avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1104 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... \\"registrul jurnal\\" prevazut in HG 1588/2007 - ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

"registrul jurnal" prevazut in HG 1588/2007 - Norme de aplicare la Legea 230/2007

As dori sa stiu ce trebuie sa se consemneze intr-un "registru jurnal", cerut de Art. 22, alin. (7) din HG 1588/2007 - Norme de aplicare la Legea 230/2007:

"(7) Administratorul care indeplineste si functia de contabil in partida simpla are obligatia sa intocmeasca si sa completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul pentru evidenta fondului de reparatii, registrul pentru evidenta fondului de rulment, registrul pentru evidenta sumelor speciale, registrul pentru evidenta fondului de penalizari, precum si alte formulare specifice activitatii de contabilitate, prevazute prin ordin al ministrului economiei si finantelor. "

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Dr.Virgil Dan Amza , Evaluator 00:01, 4 Decembrie 2014
Noi tinem contabilitatea in partida simpla. Nu folosim registrul jurnal si nici registrul inventar.
Folosim "Registrul de casa" normal, clasic si bine cunoscut, cu sold zilnic...

Pentru o lucrare mica de reparatii se intocmeste o situatie de lucrari in care administratorul scrie:

" in urma avariei din data..., sau la sesizarea proprietarului X..., a constat, a intervenit...
A remediat, a reparat cu instalatorul..., cu meseriasul, cu firma...,
Pentru aceasta s-au procurat materiale in valoare de xx lei conform documentelor anexate. Manopera este in valoarea de zz lei conform documentelor anexate (factura...)."
Semneaza administratorul, instalatorul, vreun membru al comitetului si presedintele in final.
Toate acestea se fac din mers si nu se asteapta aprobari comisii..., in cazul avariilor.

In cazul unei lucrari planificate (inlocuirea coloanelor din subsol, hidroizolatii ale teraselor, modernizare lift...), procedura este cea prevazuta in lege: administratorul prezinta comitetului cateva oferte de la firme prestatoare, se discuta in comitet, se selecteaza firma, se negociaza, se incheie contractul, se face lucrarea, receptia.
Toate aceste demersuri inseamna documente, situatii, hartii (oferte, devize, contract, receptie partiala si/sau finala, notificare sau proces verbal de suplimentare a lucrarilor, acte aditionale la contract, plati partiale...). Iar acestea toate se introduc intr-un dosar separat. Intr-un dulap avem Carte tehnica a blocurilor (cateva dosare groase ce au acum vreo 2000 pagini) si tot in acel dulap asezam acest dosarel cu lucrarea executata, scriind pe coperta lui data, lucrarea, scara...




Va multumesc pentru raspunsuri.

@elga50,

Deci, sa inteleg ca in acel registru pentru evidenta fondului de reparatii, din primul mesaj, sunt inregistrate doar sume de bani, nu si lucrarile pentru care s-a cheltuit din sumele adunate de la membrii Asociatiei?

@thran,

Noi nu gasim cartea tehnica, blocul e din 1964, dar nici nu exista interes pentru reconstituirea acesteia, desi exista prevederi clare in acest sens:

1. "Art. 30. - (1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
(...)
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
(...)
(3) Deciziile comitetului executiv se consemneaza in registrul de decizii al comitetului executiv. " (Lege nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari)

si

2. "Art. 13. — (...) (4) Unitatile care au administrat cladirile si sunt detinatoare a cartii constnuctiei au obIigatia de a o preda asociatiiIor de proprietari, iar acolo unde aceasta nu mai exista, sa o reconstituie pe cheltuiala proprie. (HG 1588/2007 - Norme de aplicare la Legea 230/2007)
@s.c. serv ad... si @adriantot
va multumesc pentru informatii. Imi sunt foarte utille.
In registrul pentru evidenta fondului de reparatii, asa cum arata si denumirea, se consemneaza toate sumele ce tin de reparatii. Adica, daca s-a hotarat constituirea unui fond de reparatii, suma ce trebuie platita de fiecare proprietar se afiseaza pe lista de plata lunara (toata odata sau esalonat) dar in acelasi timp se consemneaza si in registrul fondului de reparatii, ca obligatie a fiecarui proprietar.
In momentul cand se incaseaza de la proprietar, suma incasata se inregistreza in registrul de casa dar se consemnaeza si in registrul fondului de reparatii, diminuand din obligatia proprietarului si crescand soldul existent (fondul de reparatii efectiv incasat, acumulat...).

Daca se efecteaza o reparatie, valoarea acesteia se repartizeaza pe fiecare proprietar, in functie de cota indiviza, si aceasta se consemneaza in registrul fondului de reparatii, scazand-se din soldul existent al fiecaruia sau adaugandu-se la datoria fiecarui proprietar in acest registru. Pe lista de plata se afiseaza doar diferenta pe care o mai are de plata fiecare (in urma platilor partiale, a reparatiilor scazute, a restantelor la fond sau la reparatii...).
In registrul fondului de reparatii se inregistreaza data, documentul, suma repartizata sau incasata si se stabileste, dupa fiecare operatiune, soldul debitor sau creditor (restante la reparatii sau fond existent).

Daca nu aveti cartea tehnica a blocului, mergeti la serviciul asociatii de proprietari din cadrul primariei si va indruma sa dati de aceasta carte.

Ultima modificare: Miercuri, 29 August 2012
Adriantot, moderator
Noi am gasit Cartea Tehnica la fostul ICRAL.

Alte discuții în legătură

Registru jurnal mihasi mihasi Am preluat o asociatie de proprietari, insa am intampinat o problema. Cursurile le-am facut mai demult si nu le mai gasesc. Va rog sa-mi precizati daca in ... (vezi toată discuția)
Documente care trebuie solicitate la preluarea asociatiei de proprietari rodidoina rodidoina Sunt pe cale sa preiau administrarea unei asociatii de proprietari. Daca puteti sa ma ajutati cu o lista a documenteleor pe care trebuie sa le solicit ... (vezi toată discuția)
Registru jurnal asociatie proprietari Constanta Loga Constanta Loga Va rog frumos daca se poate sa-mi raspunda si mie cineva,cum se completeaza registrul jurnal pentru o asociatie de proprietari si daca se inregistreaza la ... (vezi toată discuția)