Acestia au facut recurs si judecatorul a constat ca expertul contabil, citez: "nu a detaliat in continutul raportului sumele datorate de recurentii/parati pentru fiecare luna din perioada X, iar din tabelele din anexa nu rezulta modalitatea de calcul a penalitatilor de intarziere, pentru a se putea verifica daca au fost respectate dispozitiile legale potrivit carora cuantumul penalitatilor de intarziere nu trebuie sa depaseasca debitul in functie de care au fost calculate."
Care este calea, cum procedez?
Va multumesc anticipat pentru orice sugestie!
L.C.
Laura Ciobeica a scris:
In conditiile in care un judecator dispune o a doua expertiza contabila in cadrul unui proces de recuperare a restantelor care a fost trimis spre rejuddecare, acum, ca el nu mai este administrator, ce acte pun la dispozitia expertului contabil?

Atunci cand instanta va dispune o noua expertiza, o sa se stabileasca obiectivele acestei expertize. Expertul va intocmi raportul de expertiza conform acestor obiective iar pentru asta va lua legatura cu presedintele asociatiei si va solicita acele documente pe care le considera necesare, daca mai sunt necesare si altele in afara celor depuse deja la dosarul aflat pe rol.
Asa ca nu se stie acum ce documente o sa va solicite expertul, daca o sa va solicite.

Asa ca nu se stie acum ce documente o sa va solicite expertul, daca o sa va solicite.


Va multumesc.
Culmea e ca expertul care a facut expertiza pentru instanta mi-a spus, inainte sa primesc eu actele, ca fostul administrator avea toate actele in regula...

Imi fac griji inainte pentru ca din gestiunea fostului administrator nu vad cum am avea detalii ale cotelor cu penalitatile aplicate. Inca astept de la el registre cum va spuneam si tare ma tem ca va trebui ca actualul administrator sa ghiceasca cum s-a procedat la aplicarea penalitatilor. Mai mult de atat, avand in vedere termenele extreme care se dau, as vrea sa fim pregatiti pentru a prezenta documente si date atunci cand vor fi solicitate.
Vorbesc despre un proces care dureaza din 2009 si suma pentru care s-a deschis era de cca 9.400 lei, debite acumulate pana la decembrie 2008. In prezent acest ap. are datorii acumulate in valoare totala de peste 39.000 lei.
Mostenire grea...
L.C.
Ultima modificare: Luni, 6 August 2012
Laura Ciobeica, moderator
elga50 a scris:

Dispozitiile de plata sau de incasare se semneaza de catre administrator si sunt contrasemnate la verificarea lunara a dosarului de catre cenzor.



Doamna Elena,

Exista o reglementare legala care sa sustina obligativitatea ca aceste dispozitii de plata si incasare sa fie semnate si stampilate?
Mi-ar fi de mare folos pentru demersurile pe care le fac in numele asociatiei in ceea ce-l priveste pe fostul administrator. Poate nu voi obtine nimic dar poate salvez alte 20 de asociatii pastorite de acelasi administrator care nu face decat sa pacaleasca oamenii. Acesta are deja alte reclamatii la politie poate pentru aceleasi motive, nu stiu.
Un administrator care se plange ca "nu poate intocmi atatea acte - cate ii cere legea -ca ar umple camere intregi" si comite acte dubioase ar trebui sa croseteze ciorapi, nu sa administreze banii si bunurile comune ale oamenilor.
Va multumesc inca odata pentru pretiosul ajutor.
:coffee:
Laura Ciobeica
Ultima modificare: Joi, 29 Noiembrie 2012
Laura Ciobeica, moderator
Dispozitia de plata - formularul - face legatura intre cine dispune plata, cine incaseaza banii scosi din "casa" si cine a scos acesti bani.
Deci administratorul dispune plata si spune cu ce scop scoate banii din casa, cel care incaseaza suma - poate fi oricine, semneaza ca a primit acesti bani, iar casierul semneaza ca a scos acesti bani din casa.

In cazul unei asociatii unde administratorul este si casier si cel care cumpara diverse chestii pentru asociatie sau plateste niste bani cash pe facturi, el, administratorul, figureaza la toate cele trei pozitii.
Acest formular se capseaza peste chitanta si eventual factura. Pana cand face plata undeva si obtine chitanta, se scurge un timp, pot fi ore, pot fi zile. In acest timp dispozitia de plata ramane in carnetel si e dovada ca o suma oarecare nu mai e in casa.
Cand se aduce chitanta, se capseaza cu chitanta si eventual factura insotitoare si e trecut in registrul de casa.

E posibil sa scoti din casa 50 lei sa cumperi becuri, completezi dispozitia de plata cu suma de 50 lei, lasi dispozitia in carnel, iei banii si te duci sa iei becuri. Dar in ziua respectiva nu ai timp, te duci la magazin a doua zi, banii sunt la tine. Intre timp vine cenzorul si te intreaba de soldul casei. Faptul ca lipsesc cei 50 lei o dovedesti cu dispozitia de plata. E un exemplu pur teoretic, numai pentru exemplificare.
Becurile au costat insa 48 lei. Inseamna ca ai un rest de 2 lei pe care il scrii intr-o alta dispozitie de plata, de data aceasta este de incasare, cu 2 lei si scrii "rest la DP nr. N.
Ambele aceste doua dispozitii, impreuna cu chitanta (bon de casa) si eventual factura capsate.
In registrul de casa vor fi doua randuri - unul la iesire 50 lei si altul la intrare 2 lei.

Aceste miscari de bani trebuie sa fie consemnate prin documente, iar cenzorul le semneaza si stampileaza cand face verificarea lunara.....sau cand o face el.

Nu stiu daca raspunsul meu va multumeste, oricum, dispozitia de plata-incasare este un document cu care trebuie lucrat.

Am sa va mai dau un exemplu:
- luna aceasta am incasat de la REBU niste tichete cadou. REBU mi-a dat tichetele, am semnat intr-un registru la ei, dar in afara de acestea nu am avut niciun alt document.
Asa ca am intocmit eu o Dispozitie de incasare pentru "incasare tichete cadou - REBU, N buc a 10 lei/buc) si am pus-o la dosarul lunar. In registrul de casa am scris un rand corespunzator acestei dispozitii, cu intrare de bani, pentru ca in fond aceste tichete cadou sunt bani lichizi, pot cumpara cu ele de la magazin.

Alte discuții în legătură

Proces verbal adunare generala asociatie de proprietari tudorflorin tudorflorin Va rog frumos sa ma ajutati cum trebuie intocmit un Proces verbal din timpul unei Adunari Generale Asociatie de proprietari . Cu multumiri anticipate (vezi toată discuția)
Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Demisie pandatao pandatao Buna ziua! Ce se intampla in situatia in care presedintele unei asociatii isi da demisia, Il numeste pe singurul membru ramas in Comitetul Executiv ca sa ... (vezi toată discuția)