avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 406 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Salarii compensatorii la iesirea la pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Salarii compensatorii la iesirea la pensie

Buna ziua ! Sunt "asistat social" din noiembrie 2011 (dupa ce am lucrat in politie 15 ani si o luna).Din data de 30.11.2011 si pana in prezent nu am inteles de la cei de la financiar ce drepturi banesti mi se cuvin ca salarii compensatorii.Initial mi-au spus ca vom sta de vorba in ziua in care ma voi prezenta cu decizia de pensie iar acum mi-au explicat ca "nu este necesar decat sa astept sa-mi vina randul,raportul pentru cele zece salarii fiind intocmit cu data in care eu am primit decizia medicala".Cand am intrebat si despre cele doua salarii pe an,ca diferenta dintre varsta standard de pensionare si varsta mea,am fost intrebat la randul meu : "Cine ti-a spus ca ai beneficia de acest drept?".Pentru acest motiv va rog frumos sa-mi spuneti care ar fi procedura precum si baza legala in acest caz.Vreau ca de maine sa incep sa le solicit in scris celor de la I.P.J. sa-mi dea un raspuns.Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: fanfan67 , utilizator 13:13, 28 Octombrie 2012
fanfan67 a scris:

salut ceva noutati/

a mai iesit cineva la pensie de invaliditate in 2012 mai sunt sanse sa primim ajutoarele acelea batale norocu si noi sau ne luam gandul noi am muncit pe alta lume nu mia-s dori decat sa treaca si ei macar prin ce trec eu dar viata e mai importanta oricum raman cu gandul ca tot acolo vor veni si eii nu au doua vieti
MISU 73 CE SA MAI REZOLVAT am inteles ca pentru ajutorul ala exista hg 1083/3008 stii ceva
sau daca a luat cineva salariile compensatorii la pensia de invaliditate anul asta ar fi vreo sansa

doamna Gabriela Pintea stiti ceva de HG 1083/2008 ar fi posibilitate de a castiga in instanta
Ultima modificare: Joi, 6 Septembrie 2012
fanfan67, utilizator
OMAI 24/24.03.2009 privind normele metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor




Ministerul Administratiei si Internelor
Ordin nr. 24 din 19/03/2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 219 din 06/04/2009
privind normele metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor

________________________________________
Avand in vedere prevederile art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor,
in temeiul dispozitiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administratiei si internelor, emite urmatorul ordin:

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. - Politistul beneficiaza de despagubiri in temeiul Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor, denumita in continuare hotarare, indiferent de momentul la care acesta si-a exercitat atributiile de serviciu, respectiv in timpul ori in afara programului normal de lucru.
Art. 2. - In sensul prezentului ordin, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
a) atributii de serviciu - atributiile stabilite in sarcina fiecarui politist si prevazute in fisa postului, precum si orice alte atributii care deriva din normele legale;
b ) familia politistului:
1. sot/sotie supravietuitoare;
2. copiii aflati in intretinere;
3. parintii politistului decedat aflati in intretinerea acestuia.
Art. 3. - (1) Despagubirile acordate in temeiul art. 4 alin. (2)-(4) din hotarare se achita prin casieria unitatii la care este/a fost incadrat politistul sau, dupa caz, prin transfer intr-un cont bancar indicat de politist sau de persoana din familia politistului decedat ori de reprezentantul legal al acestora, situatie in care cheltuielile aferente comisioanelor bancare sunt suportate de solicitant.
(2) Sumele reprezentand despagubirile prevazute la alin. (1) sunt echivalate in lei, la cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data efectuarii platii.
(3) Politistul sau persoana din familia politistului decedat ori reprezentantul legal al acestora care a incasat despagubirea va declara in scris ca a fost integral despagubit(a) in conformitate cu prevederile hotararii si ca nu mai are nicio pretentie.
Art. 4. - (1) Politistul sau persoana din familia politistului decedat ori reprezentantul legal al acestora nemultumit(a) de modul de solutionare a cererilor depuse in baza prezentelor norme metodologice se poate adresa instantei de contencios administrativ.
(2) Inainte de a se adresa instantei competente, persoanele prevazute la alin. (1) trebuie sa solicite unitatii emitente a actului de care sunt nemultumite, in termen de 30 zile de la data comunicarii acestuia, reanalizarea modului de solutionare a cererii.
Art. 5. - In cazul in care, dupa efectuarea platii despagubirilor in conditiile art. 4 alin. (1)-(4) din hotarare se constata de catre organele competente ca riscurile care au determinat producerea prejudiciilor nu au legatura cu indeplinirea atributiilor de serviciu, politistul sau persoana din familia politistului decedat ori reprezentantul legal al acestora este obligat(a) sa restituie sumele incasate/decontate, in conditiile legii.

