avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1080 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... ARHIVA ASOCIATIEI DE PROPRIETARI
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

ARHIVA ASOCIATIEI DE PROPRIETARI

Buna ziua!
La inceputul acestei luni a aparut in presa un articol si un interviu al presedintelui unei federatii a asociatiilor de proprietari avand ca subiect punerea in aplicare a prevederilor Legii nr.16/1996 – legea arhivelor nationale si a urmatoarelor.
Pornind de la acest articol la asociatia noastra s-a declansat o adevarata isterie ajungandu-se la amenintari la adresa presedintelui de genul “te bag in puscarie pentru ca n-ai pastrat documentele asociatiei”. Cel care ameninta este vice-presedintele, iar cel care instiga este administratorul (membru al asociatiei si prieten “la catarama” cu vicele) administrator, care la inceperea activitatii, in urma cu mai multi ani, a preluat sub semnatura documentele aflate la vremea aceea in asa-zisa arhiva.
Cred ca sunt foarte multe asociatii care n-au organizat o arhiva ca la carte, datorita necunoasterii legii, poate indiferentei, al costurilor, volumului de munca, timpului necesar, s.a.m.d.
Mentionez ca nu fac parte din nici un organism de conducere al asociatiei, dar ca fost membru demisionat din comitet “stau pe aproape” fiind interesat de ceea ce se intampla. Parca presimtind ceva, la ultima AG am facut propunerea sa se introduca in Planul de masuri si “amenajarea unui spatiu pentru arhiva”.
As dori sa aflu daca printre forumisti are cineva cunostinta de vreo asociatie care sa fi fost sanctionata pentru ca nu a infiintat o arhiva conform prevederilor legale - cu inregistrarea la Arhivele Nationale ca “pastrator de arhiva” - si daca da in ce a constat sanctiunea.
Multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Iunie 2013
M. Gradinaru, utilizator
Legea nr.16/1996 privind Arhivelor Naționale
art. 7
Creatorii și deținătorii de documente sunt obligați să înregistreze și să țină evidența tuturor documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum și a celor ieșite, potrivit legii.

art. 8
(1) Anual, documentele se grupează în unități arhivistice, potrivit problematicii și termenelor de păstrare stabilite în nomenclatorul documentelor de arhivă, care se întocmește de către fiecare creator pentru documentele proprii.
(2) Nomenclatoarele întocmite de creatori la nivel central se aprobă de către Arhivele Naționale, iar cele ale celorlalți creatori, de către serviciile județene ale Arhivelor Naționale, potrivit anexei nr. 1.

art. 12
(1) Creatorii și deținătorii de documente sunt obligați să păstreze documentele create sau deținute în condiții corespunzătoare, asigurându-le împotriva distrugerii, degradării, sustragerii ori comercializării în alte condiții decât cele prevăzute de lege.
(2) Persoanele juridice creatoare și deținătoare de documente sunt obligate să le păstreze în spații special amenajate pentru arhivă. Noile construcții ale creatorilor și deținătorilor de arhivă vor fi avizate de către Arhivele Naționale sau serviciile județene ale Arhivelor Naționale, după caz, numai dacă au spații prevăzute pentru păstrarea documentelor.
......
pe ce perioada se preda arhiva asociatiei daca ai avut activitat de 19 ani la oasociatie de propritari

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce documente contine arhiva asociatiei ? unitescu unitescu Dupa divergentele avute cu administratorul si dupa ce am fost ales presedinte in AG, acesta a fost somat de primarie sa imi predea stampila si arhiva ... (vezi toată discuția)
Arhiva asociatiei de locatari Popescupop Popescupop Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti unde trebuie sa stea arhiva asociatiei de locatari de la fostul administrator avand in vedere ca nu avem sediu sau o camera ... (vezi toată discuția)
Termen de pastrare documente m2008 m2008 Pentru un cabinet inidividual medicina de familie as vrea sa stiu cat timp trebuie pastrate urmatoarele documente (avand date incepand din anul 2000): -state ... (vezi toată discuția)