avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1215 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cine plateste administratorul unei asociatii de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cine plateste administratorul unei asociatii de locatari cu locuinte de stat

Doresc sa aflu un raspuns pertinent si la subiect.X-(X-(
Al cui angajat este administratorul,casierul sau presedintele unei Asociatii de locatari al locuintelor de stat ? eu sint chiriasul statului si prin urmare nu am cum sa dobindesc calitatea de membru al Asociatiei de proprietari,statut prin care membri sai sint platiti de proprietari, ceea ce este cu totul altceva.
Sint eu obligata, sa contribui lunar cu 8 ron la "salarul" nedeclarat la fisc al(mai ales ca nu exista acte cu veniturile certe) unui administrator al locuintelor de stat ? Sau acesta este angajatul sau colaboratorul statului si prin urmare acesta are obligatia sa-i plateasca salarul pe baza unei conventii sau contract de agajat ?
Sau poate cine stie,se incaseaza salar si de la Primarie si "bani negrii" de la asociatie.
Care articol de lege reglementeza contractul de munca,salarul (si cuantumul) membrilor Asociatiei de locatari ? Atentie ,nu al membrilor Asociatiei de proprietari
Ultima modificare: Luni, 25 Martie 2013
issabellemaria, utilizator
"Daca nu sunteti asociatie cu personalitate juridica, atunci nici administratorul nu poate fi angajat, cu contract in regula si deci cu declaratii de venit in regula".
Prin urmare,admiteti ca e perfect legal un contract in neregula si implicit, declaratiile de venit in neregula,sau impozite care nu pot fi virate in conturile bugetului de stat .Adica banii negrii si evaziunea fiscala e la ea acasa in Romania.
Legea e cu totul si cu totul alta :

Activitatea administratorului trebuie desfasurata in baza unui contract de prestari servicii/ conventie civila incheiat conform Codului civil si se incadreaza in categoria activitatilor dependente, potrivit prevederilor art. 7, alin. 1, punctul 2 si 2.1 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform celor mentionate mai sus, in cazul reconsiderarii unei activitati ca activitate dependenta, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii vor fi calculate si virate, fiind datorate solidar de catre platitorul de venit (Asociatia de locatari/proprietari) si beneficiarul de venit (Administratorul). In acest caz se aplica regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza. Iar venitul nu si-l stabileste singur,cit si in ce conditii vrea muschii lui.Exista anumite norme.
Contractul civil/conventia civila trebuie inregistrat/inregistrata la organul fiscal competent prin depunerea formularului 020?Declaratie de inregistrare fiscala/mentiuni pentru persoane fizice? in 30 de zile de la data inceperii activitatii, respectiv de la data obtinerii primului venit.
Impozitul retinut la sursa pentru veniturile realizate in baza unor contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil, se declara si se plateste (conform art. 111, alin 7, lit. a) din OG 92, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile ulterioare) : trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.
Declararea impozitului se face prin completarea informatica a formularului 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?, pozitia 10(616) ?Impozit pe venit contracte/conventii?, iar plata se efectueaza in contul bugetului de stat, deschis la Trezoreria la care este arondata pentru administrare fiscala Asociatia.
Contribuabilul care nu are impunere finala are obligatia de a depune o declaratie de impunere la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal (formularul 200 prevazut de OMFP 2371/2007)), pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Ulterior prelucrarii acestei declaratii de catre organul fiscal competent, contribuabilul va achita si diferenta de impozit de 6%.

Prin urmare, la cele ce v-am expus mai sus ,cred ca nu are rost sa comentam exemplul cu teava sparta.
Asa dupa cum spun normele fiscale,in Romania nimeni nu scapa de declararea impozitului pe venitul incasat si cu atit mai mult, un contract si venituri in neregula sint clasificate ca si incalcari flagrante ale legii ,privind evaziunea fiscala si munca la negru.Or tocmai asta spuneam si eu :contribui la aceste venituri negre.
Ce asociatie este aceea care nu are sediu,vine o persoana cu nu stiu ce calitate de doua ori pe saptamina cite 2 ore, incaseaza bani in apartamentul fiicei sale,emite o chitanta ,femeie de serviciu nu am avut niciodata,conditiile de locuit sint insalubre si prezinta pericol de infectii, blocul fiind locuit de minoritati majoritare.Ni s-au incasat 30 lei de fiecare apartament pentru lumina pe scara de 1 an, desi proprietarul trebuia sa instaleze lumina dar si la ora aceasta e bezna in scara.Gunoiul e imprastiat pina in scara blocurilor umbla ciinii ca si pe autostrada si veniti cu exemple de tipul "teava sparta " ? Va rog sa va abtineti de la raspunsuri.
Utilizatorii pun intrebari in acest forum pentru a fi informati corect dar unele raspunsuri nu numai ca sint total in afara subiectului,ba mai mult incearca sa te convinga ca e legal sa comiti infractiuni iar cei necunoscatori ar trebui sa se abtina de a mai da astfel de rsapunsuri !