CAPITOLUL II
Asigurarea despagubirilor in caz de ranire, invaliditate sau deces
al politistilor

Art. 6. - (1) Politistul ranit beneficiaza de asistenta medicala, tratament si masuri de recuperare medicala in unitati sanitare ale Ministerului Sanatatii, ale ministerelor/institutiilor cu retea sanitara proprie, ale ministerelor/institutiilor cu retea sanitara proprie din sistemul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, dupa caz, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) se suporta numai diferenta dintre costul serviciilor medicale, medicamentelor, materialelor sanitare si dispozitivelor medicale acordate si sumele decontate din fondul unic de asigurari sociale de sanatate si/sau de la bugetul statului, dupa caz, in baza documentelor justificative, fara a se depasi pretul de referinta/tarifele maximale stabilite de Ministerul Sanatatii.
(3) Decontarea sumei de bani prevazuta la alin. (2) se face de unitatea in care este incadrat politistul ranit, pe baza cererii formulate de politist sau de persoana din familia politistului ori reprezentantul legal al acestuia si a documentelor justificative eliberate de unitatea medicala in care politistul a beneficiat de tratament medical, cu avizul structurilor financiara si, respectiv, medicala ale unitatii in care acesta este incadrat.
Art. 7. - (1) In situatia in care medicii de specialitate din cadrul unitatii medicale in care se afla internat politistul ranit stabilesc faptul ca posibilitatile de tratament si recuperare medicala in acea unitate medicala nu exista, sunt insuficiente sau sunt epuizate, recomanda efectuarea acestora in alte unitati medicale din tara, prevazute la art. 6 alin. (1), sau in strainatate.
(2) Pentru efectuarea tratamentului medical in strainatate, dosarul medical complet al politistului este inaintat Directiei medicale pentru indeplinirea formalitatilor privind trimiterea acestuia la Comisia de specialitate teritoriala din municipiul Bucuresti, in vederea obtinerii avizelor medicale.
(3) Dupa obtinerea avizelor prevazute la alin. (2), dosarul medical al politistului va fi gestionat de Directia medicala care, prin intermedierea Directiei afaceri europene si relatii internationale, asigura efectuarea corespondentei cu unitatea medicala recomandata de catre Comisia de specialitate teritoriala din municipiul Bucuresti, programeaza politistul ranit si obtine documente privind costul si conditiile de plata ale tratamentului, precum si numarul de cont al unitatii medicale.
(4) Plata tratamentului in strainatate se face de catre Directia generala financiara in contul unitatii medicale din strainatate, dupa efectuarea tratamentului, pe baza documentelor justificative primite in original de la aceasta.
(5) Directia economica si administrativa, pe baza cererii formulate de politist sau de persoana din familia politistului ori de reprezentantul legal al acestuia, asigura cu celeritate procurarea documentelor de transport necesare efectuarii tratamentului medical in strainatate.
Art. 8. - (1) Acordarea despagubirilor prevazute la art. 4 alin. (2) din hotarare se face in baza unei cereri depuse la structura de resurse umane a unitatii din care face/a facut parte politistul, la care se anexeaza:
a) actul de identitate al solicitantului, in copie;
b ) certificatul-decizie medicala emis de comisiile de expertiza medicala si evaluare a capacitatii de munca din spitalele Ministerului Administratiei si Internelor sau comisiile medico-militare din spitalele militare ale Ministerului Apararii Nationale, avizat de Comisia centrala de expertiza medicala si evaluare a capacitatii de munca din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, in copie legalizata, din care sa rezulte ca incadrarea intr-un grad de invaliditate si, implicit, clasarea ca inapt pentru serviciul politienesc este urmarea faptului ca politistul a fost supus in timpul sau in legatura cu exercitarea atributiilor de serviciu, independent de vointa lui, efectelor unor cauze vatamatoare, acestea afectandu-i integritatea anatomica si/sau functionala a organismului.
(2) Acordarea despagubirilor prevazute la art. 4 alin. (3) din hotarare se face in baza unei cereri depuse la structura de resurse umane a unitatii in care a fost incadrat politistul, la care se anexeaza:
a) actul de identitate al persoanei indreptatite din familia politistului, in copie;
b ) certificatul-decizie medicala emis de comisiile de expertiza medicala si evaluare a capacitatii de munca din spitalele Ministerului Administratiei si Internelor sau comisiile medico-militare din spitalele militare ale Ministerului Apararii Nationale, avizat de Comisia centrala de expertiza medicala si evaluare a capacitatii de munca din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, in copie;
c) certificatul de deces al politistului, in copie legalizata;
d) dupa caz: certificatul de casatorie, in copie legalizata, certificatul de nastere al copiilor politistului, in copie legalizata, sau declaratie notariala din partea parintilor din care sa rezulte ca:
1. acestia se aflau in intretinerea legala a politistului decedat;
2. politistul decedat nu era casatorit si nu avea copii.
(3) Cererea prevazuta la alin. (2) poate fi depusa, in ordine, dupa caz, de catre sotul/sotia supravietuitor/supravietuitoare, copiii politistului decedat sau parintii politistului decedat.
(4) Daca persoana indreptatita la acordarea despagubirii este lipsita de capacitatea de exercitiu sau are capacitatea de exercitiu restransa, cererea este depusa de reprezentantul legal al acesteia sau, dupa caz, de persoana in cauza, cu acordul reprezentantului legal.
Art. 9. - (1) Cererile pentru acordarea despagubirilor prevazute la art. 4 alin. (2) si (3) din hotarare, insotite de documentele justificative, se analizeaza de structura de resurse umane la care au fost depuse, in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii, urmand ca aceasta sa propuna conducatorului unitatii aprobarea sau, dupa caz, respingerea cererii.
(2) In cazul in care, in urma analizarii cererii si a documentelor justificative, se constata indeplinirea conditiilor legale, structura de resurse umane prezinta conducatorului unitatii dispozitia privind acordarea despagubirii insotita de documentele justificative, vizata pentru control financiar preventiv propriu de organul de specialitate propriu si avizata pentru legalitate de structura juridica a unitatii. Dupa aprobare, documentele se transmit structurii financiar-contabile in vederea achitarii drepturilor cuvenite.
(3) In cazul in care in urma analizarii cererii si a documentelor justificative se constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale, structura de resurse umane propune conducerii unitatii, prin raport motivat, respingerea cererii si restituirea acesteia impreuna cu toate documentele justificative, prezentand solicitantului, in scris, motivele care au stat la baza deciziei.

