avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 633 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizare cheltuieli reparații
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizare cheltuieli reparații

Stimați colegi,

Intr-o asociatie de proprietari cu mai multe scari se poate face repartizarea unora dintre cheltuieli in special cele cu privire la reparatii numai proprietarilor de la scara unde s-a facut reparatia?

Știu ce spune legea și normele de aplicare referitor la impartirea cheltuielilor, dar încerc să aflu dacă există o metodă legală prin care cheltuielile pentru repararea unor conducte orizontale să fie repartizate doar scării care se folosește de acele conducte.

Până de curând, vechea administrație a stabilit ca cheltuielile de branșare a scărilor și de reparare a conductelor de la o anumită scară să se plătească doar de locatarii din respectiva scară (5 scări din 6 au urmat această regulă). În prezent există o nouă administrație și noul administrator vrea (așa cum zice și legea) să împartă cheltuielile de schimbare a conductelor de la scara care a rămas cu branșamentele vechi la toți proprietarii, pe baza cotei indivize, dar cele 5 scări nu vor să contribuie.

Care considerați că ar putea fi cea mai bună soluție pentru a nu-i dezavantaja nici pe proprietarii din cele 5 scari, dar nici să încălcăm legea?
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Aprilie 2013
Alexandru Munteanu, Avocat
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:34, 3 Octombrie 2013
"Dar, nu ar fi total gresit ca orice reparatie sa se repartizeze tuturor apartamentelor dintr-un bloc, daca scarile sunt asemanatoare, egale ca numar de apartamente si mai ales daca asa s-a procedat pana acum. Avantajul repartizarii pe cat mai multi este suma mai mica repartizata de fiecare data si mai usor de suportat."

Buna ziua
Am urmatoarea situatie pe care vreau sa o lamuresc pentru a sti cum sa procedez in listele de intretinere urmatoare(sunt presedintele unei asociatii de proprietari si administratorul este o PFA cu contract de prestari servicii):

Urmare a unei sedinte AGA s-a hotarat, citez, "Se aproba modalitatea de distribuire a costurilor privind reparatiile la partile comune ale imobilului astfel, "distribuirea costurilor pentru reparatiile la partile comune se va efectua la toti membrii asociatiei indiferent de locul si tipul interventiei".
In prezent ma confrunt cu urmatoarea situatie : administratorul de imobil, PFA contractat, a distribuit o reparatie pe instalatia electrica de iluminat scara efectuata la un tronson de scara, procentual, pe cota parte indiviza, doar membrilor asociatiei acelei scari, prevalandu-se de art.3 lit. d din L 230/2007. Cei in cauza contesta acest mod de repartizare invocand acea hotarare AGA la care am facut referire anterior.
Intrebarea mea este : are caracter legal acea hotarare a AGA ( o putem incadra la cheltuieli pe numar de persoane tinand cont de expresia din hotarare "toti membrii asociatiei" sau la cheltuieli pe cota parte indiviza) sau administratorul a procedat corect tinand cont ca acea reparatie sa efectuat la o instalatie ce a putut fi individualizata in mod clar?

Cu consideratie





Administratorul a procedat corect, numai ca hotararea AG (nu AGA) nu a fost corecta pentru ca proprietarii nu au stiut sau nu au vrut sa stie,,,sau au considerat ca impartirea unei sume la mai multi e in avantajul lor....pe rand.

Hotararea e luata, necontestata si o puteti aplica ca atare sau o puteti schimba.

Am sa va dau un exemplu teoretic, dar nu lipsit de realism:
- pe o scara de bloc proprietarii hotarasc sa-si puna instalatie electrica cu senzori. In acest caz, daca cheltuiala se aproba si n-ar avea de ce sa nu se aprobe, aceasta ar trebui impartita la toate scarile, dar nu toate scarile se ilumineaza din acea instalatie astfel montata. Atunci ar trebui sa faceti la toate scarile aceasta lucrare, dar suma creste si, pana la urma fiecare proprietar ar plati cat i-ar reveni pentru scara lui. Numai ca in acest caz ii obligati pe toti sa accepte o lucrare de acest gen si....poate unii nu vor (vorbesc de majoritatea de pe o scara).
- pe o scara de bloc aveti de facut o reparatie la o coloana de apa si peste o luna reparatie la lift....si peste 2 saptamani o reparatie la coloana de evacuare. Deci o scara cu 3 reparatii la care platesc si celelalte scari, desi nu au nicio treaba cu defectiunile respective.
Deci poate intr-un an de zile o scara beneficiaza de 10 lucrari si alta de niciuna, dar proprietarii platesc la fel. Nu este corect, mai ales ca exista o limita de proprietate.

Parerea mea este sa schimbati aceasta hotarare si fiecare scara cu proprietatea ei comuna bine delimitata si cu cheltuielile pentru ea.

Exemplele pot fi multe, multe.

Plus ca puteti lua in calcul ca fiecare scara se poate constitui in asociatie de proprietari separata, ceea ce spune de la sine ca aceasta proprietate comuna este bine delimitata, cu cateva exceptii care pot fi convenite.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli administrative fodor florian fodor florian va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine in problema cheltuielilor dintr-o asociatie de proprietari.Noi suntem o asociatie cu 5 scari ,fiecare scara are fond de ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli cu reparații coloană apă în bloc adrianfltm adrianfltm Bună ziua, În apartamentul în care stau ( chiriaș, dar nu cred că e relevant pt situația de mai jos ) au apărut , aproximativ acum o lună pete și ... (vezi toată discuția)
Coloana apa calda/rece proprietate comuna sau nu ? bogdanro2005 bogdanro2005 Buna ziua, sper ca ma puteti ajuta macar cu niste sfaturi. Sunt membru a unei asociatii de proprietari din bucuresti . Trebuie schimbata intreaga coloana de ... (vezi toată discuția)