avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 247 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Desfiinþarea posturilor publice vacante ºi a celor ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Desfiinþarea posturilor publice vacante ºi a celor ocupate

Va rog sa ma ajutati un raspuns, nici cei de la ANFP si nici Agentia Nationala... nu a putut sa imi ofere un raspuns clar. Guvernul a anuntat adoptarea saptamana viitoare unei OUG pentru desfintarea tuturor posturilor vacante la nivelul institutiilor centrale si celor aflate in subordinea lor. Automat se modifica raportul numarului functiilor publice de conducere fata numarul total al functiilor ramase, dupa desfiintarea posturilor vacante adica va trebui sa existe mai putine posturi de conducere prin aplicare procentului de 12% sau diminuarea numarului de posturi in cadrul unui compartiment. Daca astfel sau si prin reducerea numarului de posturi existente intr-un birou dispare postul de sef birou ce se intampla cu ocupantul postului de sef birou. Este concediat? se transforma postul de conducere in post de executie de inspector superior daca indeplineste conditiile necesare? Un post vacant in principiu nu i se poate oferi pentru ca acelea se desfiinteaza. Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: aleko27 , utilizator 21:33, 11 Iulie 2013
Anexa nr. 1 la OUG 77 stabileste un numar de posturi minim, sa zicem, la care Guvernul s-a gandit ca trebuie sa existe intr-o institutie ca sa poata functiona. De ex, ptr un municipiu se stabileste nr. de 150; asta inseamna ca daca la momentul aparitiei OUG aveai in statul de functii mai putin de 150 posturi ocupate ( spre ex 125 ), ai dreptul sa nu desfiintezi diferenta de la 125 la 150, respectiv 25 posturi.
Posturile de la Politia Locala nu se defiinteaza chiar daca a fost suplimentat numarul lor, daca au fost "donate" posturi din aparat+servicii, bineinteles tot cu adresa de la Prefectura . Mie mi s-a explicat la Prefectura ca se interpreteaza ca potrivit OUG 63 a fost stabilit un nr de posturi ptr fosta Politie Comunitara, dar intre timp, devenind Politie Locala si avand noi atributii, este justificata suplimentarea .
Ultima modificare: Duminică, 7 Iulie 2013
DIANA_RU, utilizator
De aceeasi parere cu diana sunt si eu, din moment ce oamenii sau straduit sa suplimenteze posturile la politia locala sau chiar si la serviciile de evidenta, doar pentru ca era necesar acest lucru acum sa restructureze din nou posturile ar fii cumpit, mai ales ca aceste primarii nu depasesc nr. maxim de salariati si au primit aprobarea ANFP.
avand in vedere faptul ca toata aceasta organizare a institutiilor publice duce la o restructurare a aparatului de specialitate al primarului, exemplu institutiei publice locale, este necesar sa se elaboreze anumite criterii in baza carora poti realiza desfiintarea posturilor ocupate, unde se impune acest fapt. Ne poate lumina cineva ce criterii sunt necesare in astfel de situatie? poti adapta criteriile de evaluare a performantelor functionarilor puiblici potrivit statutului functionarului public sau iti stabilesti alte criterii raportate la OUG 77/2013? iar in cazul personalului contractual ce criterii stabilesti?
aleko27 a scris:

Numarul de politisti locali pentru un oras este stabilit in functie de numarul de locuitori . un politist local la 1.000 locuitori. Numarul posturilor determinate de politist local, poate fi utilizat doar pentru serviciile de politie locala.
Pe considerentul spus de d.voastra , hotarea de consiliu local nu poate suplimenta numarul de politisti locali.


De acord cu dvs. numai ca sunt primarii care au obtinut aprobare ANFP , chiar si in cazul serviciilor de evidenta, unde sa fim seriosi 4 persoane la un oras de 25000 de locuitori nu au cum sa se descurce, mai ales ca sunt doar 2 pe evidenta si 2 pe stare civila, dupa care au sustinut organigrama in CL si au incadrat personalul intrucat per primarie nu se depasea nr. maxim de salariati. Pentru ce sa o ia de la inceput cu o reorganizare dezorganizata cand oamenii deja sunt pe posturi si treaba functioneaza cat se poate de bine. Unde sa-i trimita pe politistii locali, pe ce posturi dupa ce i-au perfectionat pe bani publici si nu cu bani putini din moment ce ma repet per ansamblu primaria se incadreaza in nr. de posturi. Atunci pentru ce fraza de la sfarsit din care rezulta ca se lasa la latitudinea primarilor sa-si organizeze serviciile?
conform oug 77/2013 se schimba ceva referitor la acest raport de 1 politist local la 1000 de locuitori? daca poliile locale au personalul in organigrame conform acestui normativ se vor mai face reduceri de personal.

Alte discuții în legătură

Reducere posturi vacante Tpopa Tpopa Bună ziua, Cu privire la recenta Ordonanță 77/2013 privind reducerea posturilor vacante aș dori o sugestie despre modul în care se va modifica ... (vezi toată discuția)
Oug 77/2013 lisav lisav Buna ziua, referitor la OUGnr77/2013,anexa nr.1 se refera la nr. de posturi cu care raman IN PRIMARIE? de ex. acum am 20 posturi cf.OUG63/2010,toate ... (vezi toată discuția)
Primar si vice Venetia Venetia Buna ziua, Daca postul primarului si vicelui dintr-o primarie de comuna de pana la 3000 de locuitori sunt considerati conform OUG 77/2013 la numar total de ... (vezi toată discuția)