CAPITOLUL III
Asigurarea despagubirilor pentru prejudiciile aduse
bunurilor politistului

Art. 10. - (1) Starea initiala a bunurilor, cu exceptia locuintelor de serviciu, se stabileste ca valoare de piata, in baza unui dosar de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.
(2) Cheltuielile privind stabilirea valorii de piata a bunurilor cad in sarcina politistului.
(3) Dosarul de evaluare se inregistreaza si se pastreaza la secretariatul unitatii unde este incadrat politistul.
Art. 11. - (1) Pentru a beneficia de despagubirile acordate in temeiul art. 4 alin. (4) din hotarare, politistul se adreseaza conducerii unitatii in care este incadrat printr-o cerere scrisa, la care anexeaza:
a) documentele de constatare a evenimentului care a condus la producerea riscului;
b ) documentele de evaluare a prejudiciului;
c) declaratie din care sa reiasa faptul ca prejudiciul a fost cauzat de terte persoane. Daca acestea sunt cunoscute, sunt precizate datele de identificare;
d) declaratia pe propria raspundere din care sa reiasa faptul ca prejudiciul nu a fost acoperit partial sau in totalitate ca urmare a existentei unei asigurari in sistemul privat.
(2) La lucrarile comisiei participa un reprezentant al Corpului National al Politistilor sau un reprezentant desemnat de organizatia sindicala din care face parte politistul, cu statut de observator.
Art. 12. - Constatarea evenimentului care a condus la producerea riscului prevazut la art. 3 lit. f) din hotarare se face de unitatea de politie in a carei raza este situat bunul imobil sau, in cazul vehiculelor, de unitatea de politie in a carei zona de competenta s-a produs evenimentul.
Art. 13. - (1) In cazul constructiilor cu destinatia de locuit si a anexelor acestora, evaluarea prejudiciului se face de catre un evaluator autorizat. Dispozitiile art. 10 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(2) Pentru vehiculele aflate in proprietatea sau folosinta politistului, despagubirea pentru aducerea in starea initiala a acestora se acorda pe baza devizului de reparatie emis de o unitate specializata.
(3) In cazul in care din devizul estimativ emis de unitatea specializata se constata ca valoarea necesara aducerii bunului in starea initiala este mai mare decat valoarea bunului stabilita potrivit art. 10 alin. (1), despagubirea nu poate depasi aceasta din urma valoare.
Art. 14. - (1) La nivelul fiecarui ordonator de credite se numeste o comisie a carei activitate consta in a stabili, ori de cate ori este nevoie, daca politistul indeplineste sau nu conditiile pentru a fi despagubit pentru prejudiciile cauzate bunului/bunurilor.
(2) Comisia este alcatuita din:
a) presedinte - seful nemijlocit al politistului prejudiciat;
b ) 3 membri titulari si 3 supleanti: cate un politist din cadrul structurilor financiare, juridice si logistice. Pentru situatiile in care in unitate nu exista decat un post la compartimentul juridic, supleantul acestuia este desemnat din cadrul structurii de resurse umane, urmarindu-se ca acesta sa aiba studii superioare juridice;
c) secretar - din cadrul structurii de resurse umane.
(3) Rezultatul activitatii comisiei se materializeaza intr-un proces-verbal, de concluziile caruia depinde acordarea sau nu a despagubirilor.
(4) La finalul procesului-verbal, presedintele comisiei, pe baza propunerilor formulate de membrii comisiei si consemnate in cuprinsul acestuia, decide acordarea sau, dupa caz, neacordarea despagubirilor.
(5) Decizia presedintelui comisiei este inaintata structurii de resurse umane care emite, dupa caz, actul administrativ necesar acordarii despagubirii sau decizia motivata de respingere a cererii.
(6) In cazul in care, in urma analizarii cererii si a documentelor justificative s-a stabilit acordarea despagubirilor, structura de resurse umane prezinta conducatorului unitatii dispozitia privind acordarea despagubirii solicitate, insotita de documentele justificative, vizata pentru control financiar preventiv propriu de organul de specialitate propriu si avizata pentru legalitate de structura juridica a unitatii. Dupa aprobare, documentele se transmit structurii financiar-contabile in vederea achitarii drepturilor cuvenite.
(7) In cazul in care in urma analizarii cererii si a documentelor justificative s-a stabilit neacordarea despagubirilor, structura de resurse umane propune conducerii unitatii, prin raport motivat, respingerea cererii si restituirea acesteia, impreuna cu toate documentele justificative, solicitantului, prezentand acestuia in scris motivele care au stat la baza deciziei.

