avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1011 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche

Buna ziua.

Se implinesc aproape 2 luni de cand am acceptat functia de presedinte al blocului in care locuiesc (2 scari x 72 ap.) si am incercat sa ma familiarizez cu legislatia in vigoare, reglementari si atributii fara de care nu pot “conduce si gestiona” o masa de oameni carora (in mare parte) nu prea le pasa nici de drepturile si nici de obligatiile ce le revin in calitate de propietari.
In tot acest timp am studiat documentele puse la dispozitia noastra in prima pagina a acestei sectiuni si va transmit toata aprecierea mea pentru extraordinara munca pe care ati depus-o pentru buna informare a noastra. :bow: Daca nu aveam acele informatii, lista mea de intrebari ar fi cuprins cel putin 2 pagini.

Administrarea imobilului este realizata de o firma de profil de cca. 6 ani care are casier propriu angajat. Reprezentantul firmei (administratorul) a indeplinit, practic, atat functia de administrator cat si cea de presedinte pentru ca cei doi presedinti care s-au perindat de cand administreaza el imobilul nu faceau decat sa semneze acte pe care nici nu le-au verificat vreodata. Actele asociatiei au stat si sunt inca la administratorul pe care-l tratez cu un respect diminuat de la o zi la alta pentru ca orice document ii cer, pretinde ca nu are sau imi ofera copii xerox care nu au nici-o relevanta oficiala.

Dat fiind ca observ mai multe nereguli de la o zi la alta, va solicit sprijinul in situatiile de mai jos:
1. este adevarat ca toate documentele de constituire/carti imobil/cartea tehnica/rapoartele financiar contabile/extrasele de cont si altele asemenea care sunt ale asociatiei trebuie sa stea in arhiva asociatiei/la presedinte/comitet executiv?
2. in conditiile in care nu obtin documentele de consituire, cartea tehnica a imobilului, etc. (asociatia s-a constituit pe vechea lege 114) este posibil sa le reconstitui? Ce presupune acest lucru? Unde ma pot adresa?
3. cartile de imobil sunt si ele ratacite, nu se stie....pot completa altele noi avand in vedere ca s-au schimbat multi dintre propietari?
4. in listele de plata lunare exista sume care sunt deja prescrise. Putem decide (legal), comitetul, sa anulam acele sume pentru care nu consider ca este cazul sa-i mai chemam in judecata pentru a pierde si timp si bani avand in vedere prescrierea lor? Nu vad de ce ar trebui sa mai fie evidentiate in lista. Gresesc?
5. daca nu exista act aditional (nici macar in vreun PV al AG nu se mentioneaza) de majorare a tarifului perceput de administrator, facturile emise de el cu o suma diferita fata e contract sunt ilegale? Admin. imi spune ca exista da nu stie pe unde este...
6. nu exista nici contract de servicii de curatenie si acesta a facturat pana in luna martie (nu stiu de cand, din ce an/luna) servicii de curatenie care includeau salariul femeii de servici (angajata a lui) si cele necesare curateniei. Este ilegal, nu? Eu nu am ce sa reziliez acum pentru ca am angajat femeie de serviciu pe asociatie prin decizia AG. Admin. imi spune sa reziliez un contract imaginar :O
Intentia mea este colaborez in buna pace cu administratorul dar simt ca este deranjat de nevoia mea de ordine si implicare in a face ceea ce am fost pusa sa fac. Nepasarea celorlalti presedinti i-au permis sa faca diverse si simt ca ma percepe ca pe un ghimpe. Problema mea este sa fie totul in ordine si in conditiile in care sunt trasa de maneca de vreun propietar (sau de autoritati) sa pot spune cu fruntea sus ca lucrurile sunt in regula si imi asum responsabilitatea. Deocamdata n-am toate instrumentele de lucru dar cand le voi avea am sa dispun impreuna cu comitetul, un control financiar serios.

Desi mai am cateva intrebari si nelamuriri prefer sa le rezolv pe rand si va multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs. care sper sa aiba o trimitere la textele de lege acolo unde este cazul.
Cu permisiunea moderatorilor, voi continua aceasta discutie pentru intrebarile la care mai caut raspunsuri.
Multumesc!
L.C.
Ultima modificare: Duminică, 13 Mai 2012
Laura Ciobeica, moderator
Stiu ca nu e treaba lui sa notifice restantierii dar este treaba lui sa-mi dea fisele pe apartamente ca sa-i notific, eu sau fostii presedinti, lucru pe care nu l-a facut desi am obosit sa-i cer situatia restantierilor luna/penalitati = total.
Am primit doar dosarele lunare (2006-2012) cu Registrul de Casa proaspat listat pentru toti anii, nesemnat de cenzori sau de altcineva din conducerea asociatiei.

