Am si eu cateva nelamuriri in privinta actelor ce trebuie eliberate de angajator, angajatului (eu!):
Am primit preavizul de de concediere si decizia administratorului de incetare a contractului (ambele in momentul intrarii in preaviz).
La terminarea preavizului si implicit, a incetarii efective a CIM (adica in 18 septembrie), trebuia sa mai primesc decizia de incetare a CIM si adeverinta pentru somaj, acte pe care nu le-am primit.
Care este termenul legal de a intra in posesia lor.
Daca nu le-am primit, ce pot sa fac?
Trebuie sa fac o cerere scrisa catre angajator? Cum ar trebui sa arate cererea?
Mi-ar fi de mare ajutor daca mi-ati spune care sunt toate documentele pe care un angajat concediat ar trebui sa le primeasca, pentru ca nu stiu ce sa cer.
O intrebare v-a-v de concediul neefectuat:
Care este perioada pentru care se calculeaza concediul neefectuat (si care trebuie platit la incetarea CIM)? Este vorba doar de ultimul an sau de mai multi ani din urma?
Buna ziua, am primit in sfarsit in data de 15.02.2013 decizia de incetare a CIM, (in urma solicitarii mele scrise trimisa pe e-mail in data de 12.02.2013). Insa, surpriza: in loc de art.55 litera b (cum mentionasem eu pe cererea de incetare) apare art. 81, alin 1 (deci, cererea nu corespunde cu decizia de incetare). Pe decizie nu apare trecuta data cand mi s-a comunicat, (de fapt nu apare decat data cu care mi-a incetat CIM, care specific ca, corespunde cu data de care aveam cunostinta, nu apare o alta data), apare decat semnatura reprezentantului legal, numele acestuia in clar si stampila firmei (nici o viza de la ITM). Decizia mi s-a comunicat intr-un singur exemplar, pt. mine, deci firma nu mi-a cerut sa o semnez si sa o trimit inapoi.
Uimire a fost faptul ca ei au considerat o demisie, iar cele 5 zile pe care am stabilit cu firma sa le mai lucrez, le-au considerat preaviz (eu considerand ca a fost data stabilita cu acordul dansilor si cu acordul meu- art. 55 lit b), insa nu mi-au comunicat asta (mi-au spus ca e k...ca mai vin pana pe 15.12.2012, dar nu mi-au zis nimic de demisie sau de preaviz, lasandu-ma sa inteleg ca mi-au aprobat cererea asa, cu art. 55 lit b).
Mi-au mai trimis adeverinta de vechime cu stampila firmei si cu nr. de inregistrare si raportul per salariat (nici unul dintre documente neavand viza de la ITM). Extrasul din Revisal chiar daca l-am solicitat, nu mi l-au trimis. Atasat au trimis un proces verbal de predare-primire documente, in dublu exemplar, acesta nefiind datat, (inca nu l-am semnat, nu am semnat nimic, am vrut intai sa citesc)
Intrebarile mele ar fi:
1. Vi se pare in regula? De ce nu mi-au trimis si Revisalul (probabil se asteapta sa treaca perioada de 45 zile de la comunicare in care pot contesta decizia)?
2. De ce documentele nu au viza de la ITM?
3. De ce au schimbat temeiul legal?
4. Cum e mai bine, cu art 55 lit b, sau cu art. 81 alin 1 (afecteaza in vreun fel art. 81 alin 1)?
5. Sa semnez procesul verbal de predare-primire?
6. Daca eu nu solicitam acum decizia, ce se intampla, asteptam mult si bine si....? Nu inchideau dosarul meu, dat fiind faptul ca nu era comunicata catre mine decizia?
7. Ce as putea face eu acum?
In speranta ca ati avut rabdare sa cititi si in aceea ca imi veti raspunde la intrebarile mele atat de neclare, si importante pentru mine, va multumesc anticipat.
Cu respect....
1. Incepand cu data de 01.01.2011 nu se mai depun la ITM actele privind incheierea, executarea, modificarea şi incetarea contractelor individuale de munca, totul se transmite electronic prin REVISAL.
2. Nici art.55 lit.b si nici art.81 alin.1 C.mun. nu va avantajeaza mai mult unul fata de celalalt ... insa incetarea c.i.m. in baza unuia dintre aceste articole nu va da posibilitatea sa beneficiati de somaj.
3. Copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana dvs le-ati solicitat in scris ?
4. Procesul verbal il puteti semna intrucat acolos unt mentionate documentele care vi s-au comunicat ...
Buna seara, va multumesc pentru faptul ca mi-ati raspuns atat de repede, precizez ca am solicitat pe aceeasi cerere trimisa pe e-mail (cerere scrisa la calculator, scoasa la imprimanta si semnata de mine, apoi scanata si trimisa electronic), alaturi de decizie...adeverinta de vechime si Revisalul exact in acesti termeni ,,extrasul din registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal).
In acest sens, refuzul de a va da copii din registrul general de evidenta al salariatilor poate fi semnalat ITM-ului ...astfel;
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal; b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Va multumesc, inteleg faptul ca totul ar fi cam in regula, acum trebuie sa astept ca in termen de 15 zile de cand am trimis cererea, sa primesc si Revisalul.
As mai avea o intrebare: daca solicit de la dansii o recomandare in scris pentru o viitoare angajare, sunt obligati sa mi-o elibereze?