avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 393 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bloc preluat de firma de administrare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bloc preluat de firma de administrare

Asociatia de proprietari a unui bloc (cu probleme de plata la intretinere si nu numai) a decis sa angajeze o firma de administrare in locul administratorului curent.

Este legal ca firma de administrare sa ceara locatarilor copii dupa actele de proprietate ale apartamentelor? Daca da, in baza carei legi le cer?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: ptar , utilizator 11:21, 23 August 2012
Nu, ce nu ati inteles?
Cu ce drept sa va ceara actele?
Cititi Legea 230/2007 si HG 1588/2007 si vedeti ce trebuie sa faca un administrator, nu este treaba lui (sau a firmei, ca tot aia este) sa ceara copii dupa contracte.
@alexamoria
Probabil, ca sa tina o evidenta corecta, au solicitat actele respective. In cazul rau platnicilor trebuie dat in judecata proprietarul. Poate ca prin aceasta masura de angajare a unei societati care sa administreze, sa nu mai aveti probleme pe viitor.

Vise, nu este treaba administratorului sa dea in judecata restantierii!!

Ynocentta si thran, inteleg ca daca firma de administrare doreste anumite informatii le poate obtine totusi prin intermediul presedintelui asociatiei de locatari.
Asta inseamna ca tot prin intermediul presedintelui poate cere si copii de pe actele de proprietate?

Multumesc.
Daca nu doriti sa cautati Legea 230/2007 va postez cateva articole:
Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.
Art. 36. - Administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
a) prestarea serviciilor in mod profesional;
b) gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
c) efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
d) asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
e) gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
f) indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.

Art. 37. - Pentru lucrarile privind proprietatea comuna, administratorul, tinand seama de pret, durata de executie si calitate, supune spre analiza, selectie de oferte si aprobare comitetului executiv al asociatiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerintele, in vederea executarii lucrarilor, conform legislatiei in vigoare.
Art. 38. - Pentru protejarea intereselor proprietarilor si ale asociatiei de proprietari impotriva riscurilor aferente activitatii de administrare intr-un condominiu, administratorii de imobile, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala. Asigurarea de raspundere civila profesionala nu acopera riscurile cu privire la frauda, inselaciune, deturnare de fonduri infaptuite cu buna-stiinta. Persoanele care nu au calitatea de administrator de imobile nu pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala.
Este totusi bine sa citim cu atentie legislatia si sa vedem daca este necesar dar mai ales daca este obligatoriu...
Iata ce se prevede in HG 1588/2007, de care probabil ca ati uitat un pic:
Art. 12. - Proprietarii membri ai asociaţiei, pe lângă drepturile şi îndatoririle prevăzute în statutul asociaţiei de proprietari, au şi următoarele drepturi şi obligaţii:
B. Obligaţii:
g) la dobândirea proprietăţii, să depună în copie, la asociaţie, actul de proprietate;

Asadar proprietarul este obligat sa depuna copie.
Unde? La asociatie si nu la presedinte. Ar fi si dificil ca de fiecare data cand schimbam presedintele sa luam actele inapoi, sa le dam la urmatorul... Actele se pastreaza la sociatie si nu la presedinte. Actele se predau la asociatie chiar la infiintarea asociatiei si-apoi fiecare nou proprietar preda iar copii la asociatie.
Cine este la asociatie? Presedintele, membrii comitetului, cenzorii, administratorul...
Acestia au nevoie de copiile actelor pentru ca acolo se vede suprafata utila a apartamentului, schita acestuia, cota indiviza..., elemente necesare administrarii asociatiei, calcularii cotelor de intretinere, baza recalcularii cotelor indivize s.a.m.d.
Asa ca un nou administrator, persoana fizica sau juridica, daca nu gaseste aceste acte in dosarele asociatiei, are nevoie de ele si le solicita proprietarilor. Nu le solicita pentru el personal, ci pentru asociatie, la acestea avand acces membrii comitetului, cenzorii, presedintele, administratorul...
Aceste acte sunt necesarea si-ar trebui sa existe la asociatie inca de la infiintare, conform art. 8 din HG 1588/2007, dar se depun si in cazul schimbarii proprietarului, a modificarilor constructive din apartament...



@ptar
Dv. ne-ati pus o intrebare de principiu si vi s-a raspuns in consecinta, adica administratorul sau societatea deadministrare nu poate cere copii de pe actele de proprietate ale locatarilor.
Din mesajele dv. eu nu am inteles foarte bine daca sunteti proprietar sau administratorul.

Intrebarea este: de ce vrea firma de administratie aceste copii, ce sa faca cu ele, la ce ii foloseste? Daca ne lamuriti asupra acestei chestiuni, poate ca veti obtine si raspunsul concret si la obiect.

Alte discuții în legătură

Atributii cenzor asociatie proprietari teisoara teisoara Buna ziua, as vrea ,va rog,sa-ne spuneti daca este in regula (legal) ca ,cenzorul asociatiei sa semneze un proces verbal al unei hotarari de comitet ... (vezi toată discuția)
In cat timp se prescrie datoria la intretinere, la bloc? ceausu_aristica ceausu_aristica Buna ziua, sunt Presedintele unei asociatii de proprietari de la inceputul lunii mai si am descoperit ca proprietarii spatiior cu alta destinatie (spatii ... (vezi toată discuția)
Depunere copii acte proprietate la asociatie ionutberar ionutberar Buna seara, Va rog sa ma lamureasca si pe mine cineva intr-o problema. Mi-am cumparat un apartament si administratorul ma dispera sa ii dau o copie dupa ... (vezi toată discuția)