Laura Ciobeica a scris:
1. Frunizorul de apa m-a invitat sa fac un nou contract conform Ordinul nr.90/2007 al Presedintelui ANRSC. Asociatia este constituita in baza vechii legi 114 si doresc sa stiu daca trebuie sa refac toate actele de constituire in baza legii 230/2007 pentru ca apoi sa innoiesc acordul cu furnizorul de apa?
2. La sedintele comitetului executiv trebuie invitat si administratorul sau este suficient daca primeste deciziile luate in cadrul acestor sedinte, pentru a fi puse in practica?
3. Deciziile luate de comitetul executiv trebuie afisate la avizier?
4. Costul serviciilor de service interfon se impart pe persoana sau pe apartament? (am gasit ambele variante; formula "pe beneficiar" inseamna pe "apartament", nu?)
5. Caut firma de hidroizolatii care sa execute reparatii partiale. Ce sfat imi puteti da?
Daca as posta acelasi raspuns ca @elga50 poate ca cineva m-ar acuza de plagiat asa ca voi raspunde cu argumentele si slovele mele.
1. Trebuie sa raspundeti invitatiei furnizorului si sa incheiati un nou contract pentru ca cel vechi este depasit atat pentru asociatie cat si pentru furnizor datorita schimbarii intre timp a reglementarilor atat in ce priveste asociatiile de proprietari cat si furnizorii.
Noul contract cu furnizorul puteti sa-l semnati, asa cum s-a precizat, avand in vedere hotararea adunarii generale in care s-a ales noul presedinte. Nu este o urgenta actualizarea statutului asociatiei (statutul trebuie refacut si nu toate actele de constituire). Faceti un proiect de statut al asociatie, conform legislatiei in vigoare (fara a aminti concret de legea xx sau yy). Discutati-l in Comitetul executiv si-apoi supuneti-l la vot in urmatoarea adunare generala... E un pic de munca, dosare, semnaturi (2/3 din proprietari...) si-ajungeti la judecatorul delegaat.. Discutam pe acesta tema cand vreti.
2. Nu este obligatoriu ca administratorul sa participe la sedintele comitetului executiv, dar ar fi in interesul lui si-al tuturor sa participe cat mai des, mai ales atunci cand sunt probleme importante. Un punct permanent, adica cel care se discuta in fiecare sedinta lunara de comitet este aprobare cheltuielilor efectuate. Fara aprobare comitetului executiv, teoretic (dupa lege) administratorul nu poate intocmi si afisa lista lunara de plata. Asa ca administratorul ar trebui sa participe, sa explice...
3. Da, deciziile luate de comitetul executiv trebuie afisate. Dar, atentie, nu se afiseaza maruntisurile, lucrurile obisnuite, firesti, cotidiene... Adica nu o sa afisati de exemplu ca "in sedinta comitetului executiv din data de12 martie s-au analizat si aprobat cheltuielile efectuate in luna februarie". Sigur ca aceastea s-au analizat si aprobat dar nu este ceva care sa fie neaparat adus la cunostinta tuturor doar de dragul afisarii activitatii. Se va afisa, de exemplu ca "in sedinta din 12 martie comitetul executiv a decis eliberare din functie a administratorului" sau " a decis inceperea lucrarilor aprobate de adunarea generala incepand cu 1 aprilie..." , a decis convocarea adunarii generale extraordinare in data de...pentru alegerea altui presedinte.."
4. Costurile cu interfonul se repartizeaza logic si/sau conform contractului. Asa cum s-a mai spus daca prestatorul intocmeste lunar o factura conform unui contract in care s-a prevazut tariful de 3 lei/luna de apartament, atunci asa trebuie sa repartizeze si administratorul: 3 lei/luna de apartament. Alte variante de contract le putem discuta.
5. Conform legislatiei, administratorul trebuie sa caute firme si sa prezinte comitetului executiv ofertele acestora pentru realizarea lucrarii. Vedeti ca si de aici rezulta ca administratorul ar trebui sa participe la sedintele comitetului executiv!
Comitetul executiv analizeaza ofertele si decide, stabileste cu ce firma se va incheia contractul, in functie de pret, materilae, garantii, bonitate, palmaresul firmei ... Dar nimeni nu interzice oricarui membru al comitetului sau oricarui membru al asociatiei sa caute prestatori, sa vina cu oferte...