avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 607 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... procedura solutionare reclamatii ANPC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

procedura solutionare reclamatii ANPC

Pe site-ul ANPC exista o procedura de solutionare a petitiilor.

[ link extern ]

Nu reusesc sa gasesc decizia presedintelui ANPC care aproba aceasta procedura.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 19:05, 10 Septembrie 2012
daaa...am vazut ca sunt evaluat :)

Am nevoie de ea s-o prezint in instanta.

ANPC mi-a dat o amenda pentru ca i-am impiedicat sa-si desfasoare activitatea.
Din punctul lor de vedere, impiedicarea consta in neprezentarea la sediul lor pentru rezolvarea unei sesizari.

Ori eu nu vad nici un motiv pentru care trebuie sa ma prezint la sediul lor cu registru de control si la data si ora la care o doresc domnii.
Sunt de parere ca ii platesc sa ma controleze acolo unde sunt si atunci cand sunt. Mai ales ca reclamatia este nefondata, iar acest lucru reiese clar din documentele pe care trebuia sa la solicite petitionarului. Daca ar fi solicitat sau ar fi citit acele documente, nici macar nu ar fi fost nevoie sa vorbeasca cu mine si ar fi clasat petitia.

Nu am pretentia sa incerce solutionarea amiabila. Sa vina sa ma controleze si sa-mi ceara ce le trebuie. In nici un caz nu consider ca trebuie sa le ofer consultanta gratuita.

:)
Ultima modificare: Luni, 10 Septembrie 2012
dentys, utilizator
Nu cred ca o procedura interna va poate folosi prea mult in instanta pentru ca nu este act normativ :(

Studiati documentele de referinta, poate in ele gasiti ce va intereseaza.
Conform art 9 alin 2 din HG 700/2012 , procedura de solutionare a reclamatiilor emisa de Presedintele ANPC capata putere de lege.
Nu scrie nimic de puterea de lege...
Art. 9. -
(2) Procedura de control si procedura de rezolvare a reclamatiilor consumatorilor se stabilesc prin ordin al presedintelui.


Presedintele o poate modifica si azi daca vrea si daca schimbarile au baza legala in documentele de referinta.

Nu ar fi rau sa cereti sprijinul cuiva cu pregatire juridica sa va ajute in formularea contestatiei. Mai asteptam, poate intervine vreun coleg de pe forum.
Ultima modificare: Luni, 10 Septembrie 2012
Ares-3, moderator
Nimeni nu contesta dreptul presedintelui ANPC de a schimba procedura.
Dar presedintele ANPC nu poate schimba realitatea ca la o anumita data exista o procedura, procedura pe care comisarii erau obligati s-o respecte.

Conform articolului mentionat, existenta procedurii nu este facultativa; respectarea procedurii de asemenea nu este facultativa. Daca legiutorul ar fi dorit sa fie facultativa respectarea procedurii, ar fi mentionat ca procedura de control este rectificata si creata de fiecare comisar in parte.

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului? VALI_M VALI_M As dori sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu o problema avuta cu cei de la Protectia Consumatorului. Am facut o sesizare la Comisariatul Judetean pentru ... (vezi toată discuția)
Întrebare - problema cu o banca crstirina crstirina În 2007 în urma unui conract de credit cu o bancă am obtinut si un card de credit pe care l-am achitat si închis în 18 01. 2010 iar acum când am ... (vezi toată discuția)
Model de reclamație către comisariatul pentru protecția consumatorului Ares-3 Ares-3 Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar ... (vezi toată discuția)