Am plecat din firma la care activam acum o luna de zile, insa, nici pana acum, nu am reusit sa imi recuperez actele necesare, respectiv, decizia de incetare a c.i.m si adeverinta de vechime(din ce am reusit sa aflu, acestea sunt actele necesare odata ce pleci de la o firma)
Contabilul firmei este cel care se ocupa de aceste acte, intrucat angajatorul "nu are timp" de astfel de lucruri.
Cred ca am vorbit la telefon de cel putin 20 de ori pana acum cu acest contabil, de fiecare data fiind amanat sau mintit cu vreo alta inventie, ultima fiind, "nu am primit inca acceptul de la XXXX (angajator), revin eu cand il primesc", eu din cate stiu, eliberarea actelor dupa plecarea unui angajat, nu este o optiune a angajatorului ci o obligatie.
Asftel, as aprecia daca mi-ati spune ce se poate face in aceasta situatie, ce pot face pentru a lua acele acte, si totodata, pasii care trebuie urmati pt. a face acest lucru.
Exista cumva vreo metoda prin care pot verifica daca fisa mea fiscala pt 2012 a fost inregistrata?
Mentionez ca eu pe 2012 am lucrat din ianuarie pana in noiembrie, probabil ca firma a incheiat prin Decembria actele pt plecarea mea.
Intreb pt ca inca nu am reusit sa iau de la contabila adeverinta de vechime si fisa fiscala si vroiam sa verific daca acestea chiar exista pe undeva.
Fisele fiscale pentru 2012 trebuie depuse la Organul fiscal competent este cel la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
Asadar, pana la 28 februarie 2013 nu aveti cum sa aflati daca angajatorul a depus sau nu fisele fiscale pentru anul 2012... Declararea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit se face incepand din 2013 in formularul 205 ...
Conform modificarii art. 59 din Codul Fiscal, angajatorii nu mai au obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale. Prevederea se aplica incepand din 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale si asimilate salariilor dupa aceasta data. Dar au obligatia de a elibera, la cererea angajatilor, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut.
OG 30/2011
„Art. 59.
Obligatii declarative ale platitorilor de venituri din salarii
(1) Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit in termenul prevazut la art. 93 alin. (2).
(2) Platitorul de venituri este obligat sa elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezinta un formular tipizat.“
Art. 93
(11) Dispozitiile art. 59 si art. 93 alin. (2) se aplica incepand cu drepturile aferente lunii ianuarie 2012 pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor.