Sunt proprietarul unui apartament dintr-o scara cu 23 de proprietati 20 de apartamente si 3 spatii cu alta destinatie decit cea de locuinta, spatii ce au acces din afara scarii comune. Pe terasa scarii avem inchiriat 100m unei firme de telefonie drept pentru care primim ochirie lunara intrun cont deschis pe numele unui proprietar din scara. Problema a aparut la folosirea acestor bani deoarece o parte din proprietari(9) vor impartirea banilor in mod egal, in scara existand apartamente cu 1, 2, 3 si 4 camere iar ceilalti (14) majoritari vor folosirea lor pentru intretinerea, repararea si reabilitarea termica (fiind in derulare), nicidecum impartirea lor. Persoana pe numele careia este contul refuza scoaterea banilor si folosirea lor in interesul scarii.
Mentionez faptul ca nu suntem constituiti in asociatie de proprietari, contractul de chirie sa incheiat intre noi persoane fizice si firma de telefonie deoarece in momentul respectiv nu exista asociatie de proprietari.Ulterior semnarii contractului, contract autentificat la un notar public, dupa circa 5 ani sa constituit oasociatie de proprietari din care face parte si scara noastra , blocul avand in componenta 6 scari, contractul a ramas neschimbat, la el atasanduse doar acte aditionale.
Doresc sa aflu metoda legala prin care putem folosi acesti bani tinand cont ca cei14 dorim inlocuirea titularului de cont sau daca refuza acest lucru deschiderea unui alt cont pe numele altui proprietar si cum putem sa-l obligam pe acesta sa se supuna deciziei majoritatii proprietarilor invocand legea?
Mulţumesc pentru sfat . Mă bucur că sunteţi de aceeasi părere cu majoritatea proprietarilor de pe scară, dar era nemaipomenit să-i explicaţi şi dumneavoastră acelei persoane si susţinătorilor ei acest lucru si să vă cruciţi de reacţiile pe care le au. Eu o să vă urmez sfatul ,considerând că este unul corect si legal.
Chiar asa! Adica, corect si mai ales legal. Asa zice legea. Aratati-le prev. legale si poate se vor lamuri. Mai mult, in conditiile folosirii fondurilor din chirii, precum si alte venituri conf. prev. legale, pentru sumele respective NU se calculeaza si nu se percepe impozit pe venit!
Da, sumele incasate din inchirieri se folosesc pentru reparatii, investitii...
Trebuie ca presedintele asociatiei sa notifice firma care a inchiriat, sa se intalneasca si sa incheie un contract cu asociatia de proprietari. Altfel notificati-l ca i se va da jos antena de pe bloc.
Incepand de la data intrarii in vigoare a noului contract, firma va vira banii in contul bancar al asociatie, la termenele prevazute in noul contract. Nu trebuie ca asociatia sa deschida un cont separat la banca. Asta ar insemna ca daca maine alta scara inchiriaza un uscator ar trebui alt cont la banca, daca alta scara inchiriaza un perete pentru o firma luminoasa sau un baner iar deschidem alkt cont la banca..., adica o multime de conturi.
Aceste se evita daca ne folosim corect de evidentele contabile. In evidenta contabila fondurile (de rulment, reparatii, penalizari, chirii, sponsorizari, donatii, speciale...) se evidentiaza separat pe fiecare scara in parte si in cadrul scarii se tine evidenta pe fiecare proprietar in parte. Dar un singur cont la banca. Sigur ca putem avea la banca un cont de rulaj si unul atasat de depozit motivat de dobanda mai mare. Putem avea contruri la 2-3 banci diferite si nu ne optreste nimeni daca avem motiv, dar incasarea unor sume aferente unor scari, unor fonduri, nu este un motiv sa avem conturi bancare diferite, oameni diferiti imputerniciti cu semnaturi...
Imediat dupa incheirea contractului intre asociatie si chirias, proprietarul care a primit pana acum banii in contul personal, trebuie lamurit sa-i vireze in contul asociatie.
banii din chirii, respectiv de la acele spatii inchiriate, intra intrun cont al asociatie si acesta devine un fond special si se cheltuie doar pt reparatii de bun comun iar cheltuirea banii si face doar prin aprobarea Adunarii generale a asociaitiei sau un tabel nominal in care se exprima opriunea membrilor asociatiei prin 50%+1.Evidenta banilor din acest cont se trece in registru de casa al asociatiei, la fel ca orice cheltuiala a asociatiei.
Fondul de reparatii este altceva, fondul de rulment e altceva. Acestea putand fi cheltuite in baza unui proces verbal semnat de membri de comitet+presedinte.
Verificare cont
omul70
In urma unui contract de inchiriere a unei terase de bloc proprietarii de pe acea scara primesc intru-n cont deschis pe numele unui proprietar din scara o suma ... (vezi toată discuția)