avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 710 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... contabil sau administrator la o asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

contabil sau administrator la o asociatie de proprietari?

Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un contract de prestari servicii) care face tot ce inseamna acte: calcul liste, plati, reg casa, etc. Intrebarea mea este: mai avem nevoie si de un administrator de bloc daca avem acest expert contabil?
Va multumesc foarte mult!
Da,poate indeplini si aceasta activitate. Va scuteste de o cheltuiala.
Important este ca in activitatea curenta a asociatiei sa fie acoperite toate aspectele.
Exact despre asta vorbeam....scutirea unei cheltuieli pt un Administrator in conditiile in care...firma de contabilitate face tot ce ar face un Administrator..mi se parea aberant ca intr-o Asociatie de Proprietari sa fie nevoie si de firma de contabilitate si de Administrator(stiu ca Administratorul poate face si situatia financiara, dar e mult mai ok un contract cu o firma de contabilitate)...multumesc.
Nu limitati responsanilitatea si obligatiile adminsiatrtorului de imobil
De ex legiutorul a prevazut
Art. 37. - Pentru lucrarile privind proprietatea comuna, administratorul, tinand seama de pret, durata de executie si calitate, supune spre analiza, selectie de oferte si aprobare comitetului executiv al asociatiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerintele, in vederea executarii lucrarilor, conform legislatiei in vigoare.
Art. 38. - Pentru protejarea intereselor proprietarilor si ale asociatiei de proprietari impotriva riscurilor aferente activitatii de administrare intr-un condominiu, administratorii de imobile, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala. Asigurarea de raspundere civila profesionala nu acopera riscurile cu privire la frauda, inselaciune, deturnare de fonduri infaptuite cu buna-stiinta. Persoanele care nu au calitatea de administrator de imobile nu pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala.

Nu omiteti ca fiecare activitate de administrare imobil,financiar-contabil detine responsabilitate individuala administrativa,civila sau penala -dupa caz
Administratorul de imobil detine competenta sa execute hotararile dispuse de adunarea generala,de presedinte si comitetul executiv
HG nr 1588/2007 Art. 22. - (1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie.
(2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, intretinerii, investitiilor si reparatiilor asupra proprietatii comune.
(3) Pentru a fi autorizate de catre autoritatile administratiei publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract;
b) sa aiba angajate persoane atestate in conditiile prezentelor norme metodologice;
c) sa dovedeasca ca au bonitate financiara.
(4) Administratorii trebuie sa prezinte garantii morale, materiale si profesionale acceptate de comitetul executiv al asociatiei de proprietari a cladirii pe care urmeaza sa o administreze.
(5) Administratorul asigura managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atributiilor, obligatiilor si responsabilitatilor atribuite de comitetul executiv, in conditiile legislatiei in vigoare;
b) gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti, daca nu are angajat un casier;
c) efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii/prestatorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
d) asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
e) gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala;
f) indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege, precum si a celor stabilite prin contractul incheiat cu asociatia de proprietari.
(6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, in conditiile legii. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
(7) Administratorul care indeplineste si functia de contabil in partida simpla are obligatia sa intocmeasca si sa completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul pentru evidenta fondului de reparatii, registrul pentru evidenta fondului de rulment, registrul pentru evidenta sumelor speciale, registrul pentru evidenta fondului de penalizari, precum si alte formulare specifice activitatii de contabilitate, prevazute prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
(8) In situatia in care asociatia de proprietari angajeaza un casier, acesta raspunde de efectuarea operatiunilor de incasari si plati in numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului operatiunilor de casa. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de casier. Pentru incasarile in numerar, asociatia de proprietari are obligatia sa emita chitante care vor cuprinde obligatoriu urmatoarele date: numarul de ordine, in baza unei serii, care identifica chitanta in mod unic; data emiterii facturii; denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare fiscala ale asociatiei de proprietari pentru care se emite chitanta.
(9) Pentru lucrarile privind proprietatea comuna, administratorul, tinand seama de pret, durata de executie si calitate, supune spre analiza, selectie de oferte si aprobare comitetului executiv al asociatiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerintele, in vederea executarii lucrarilor, conform legislatiei in vigoare, potrivit art. 37 din Legea nr. 230/2007. In caz contrar, cheltuielile nu vor fi acceptate la plata.



Este greu credibil ca firma de contabilitate pe langa obligatiile profesionale,suplimentar sa accepte sa desfasoare actiuni ce revin strict administratorului de imobil :
Pentru lucrarile privind proprietatea comuna, administratorul, tinand seama de pret, durata de executie si calitate, supune spre analiza, selectie de oferte si aprobare comitetului executiv al asociatiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerintele, in vederea executarii lucrarilor, conform legislatiei in vigoare, potrivit art. 37 din Legea nr. 230/2007.
Ultima modificare: Duminică, 26 August 2012
ynocentta, utilizator
Atributiunile administyratorului pot fi preluate de membrii comitetului executiv, asa cum prevede HG 1588/2007:
Art. 17. -(8) Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

Si in asociatia noastra, acum, suntem pe cale sa angajam o persoana care sa se ocupe doar de partea tehnica, de tot ce inseamna reparatii, curatenie, apometre...., iar doi membri ai comitetului executiv preiau partea de contabilitate, casierie, intocmire situatii, liste de plata...
Cenzorul nostru isi face treaba de cenzor dar se ocupa si de intocmirea si depunerea declaratiilor, discuta cu membrii comitetului si cauta impreuna solutiile cele mai convenabile pentru asociatie, cu respectarea legislatiei.
Cei din comitetul executiv se angajeaza pe iei insisi ca sa tina contabilitatea, casieria, etc ? Asta nu contravine legii 230/2007, care spune ca cei din comitet pot prelua functia administratorului, doar pana angajeaza alta persoana ? Cei din comitet nu pot fi retribuiti pt. aceasta activitate. Acuma nu va suparati, este gospodaria dumneavoastra acolo, dar asta este parerea mea.
P.S. Nu tin partea administratorilor. Eu sunt administrator doar la blocul unde locuiesc si am preluat gestiunea mai mult de nevoie. Era o situatie cam ca la dumneavoastra. Locuiesc de 30 de ani in acest bloc si nu au vrut (toti locatarii) sa angajeze pe alcineva.

Alte discuții în legătură

Atributiuni presedinte Viorel_Lucaciu Viorel_Lucaciu O asociatie de proprietari are hotararea adunarii generale de a pune presedintele sa se ocupe de toate problemele administrative, cu exceptia partii de ... (vezi toată discuția)
Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)
Cumul de functii emylyat emylyat Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari : presedintele asociatiei de proprietari , cu mai mult de 500 de persoane in condominiu , poate indeplini si ... (vezi toată discuția)