CAPITOLUL IV
Dispozitii finale

Art. 15. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor,
Cristian Fainisi,
secretar de stat

Bucuresti, 19 martie 2009.
Nr. 24.
Pentru a venii in ajutorul colegilor, pentru ca si eu fac parte din categoria functionarilor publici cu statut special care pe data de 07.09.2011 am fost declarat inapt de catre CCEMECM din cadrul MAI si care incearca sa-si recupereze drepturile, va confirm ca in tara sunt colegi care au avut castig de cauza in instanta cu privire la plata despăgubirilor reprezentând asigurări de sănătate precum si cu privire la ajutoarele care se acorda la pensionarea medicala si pentru cele doua salarii pe an pana la implinirea varstei de pensionare.
Este adevarat ca actiunile sunt mai vechi dar sunt convins ca pot produce efecte.

Obligarea Inspectoratului de Politie la plata despăgubirilor in EURO în echivalent în la data plății, despăgubiri rezultând din asigurarea despăgubirilor de viață, sănătate și bunuri, în condițiile stabilite prin Hotărâre de Guvern.

[ link extern ]

:yes:

Tribunalul DOLJ, Sentinta civila Nr. 1243 din 23 septembrie 2010
Plata ajutoare pensionare politisti

[ link extern ]
:training:
[ link extern ]

Pacat ca nu gasim ceva de data mai recenta. Oricum, celor pe a caror decizie de pensionare medicala scrie " din cauza serviciului ", cu siguranta o sa aiba succes in instanta, cel putin pe HG-1083.

Nu mai pierdeti timpul, nu o sa ne ajute nimeni ! Mergeti cu incredere in instanta, chiar daca termenele sunt mai putin decente.
Ultima modificare: Joi, 6 Septembrie 2012
Jean Valjean, utilizator

Alte discuții în legătură

Salarii compensatorii, pensionare din politie TalosDan TalosDan Cine s-a pensionat in anul 2011 din politie pe caz de invaliditate?S-au primit cele 2 salarii pe an pana la limita de varsta? (vezi toată discuția)
Politist pensionat pe caz de boala alexdumi98 alexdumi98 Sunt un politist care am fost pensionat pe caz de boala in anul 2012. Ce drepturi banesti am, salarii compensatorii, sume pentru vechimea in munca, pensia a ... (vezi toată discuția)
Ajutoare sau salarii compensatorii la pensionare dnicusor dnicusor Buna ziua As dori sa stiu daca la iesirea la pensie ca militar/politist, mai beneficiez de prevederile art. 20 alin (1) si (2) din Anexa nr. VII la ... (vezi toată discuția)