Este totusi bine sa citim cu atentie legislatia si sa vedem daca este necesar dar mai ales daca este obligatoriu...
Iata ce se prevede in HG 1588/2007, de care probabil ca ati uitat un pic:
Art. 12. - Proprietarii membri ai asociaţiei, pe lângă drepturile şi îndatoririle prevăzute în statutul asociaţiei de proprietari, au şi următoarele drepturi şi obligaţii:
B. Obligaţii:
g) la dobândirea proprietăţii, să depună în copie, la asociaţie, actul de proprietate;
Asadar proprietarul este
obligat sa depuna copie.
Unde? La asociatie si nu la presedinte. Ar fi si dificil ca de fiecare data cand schimbam presedintele sa luam actele inapoi, sa le dam la urmatorul... Actele se pastreaza la sociatie si nu la presedinte. Actele se predau la asociatie chiar la infiintarea asociatiei si-apoi fiecare nou proprietar preda iar copii la asociatie.
Cine este la asociatie? Presedintele, membrii comitetului, cenzorii, administratorul...
Acestia au nevoie de copiile actelor pentru ca acolo se vede suprafata utila a apartamentului, schita acestuia, cota indiviza..., elemente necesare administrarii asociatiei, calcularii cotelor de intretinere, baza recalcularii cotelor indivize s.a.m.d.
Asa ca un nou administrator, persoana fizica sau juridica, daca nu gaseste aceste acte in dosarele asociatiei, are nevoie de ele si le solicita proprietarilor. Nu le solicita pentru el personal, ci pentru asociatie, la acestea avand acces membrii comitetului, cenzorii, presedintele, administratorul...
Aceste acte sunt necesarea si-ar trebui sa existe la asociatie inca de la infiintare, conform art. 8 din HG 1588/2007, dar se depun si in cazul schimbarii proprietarului, a modificarilor constructive din apartament...