avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1049 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bloc preluat de firma de administrare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bloc preluat de firma de administrare

Asociatia de proprietari a unui bloc (cu probleme de plata la intretinere si nu numai) a decis sa angajeze o firma de administrare in locul administratorului curent.

Este legal ca firma de administrare sa ceara locatarilor copii dupa actele de proprietate ale apartamentelor? Daca da, in baza carei legi le cer?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: ptar , utilizator 11:21, 23 August 2012
@ptar
Asociatia de proprietari a unui bloc (cu probleme de plata la intretinere si nu numai) a decis sa angajeze o firma de administrare in locul administratorului curent.


Deci nu este administratie nou infiintata!!
@adriantot
Acestia au nevoie de copiile actelor pentru ca acolo se vede suprafata utila a apartamentului, schita acestuia, cota indiviza..., elemente necesare administrarii asociatiei, calcularii cotelor de intretinere, baza recalcularii cotelor indivize s.a.m.d.
Asa ca un nou administrator, persoana fizica sau juridica, daca nu gaseste aceste acte in dosarele asociatiei, are nevoie de ele si le solicita proprietarilor.

Daca exista cartea tehnica a imobilului exista acolo toate schitele si suprafetele, iar daca nu exista atunci noul administrator nu schimba el cota-parte de proprietate, le preia din listele din luna precedeta, nu cred ca la schimbarea administratorului acesta pleaca si cu o parte din suprafata imobilului.
Si daca schimbam 3 administratori (sau firme care administraza) intr-un an ce facem, abonament la xerox?
Legea este clara si este cat se poate de logica.
Orice proprietar este obligat sa depuna in copie la asociatie actul de proprietate. Clar si fara interpretari.
Daca a depus odata sigur ca nu o sa i se ceara in fiecare luna alte copii. De aceea am spus ca actele stau la asociatie, ca nu se tin de presedinte, de cenzor sau administrator, ci efectiv "la asociatie".
Cartea tehnica nu este act de proprieatate si nu contine elemente suficiente pentru asociatie.
Noul administrator a facut o solicitare legala si iar nu cred ca are aceste acte de proprietate in asociatie si acum vrea inca un rand de copii.
HG 1588 prevede la art. 8 (3):
Acordul de asociere trebuie să conţină:
a) adresa şi individualizarea proprietăţii individuale, potrivit actului de proprietate;
b) numele şi prenumele tuturor proprietarilor;
c) descrierea proprietăţii, cuprinzând: descrierea clădirii, structura clădirii, numărul de etaje, numărul de apartamente structurate pe număr de camere, numărul spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, suprafaţa terenului aferent clădirii;
d) enumerarea şi descrierea părţilor aflate în proprietate comună;
e) cota-parte indiviză ce revine fiecărui proprietar din proprietatea comună.

Am subliniat doar 3 din cele 5 puncte care se gasesc in actele de proprietate si nu in cartea tehnica.
Administratorul poate constata greseli ale cotelor parti si poate sa le corecteze oricand. Poate sa recalculeze, pe baza acestor acte, cotele indivize ale tuturor apartamentelor, asa cum prevede legislatia.


@ptar
Subiect: Bloc preluat de firma de administrare

Asociatia de proprietari a unui bloc (cu probleme de plata la intretinere si nu numai) a decis sa angajeze o firma de administrare in locul administratorului curent.

Este legal ca firma de administrare sa ceara locatarilor copii dupa actele de proprietate ale apartamentelor? Daca da, in baza carei legi le cer?

Multumesc.


Nu vorbim despre infiintare asociatie, de stabilit cota-parte de proprietate, sau a afla numele proprietarilor.
Intrebarea era clara, la schimbarea administratorului trebuie copie dupa actele de proprietate?
Da, trebuiesc depuse actele pentru ca noul administrator, noul presedinte, noul cenzor, noua conducere sau oricine este acum in acea asociatie, a constatat ca proprietarii, sau o parte din ei, nu au depus copiile actelor de proprietate la asociatie, a constatat ca nu exista acestea acte in asociatie, ca daca erau nu avea sens sa le mai ceara odata.
Daca noua conducere, noua administratiei, nu o sa gaseasca, de exemplu, CUI-ul, statutul, incheirea judecatoreasca de infiintare, cartea tehnica..., nu are incotro si o sa solicite altele de la fisc, de la judecatorie, de la primarie.. de oriunde le poate gasi.
In aceleasi imprejurari se poate constata ca lipsesc o parte sau toate actele de proprietate si le solicita proprietarilor, tot asa cum alte acte se solicita de la autoritatile sau institutiile care le detin.
Asadar, nu le solicita pentru ca este nou administratorul, ci pentru ca asociatia nu le are, indiferent de vechimea persoanelor ce muncesc in asociatie.
Asa cum thran a observat, este vorba de inlocuirea administratorului de catre o firma de administrare si de legalitatea cererii facuta de aceasta firma catre proprietari atit direct cit si prin presedintele asociatiei de proprietari.

Rolul meu in aceasta situatie nu conteaza si nu are cum sa influenteze discutia de pe forum nici in bine si nici in rau. Nu ma intereseaza nici scopul in care aceste copii ale actelor de proprietate vor fi folosite si nu vad cum acest aspect ar putea influenta in bine sau rau legalitatea sau ilegalitatea cererii facuta de firma de administratie (atit direct cit si indirect prin presedintele asociatiei).

Revenind la nelamurirea mea....din HG 1588/2007, de unde a citat adriantot (va multumesc), reiese ca este obligatia proprietarului sa depuna o copie de pe actul de proprietate la dobindirea proprietatii. Dar, uitindu-ne mai bine la textul din hotararea de guvern, cred ca putem afirma ca acea copie trebuie depusa doar o singura data. Si asta atunci cind dobandim proprietatea. Este corect sau mai exista hotarari de guvern sau legi care clarifica cind si in ce situatii poate o firma de administratie sa solicite copii de pe actele de proprietate ale unei locuinte?

Multumesc.
Ultima modificare: Marți, 21 August 2012
ptar, utilizator

Alte discuții în legătură

Atributii cenzor asociatie proprietari teisoara teisoara Buna ziua, as vrea ,va rog,sa-ne spuneti daca este in regula (legal) ca ,cenzorul asociatiei sa semneze un proces verbal al unei hotarari de comitet ... (vezi toată discuția)
In cat timp se prescrie datoria la intretinere, la bloc? ceausu_aristica ceausu_aristica Buna ziua, sunt Presedintele unei asociatii de proprietari de la inceputul lunii mai si am descoperit ca proprietarii spatiior cu alta destinatie (spatii ... (vezi toată discuția)
Depunere copii acte proprietate la asociatie ionutberar ionutberar Buna seara, Va rog sa ma lamureasca si pe mine cineva intr-o problema. Mi-am cumparat un apartament si administratorul ma dispera sa ii dau o copie dupa ... (vezi toată discuția)