Cine depune declaratiile fiscale la o asociatie de proprietari? Administratorul sau presedintele?
In afara de modalitatea cu transmitere online cu semnatura electronica mai exista si altele?
Certificatul de semnatura electronica, adica tokenul, ca sa vorbim mai simplu, nu are legatura cu calculatorul pe care il folosesti.
Eu ma duc cu tokenul meu la vecina, intru pe site-ul ANAF, imi descarc formularul Decl.112, il completez si il transmit, avand tokenul bagat la calculatorul vecinei.
Daca vreau sa fac o copie a ceea ce am facut, o fac acolo si mi-o pun pe emailul personal, ca sa o pot folosi pentru luna urmatoare, sa nu mai completez 'jde pagini, schimb doar luna si poate ceva modificari intervenite intre timp, o semnez din nou si o trimit iarasi. Asta daca am tokenul pus pe calculator in USB.
Semnatura electronica nu este legata de hardul calculatorului, ci de hardul tokenului.
Dar eu nu-mi pot imagina cum o persoana purtatoare de certificat de semnatura isi pune problema neputintei de a transmite online o declaratie pentru care iti trebuie calculator si internet, oriunde s-ar afla acestea. La mine in bloc numai cativa pensionari, batrani, batrani de tot nu au internet. Mai punem problema ca avem token cu semnatura electronica si nu avem calculator si internet? E greu de crezut!
Doamna nu am cum sa va contrazic pentru ca nu am argumente, dar am sa verific chiar la mine acasa. Sigur ca trebuie sa ai token-ul introdus in USB. Eu nici macar nu m-am gandit ca as putea face acest lucru de la alt calculator pentru ca, practic nu am avut nevoie si-apoi, mai important, nu am o vecina buna ca a dvs...
In fine, sunt de acord cu dvs. in cele aratate, dar asa cum am afirmat, in cadrul as. prop. trebuie desemnata o persoana care sa se ocupe de toate aceste probleme. Ca trebuie sa fie familiarizata cu calculatorul si internetul - este alta poveste, altfel discutam, discutii...
Pai eu oi avea vecine cu calculator, dar spre norocul meu, am calculator si nu apelez la bunatatea lor....:)) Am vrut numai sa dau un exemplu.
Daca insa mi se strica calculatorul, doamne fereste, ma duc pe alt calculator, intru in emailul meu imi trag de-acolo pe calculatorul binefacatorului meu ce am salvat luna trecuta, fac ce am de facut, montez tokenul si transmit declaratia. Fac curat pe calculator, scot tokenul si ma duc acasa linistita.
Mai e o problema de soft in sensul ca pe calculator sa activezi din "task manager" aplicatia OscCertSynch, dar asta e relativ usor, numai ca trebuie sa-ti aduci aminte imediat dupa ce ai bagat in USB tokenul, ca s-ar putea sa nu se activeze automat.
Nu-mi imaginez cum se face declararea la ghiseul ANAF cu CD-ul, ca daca urmaresc firul desfasurarii actiunii, ma impiedic la semnatura electronica. Cine, cum, cand si cu ce semneaza electronic declaratia?
Da, in regula cu exemplu' cu vecina, am priceput din prima... Cum va spuneam, nu am nici-un motiv sa cred ca nu ar merge jucaria si asa, numai ca mi-aduc aminte ca atunci cand am instalat prima data aplicatia pentru semnatura, a trebuit sa mai instalez cateva programe pe care mi le-a indicat furnizoru, care erau de fapt pe CD-ul trimis... Cum nu prea le am cu aceste lucruri (sunt simplu utilizator de computer), m-am gandit ca sunt niste programe-conditii de instalare a aplicatiei.
Referitor la cum procedeaza cei de la ANAF, am zis ca nu stiu exact, insa MF vs ANAF au ei propriile lor proceduri, cine stie? Doar asa au lucrat si inainte de semnatura electronica, nu? Era exact procedura descrisa de mine, adica pe mine nici nu ma interesa ce fac ei cu miile de CD-uri pe care le colectau in fiecare luna. Eu primeam stampila de confirmare a depunerii declaratiei si cu asta basta.
Bun, cred ca am lamurit si aceste aspecte, faza este sa inteleaga si doamna, autoarea topic-ului, pentru ca din acest motiv am tot scris pe-aici si eu si Dvs.
Ramane un mister, totusi.
Are sau n-are certificat de semnatura electronica? Ca n-a mai revenit sa ne spuna si, citind primul sau mesaj, parca inclin sa cred acum ca nu are acest certificat. Asteptam sa ne lamureasca.
Declaratii pfa
alisaelena
Buna seara,
Am deschis un PFA cu obiect de activitate frizerie. Dupa obtinerea CUI-ului la ONRC trebuie sa ma duc in 15 zile la ANAF cu 220 si 600. Trebuie ... (vezi toată discuția)