Am gasit la luna septembrie '11 aceasta dispozitie de incasare pentru suma de peste 100 mil. vechi, nesemnata si nestampilata de nimeni:-/

Pentru mine este limpede ca fura cu acte in regula, atat timp cat el nu a avut reg. de casa printat lunar la fiecare dosar. Acum astept nerabdatoare :rolleyes:sa vad cum jongleaza cu chitantierele pe care s-au incasat cotele lunare....pana si eu (fara a avea cunostintele necesare) pot face o adunare si o scadere sa vad de unde reiese mirificul imprumut.

Pana aduce si chitantierele am cerut raport la fosta comisie de cenzori si astept:hm:
O zi buna!
L.C.
La noi cand s-a facut schimbul de presedinte, administrator, comitet, cenzor am facut fise noi pentru fiecare apartament, cu soldul la intretinere si fondul de rulment, am pus pe fiecare proprietar sa imi semneze ca sa imi certifice acel sold. Acum nu mai poate veni nimeni sa imi spuna ca nu este soldul lui, ca mai exista chitante nescazute, ca au platit si nu au primit chitanta.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Iunie 2012
ContSters241232, utilizator
thran a scris:

Nu era treaba lui sa se ocupe de restanteri, fostul presedinte trebuia sa faca notificarile.
Nu se poate considera furt daca a imprumutat asociatia, am mai intalnit cazuri in care mai trebuia o suma mica de bani, iar ca sa nu plateasca penalizari se facea o "mica cheta", se achita factura si la prima incasare se restituiau banii.
Daca el are dovada ca a imprumutat asociatia (dar nu cred!) atunci este ok.


Ati spus " se facea o mica cheta". Banuiesc ca se facea cu acordul cuiva, cineva era informat despre situatia in cauza si se luau masuri,nu?
Acest adminstrator cu acordul cui a facut "acea mica cheta", sau cu acordul cui a facut imprumutul catre asociatie? Nu ar fi normal sa fie informat si comitetul executiv sau presdintele (daca exista) despre situatie, daca aceasta ar exista? Nu cred ca este normal sa imprumuti de la tine putere, asociatia, fara sa stie nimeni si la 7,8 luni de cand s-a facut sa fie scoasa la iveala "dispozitia de plata" cu pricina . Nu stiu de ce am impresia, ca, daca nu se intampla sa fie demis, acea dispozitie de plata nu iesea niciodata la iveala. :whistle:

P.S. Sunt curios ce va primi in raport D-na Ciobeica; :foottap:
Ultima modificare: Miercuri, 27 Iunie 2012
AdrianBog, utilizator
@AdrianBog
Daca cititi atent ceea ce am scris o sa vedeti ca nu am luat apararea administratorului, eu chiar cred ca a furat.
Daca el are dovada ca a imprumutat asociatia (dar nu cred!) atunci este ok.

Orice dispozitie de plata/incasare trebuie semnata de conducatorul unitatii (presedintele in acest caz).
@thran
Am citit atent. Nu am insinuat ca ii luati apararea administratorului si va cer scuze daca am lasat aceasta impresie. :bow:

am mai intalnit cazuri in care mai trebuia o suma mica de bani, iar ca sa nu plateasca penalizari se facea o "mica cheta", se achita factura si la prima incasare se restituiau banii.

Referitor la ce ati spus dvs. banuiesc ca erau oamenii informati de situatie si luau impreuna decizia de imprumut, nu ca in cazul acestui admin.

Acest adminstrator cu acordul cui a facut "acea mica cheta", sau cu acordul cui a facut imprumutul catre asociatie?

Era mai mult o intrebare retorica.Sunt uimit de tupeul acestui om. Nu va era adresata cu scopul de a va acuza de ceva.
Va cer inca o data scuze pt neintelegere. :surrender:
Ultima modificare: Miercuri, 27 Iunie 2012
AdrianBog, utilizator

Alte discuții în legătură

Proces verbal adunare generala asociatie de proprietari tudorflorin tudorflorin Va rog frumos sa ma ajutati cum trebuie intocmit un Proces verbal din timpul unei Adunari Generale Asociatie de proprietari . Cu multumiri anticipate (vezi toată discuția)
Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Demisie pandatao pandatao Buna ziua! Ce se intampla in situatia in care presedintele unei asociatii isi da demisia, Il numeste pe singurul membru ramas in Comitetul Executiv ca sa ... (vezi toată discuția)