Multumesc frumos,in sfirsit un raspuns pertinent !
Dar v-as ruga sa imi spuneti ce articol prevade ca,sarcina platii pentru serviciul prestat ,revine Primariei.
Felicitari Ynocentta pentru acuratetea si exactitatea informatiilor!

\"Pentru a va furniza utilitati proprietarul sau proprietarii condominiilor trebuie sa incheie contracte cu furnizorii de utilitati, trebuie sa angajeze un administrator\"
Perfecta afirmatie, dar daca Primaria si-a angajat un administrator, atunci il si plateste.Dar nu pe banii mei ! Nu eu am semnat contract cu administratorul.
O mentiune,toate apartamentele sint locuite de chiriasi,blocurile fiind din fondul locativ de stat adica locuinte sociale.
Ultima modificare: Luni, 25 Martie 2013
Adriantot, moderator
Pai trebuie sa mergeti acolo unde ati incheiat contractul de locatiune sa intrebati si sa clarificati toate aspectele expuse.
Din cate observ sunteti deranjata de mai multe aspecte, cel cu administratorul fantoma ar fi ultimul dintr-un sir enumerat de dvs. mai sus.
Din cate stiu, dvs. ati incheiat un contract de locatiune cu consiliul local in baza prev. Legii nr. 114/1999 - care in mare parte contine si prev. L 230/2007 (de fapt L114 este precedesoarea ultimei).
Sigur, problemele aratate de dvs. sunt reale si trebuiesc rezolvate numai la nivelul consiliului local - administratorul statului in teritoriu... Deci observam cam cum sunt administrate fondurile de locuinte ale statului, daca nici cele mai elementare obligatii ale acestui administrator (CL) nu sunt respectate.
La Iasi, problema administrarii locuintelor sociale si a celor prin ANL este rezolvata de CL prin SC Termoservice SA (www.termoservice-iasi.ro/), o societate specializate de administrare a imobilelor si drept sa va spun, toate aspectele aratate mai sus, aici la noi nu prea se regasesc, mai putin cele legate de minoritati... nu curge lapte si miere prin aceste asociatii, dar parca nici chiar asa cum spuneti.
Poate ne spuneti din ce localitate sunteti, sa stim despre ce vorbim.

issabellemaria a scris:


ce articol prevade ca,sarcina platii pentru serviciul prestat ,revine Primariei.



Acest aspect face obiectul contractului de locatiune incheiat intre locator=primarie si locatar=chirias,contract in care partile au negociat si au asumat prin semnatura drepturile si obligatiile reciproce ce le revin in perioada de derulare a contractului
Ultima modificare: Luni, 25 Martie 2013
Adriantot, moderator
Daca in contractul de inchiriere este stabilit sa achitati cheltuielile de intretinere, atunci in aceste cheltuieli intra si salariile personalului angajat,

Asta este ceea ce am scris mai devreme, daca in contract este prevazut sa achitati cheltuieli de intretinere atunci in aceste cheltuieli se regasesc si salariile, daca in pretul chiriei este inclus si costul cheltuielilor de intretinere atunci nu trebuie sa platiti nimic in plus.
Niciodata, dar NICIODATA Primaria nu o sa plateasca un om sa administreze condominiu fara sa recupereze banii de la chiriasi!!!
Stiu ca felicitati raspunsurile care va convin, chiar daca nu au o baza legala, credeti ca cei din Primarie traiesc in alta tara, eu va sfatuiesc sa nu achitati cheltuielile de intretinere si sa dati in judecata primaria ca va incarca facturile de utilitati cu salariile administratorului, casierului, femeii de servici, sa vedeti urmarile.

Perfecta afirmatie, dar daca Primaria si-a angajat un administrator, atunci il si plateste.Dar nu pe banii mei ! Nu eu am semnat contract cu administratorul.


=D>:D
Userul care a deschis topicul are dreptate , primaria a angajat acel administrator pentru ai reprezenta propriile interese in relatia cu chiriasii, cat si pentru a administra o cladire a carui proprietar este.Pentru a recupera cheltuielile salariale ale propriului angajat chiriasii platesc o chirie lunara.Totusi, trebuie sa citeasca mai bine contractul de inchiriere, nu de altceva dar daca pierde un proces cu proprietarul , chiriasul risca si o evacuare.Mare atentie.

Alte discuții în legătură

Bloc anl: primaria ne obliga sa ne constituim in asociatie de locatari insider insider Obligativitatea este inscrisa in contractul de inchiriere (semnat in iulie 2010). Deoarece blocul cu 9 apartamente a fost definitivat in 2007 iar abia in iulie ... (vezi toată discuția)
Neplata la bloc a cheltuielilor crissy2703 crissy2703 buna ziua as dori sa stiu daca exista vreo solutie legala impotriva rau platnicilor catre asociatia de locatari , altceva decat in instanta. M-ar interesa ... (vezi toată discuția)
Asociatie locatari pentru chiriasii la stat Quakie Quakie Buna ziua. Ma numesc Daniel si am primit de cativa ani apartament social de la stat la care platesc chirie in urma unei evacuari. Bineinteles ca nu putem ... (vezi toată discuția)