Sumele achitate de asociatie pentru reprezentarea in instanta se repatizeza tuturor proprietarilor in cazul cand asociatia actioneaza in instanta, de exemplu, un furnizor, cand angajeaza un avocat pentru consultanta in infiintarea asociatiei sau alte asemenea actiuni.
Dar atunci cand asociatia actioneaza in instanta un restantier, sumele ce se platesc drept onorariu avocatului, se iau din casierie si se consemneaza in sarcina restantierului. Sigur ca aceste sume sunt suportate initial de asociatie, din fondul de rulment al proprietarilor, din orice alte surse are asociatia, tot asa cum se suporta cotele lunare restante ale proprietraului respectiv.
Nu cred ca vreo asociatie din tara asta atunci cand face cheltuieli pentru a asigura caldura restantierului, apa calda si rece, liftul, energia electrica, reparatiile, notificari, privilegiu s.a.m.d., acestea
se impart celorlalti membrii ai Asociatiei, fiind recuperate dupa terminarea procesului
asa cum spuneti dumneavoastra.
Apoi de abuz nu se pune problema pentru ca oricum aceasta cheltuiala se solicita in instanta ca si celelalte cheltuieli, restante, penalizari..., iar instanta poate sa se pronunte asupra corectitudinii si legalitatii lor.
In zecile de procese pe care le-a avut asociatia noastra in ultimii ani, nici un judecator nu a obiectat faptul ca am solicitat cheltuieli de judecata, demonstrate cu documente si consemnate in listele de plata, in listele de plata intocmite si afisate dupa initierea actiunii in instanta.
Si cu mici exceptii (de exemplu aprobarea a 600 lei in loc de 1000 lei cat am achitat avocatului intr-un dosar), instanta a obligat restantierii la plata acestor cheltuieli pe langa cele stabilite de instanata, pentru cote intretinere, penalizari, fonduri, onorariu expert...