As dori sa stiu daca un asociat unic care e administrator si are o farmacie, fiind in acelasi timp farmacist sau doctor veterinar (e vorba de o farmacie umana si una veterinara), ca sa vanda in propria farmacie are nevoie de contract de munca. Mentionez ca nu exista niciun angajat pe firma. As dori sa stiu exact cadrul legal care obliga la asta, sau daca nu, care permite sa nu fie angajat.
Ar exista cica o lege din 2011, care te obliga ca sa ai angajat. Am vorbit cu 3 contabili si fiecare dintre ei a spus ca tu ca administrator nu ai voie sa faci decat partea administrativa a firmei, nu sa vinzi sau sa relationezi cu clientii sau alte actuivitati, iar pentru asta iti trebuie cel putin un angajat + unul care da concedii. Daca stiti ceva de asta va rog sa imi raspundeti. Eu nu am intrebat daca e obligatpriu ca adsociatul sa aiba si CIM, ci e vorba de o situatie in care nefiind alti angajati, doar administratorul ar putea avea.
As aprecia raspunsuri mai la obiect daca se poate.
Va multumesc anticipat!
Acei contabili au si studii juridice ? ...intrucat ceea ce spun ei nu are baza legislativa.
Daca va faceti ca nu intelegeti raspunsurile primite , atunci nu cred ca mai avem ce posta .. vi s-a explicat destul de clar cum este situatia ..
Administratorul de ce ar putea avea si asociatul unic nu ? .. raspunsuri mai la obiect ca cele primite nu cred ca veti gasi ...
Eu v-am explicat mai sus ca nu exista text de lege care sa prevada obligativitatea ca un asociat unic sa aiba c.i.m. .. pentru aceeasi ratiune , nici administratorul unei SC nu este obligat sa aiba c.i.m.
Eu cred ca dvs nu ati inteles intrebarea. Poate sa vanda cineva intr-un magazin fara sa fie angajat? Farmacia fiind un magazin, iar administratorul/asociat unic care vinde acolo nu este angajat. Cei de la ITM au spus ca e nevoie de cel putin un angajat, dar de obicei doi, unul pentru concedii, iar daca e unul singur, pe perioada de conceiu sa se inchida magazinul. Tot cei de la ITM nu ne-au dat baza legala pentru aceste afirmatii, de aceea am crezut ca gasesc ajutor aici. Nu am intrebat niciodata daca un asociat/administrator este obligat sa fie angajat pe firma.
1.Am in trebat daca in cazul in care vinde in magazin si nu are alt angajat trebuie sa aiba contract, nu in general, stiu ca nu trebuie sa aiba contract oin general.
2. In sfarsit m-am facut inteleasa si multumesc, dar exista si o lege care sa permita asta? Ideea e ca azi farmacistul respectiv e invitat la ITM cu actele si nu stiu ce sa ii spun, nu uitati ca cei de la ITM i-au spus ca nu are voie, si daca e cazul sa ii contrazicem, sa stim pe ce baza.
Noua lege a farmaciei
Jimy
Am si eu o intrebare...Daca sunt patron de farmacie si nu detin diploma de farmacist ce se intampla cu lantul meu de farmacii in continuare? Sunt nevoit sa ... (vezi toată discuția)