avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bloc preluat de firma de administrare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bloc preluat de firma de administrare

Asociatia de proprietari a unui bloc (cu probleme de plata la intretinere si nu numai) a decis sa angajeze o firma de administrare in locul administratorului curent.

Este legal ca firma de administrare sa ceara locatarilor copii dupa actele de proprietate ale apartamentelor? Daca da, in baza carei legi le cer?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: ptar , utilizator 11:21, 23 August 2012
In principiu actul de proprietate nu are de ce sa iasa din arhiva asociatiei.
Firma de administratie nu are ce face cu actele proprietarilor. Orice informatie ii este necesara o poate obtine de la presedintele asociatiei si acesta decide daca o da sau nu, dar in niciun caz nu da actele de proprietate.

V-am intrebat de pozitia pe care o aveti si detalii despre problema ca poate exista niste aspecte pe care nu le putem ghici noi aici din ce ne-ati povestit pana acum..

@elga50 - situatia prezentata de mine a fost foarte clara si nu vad de ce ar trebui sa-mi explic pozitia dar pentru ca insistati, va voi raspunde ca ma interesez pentru o cunostinta; credeti ca asta va lamuri lucrurile?

@adriantot - va multumesc pentru informatii; nu stiu daca ati apucat sa cititi penultimul meu mesaj; daca reusiti, as aprecia inca odata sfatul Dvs. in aceasta problema.

Multumesc.
Ma scuzati ca poate intervin ca "musca in lapte".

In calitate de administrator eu am cerut de n ori actele de proprietate pentru ca acestea lipsesc. Si cine este de buna credinta mi le aduce, le pun intr-un dosar si le predau Presedintelui cand reusim sa ne intalnim, sau la sedintele de comitet lunare.

@ptar - Dvs. a-ti afirmat ca
legalitatea cererii facuta de aceasta firma catre proprietari atit direct cit si prin presedintele asociatiei de proprietari.

Eu inteleg ca nu numai firma de administrare le solicita ci si Presedintele.

La noi pe fiecare lista de plata, dar si separat prin alt anunt este solicitat/ amintit proprietarilor ca trebuie sa prezinte actele de proprietate (chiar articolul de lege citat si de @adriantot). Unii au interpretat ca este cererea mea (ca fiind pe lista de plata), altii au inteles ca este cererea conducerii, altii au ignorat complet.

Sa fim seriosi, daca studiem la rece relatiile intre proprietar si asociatie, legatura cea mai frecventa, cea mai normala, cea mai la indemana este cea cu administratorul: pe el il vezi cel putin de 2-3 ori pe saptamana la incasari, lui ii aduci la cunostiinta diversele probleme (chiar daca doar verbal), el verifica tehnic starea caldirii etc. ... pai atunci la fel de normal mi se pare ca cele mai multe solicitari si/sau probleme sa se rezolve la acest nivel. Un administrator care isi face treaba constiincios, si legal, si are si suportul comitetului executiv si al presedintelui poate rezolva si chiar mai bine multe situatii decat ii sunt prevazute strict de legislatie si fisa postului.

Poate noul administrator vrea sa verifice corectitudinea datelor si ii lipseste acest "mic amanunt" numit cartea de imobil unde ar fi avut toate actele de proprietate. Ce e rau in a se incerca sa se recreeze aceasta carte de imobil? Ce credeti ca pot ei face cu actele de proprietate? Eu unu nu vad reticenta in a da aceste hartii si informatii asociatiei din care faci parte?

Institutiilor statului le dai fara cracnire ... mie anu asta mi-au cerut din nou copie act proprietate la impozitate si taxe locale, desi il dusesem cu un an in urma. Ce era sa fac? sa nu le duc? aveau o nelamurire cu parcare si cu separarea de rol ... asta e ...
Interventie moderator

Sa nu intelegeti cumva ca facem ancheta. Aveam nevoie de informatii exact despre ce v-am intrebat ca sa va dau, eu cel putin, un raspuns mai aplicat, poate lamuriri de care ati avea nevoie.... Era pentru dv., nu pentru mine.
V-am raspuns de principiu cum sta chestiunea, dar poate existau circumstante aparte care nuantau raspunsul. Asta e!
@elga50 - nici nu ma gandeam la ancheta dar am vazut ca insistati desi am spus clar ca nu ma intereseaza decit aspectul initial: legalitatea cererilor facute de firma de administrare si presedintele asociatiei. Dar cum acest punct fusese clarificat de adriantot, nu mai ramasese de lamurit decit de cite ori se poate cere copia de pe actul de proprietate oricit de ciudat ar parea.

@arockz - probabil ca unii se conformeaza prea usor...si depun orice act, oricui, oriunde. Problema este ca lucrurile nu stau chiar asa, dupa cum bine a afirmat un alt user al acestui forum in citeva randuri, la inceputul discutiei, chiar daca in rest nu o prea nimerise cu raspunsul.

Apreciez intentiile tuturor celor care au incercat sa dea o mana de ajutor.

Multumesc.

Alte discuții în legătură

Atributii cenzor asociatie proprietari teisoara teisoara Buna ziua, as vrea ,va rog,sa-ne spuneti daca este in regula (legal) ca ,cenzorul asociatiei sa semneze un proces verbal al unei hotarari de comitet ... (vezi toată discuția)
In cat timp se prescrie datoria la intretinere, la bloc? ceausu_aristica ceausu_aristica Buna ziua, sunt Presedintele unei asociatii de proprietari de la inceputul lunii mai si am descoperit ca proprietarii spatiior cu alta destinatie (spatii ... (vezi toată discuția)
Depunere copii acte proprietate la asociatie ionutberar ionutberar Buna seara, Va rog sa ma lamureasca si pe mine cineva intr-o problema. Mi-am cumparat un apartament si administratorul ma dispera sa ii dau o copie dupa ... (vezi toată discuția)