Noi tinem contabilitatea in partida simpla. Nu folosim registrul jurnal si nici registrul inventar.
Folosim "Registrul de casa" normal, clasic si bine cunoscut, cu sold zilnic...
Pentru o lucrare mica de reparatii se intocmeste o situatie de lucrari in care administratorul scrie:
" in urma avariei din data..., sau la sesizarea proprietarului X..., a constat, a intervenit...
A remediat, a reparat cu instalatorul..., cu meseriasul, cu firma...,
Pentru aceasta s-au procurat materiale in valoare de xx lei conform documentelor anexate. Manopera este in valoarea de zz lei conform documentelor anexate (factura...)."
Semneaza administratorul, instalatorul, vreun membru al comitetului si presedintele in final.
Toate acestea se fac din mers si nu se asteapta aprobari comisii..., in cazul avariilor.
In cazul unei lucrari planificate (inlocuirea coloanelor din subsol, hidroizolatii ale teraselor, modernizare lift...), procedura este cea prevazuta in lege: administratorul prezinta comitetului cateva oferte de la firme prestatoare, se discuta in comitet, se selecteaza firma, se negociaza, se incheie contractul, se face lucrarea, receptia.
Toate aceste demersuri inseamna documente, situatii, hartii (oferte, devize, contract, receptie partiala si/sau finala, notificare sau proces verbal de suplimentare a lucrarilor, acte aditionale la contract, plati partiale...). Iar acestea toate se introduc intr-un dosar separat. Intr-un dulap avem Carte tehnica a blocurilor (cateva dosare groase ce au acum vreo 2000 pagini) si tot in acel dulap asezam acest dosarel cu lucrarea executata, scriind pe coperta lui data, lucrarea, scara...
Va multumesc pentru raspunsuri.
@elga50,
Deci, sa inteleg ca in acel registru pentru evidenta fondului de reparatii, din primul mesaj, sunt inregistrate doar sume de bani, nu si lucrarile pentru care s-a cheltuit din sumele adunate de la membrii Asociatiei?
@thran,
Noi nu gasim cartea tehnica, blocul e din 1964, dar nici nu exista interes pentru reconstituirea acesteia, desi exista prevederi clare in acest sens:
1. "Art. 30. - (1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
(...)
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
(...)
(3) Deciziile comitetului executiv se consemneaza in registrul de decizii al comitetului executiv. " (Lege nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari)
si
2. "Art. 13. — (...) (4) Unitatile care au administrat cladirile si sunt detinatoare a cartii constnuctiei au obIigatia de a o preda asociatiiIor de proprietari, iar acolo unde aceasta nu mai exista, sa o reconstituie pe cheltuiala proprie. (HG 1588/2007 - Norme de aplicare la Legea 230/2007)
@s.c. serv ad... si @adriantot
va multumesc pentru informatii. Imi sunt foarte utille.
In registrul pentru evidenta fondului de reparatii, asa cum arata si denumirea, se consemneaza toate sumele ce tin de reparatii. Adica, daca s-a hotarat constituirea unui fond de reparatii, suma ce trebuie platita de fiecare proprietar se afiseaza pe lista de plata lunara (toata odata sau esalonat) dar in acelasi timp se consemneaza si in registrul fondului de reparatii, ca obligatie a fiecarui proprietar.
In momentul cand se incaseaza de la proprietar, suma incasata se inregistreza in registrul de casa dar se consemnaeza si in registrul fondului de reparatii, diminuand din obligatia proprietarului si crescand soldul existent (fondul de reparatii efectiv incasat, acumulat...).
Daca se efecteaza o reparatie, valoarea acesteia se repartizeaza pe fiecare proprietar, in functie de cota indiviza, si aceasta se consemneaza in registrul fondului de reparatii, scazand-se din soldul existent al fiecaruia sau adaugandu-se la datoria fiecarui proprietar in acest registru. Pe lista de plata se afiseaza doar diferenta pe care o mai are de plata fiecare (in urma platilor partiale, a reparatiilor scazute, a restantelor la fond sau la reparatii...).
In registrul fondului de reparatii se inregistreaza data, documentul, suma repartizata sau incasata si se stabileste, dupa fiecare operatiune, soldul debitor sau creditor (restante la reparatii sau fond existent).
Daca nu aveti cartea tehnica a blocului, mergeti la serviciul asociatii de proprietari din cadrul primariei si va indruma sa dati de aceasta carte.
Noi am gasit Cartea Tehnica la fostul ICRAL.