avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte, administrator, cenzor
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte, administrator, cenzor

Probleme cu presedinte asociatie proprietari. Precizez.Fac parte dintr-o asociatie de proprietari din Bucuresti,sector3. 1.Presedintele,este asimilat ca functionar?Gasesc undeva aceasta precizare?Acelesi intrebari si pentru administrator. 2.Cenzorul nu face parte din asociatia de proprietari dar locuieste in bloc,cum poate fi retribuit. 3.Presedintele si administratorul, nu au mandate dar sunt retribuiti.Daca ,nu este legal cum se pot recupera banii primiti ilegal?Inclusiv primele pentru ,,tras mata de coada.Va multumesc.
In legatura cu administratorul, da, asa este. Acesta trebuie sa fi urma un curs de calificare in aceasta ingrata functie de administrator si in plus trebuie sa fie atestat de consiliul local. Daca nu are aceste documente, inseamna ca functioneaza oarecum ilegal si este responsabilitatea com. executiv si a presedintelui as. prop. care sunt pasibili de o amenda frumusica din partea primariei locale.
Pentru cumulul de functii: administrator-contabil-casier, nu este nici-o problema, se practica si la alte asociatii, de obicei as. mai mici. Daca omul isi face treaba bine, nu cred ca trebuie sa va incarcati schema de personal cu trei persoane in loc de una.
In fine, multi administratori functioneaza in aceste conditii, sunt oameni priceputi si corecti, dar, legal trebuie sa aiba cele doua documente despre care spuneam. Despre garantiile materiale ce sa mai vorbesc, cred ca putini administratori se pot ”lauda” ca indeplinesc aceasta conditie.
PT.ADAM GRECU. Administratorul,spune ca are atestat.Daca legea finantelor stipuleaza ca cenzorul si administratorul trebuie sa depuna o suma de bani garantie,suma de care nu dispune un administrator,nu ar fi mai bine sa se lucreze cu firme vechi si acreditate?NU,este bine.Administrarorul si presedintele,nu ar mai avea de unde sa ,,ciordeasca"(V.de la 5).Am vazut ce inseamna un cenzorat tinut de un cenzor acreditat.Cenzorul din bloc,nu va putea nicio data sa prezinte la o adunare generala acele rapoarte.
Faptul ca serviciul de administrare vi-l poate face o persoana fizica, o PFA sau o firma de administrare nu va fereste deloc de "ciordeala".
Garantia cu bani depusi in banca nu este egalata de nicio patalama, indiferent de natura ei.
Nici firma de administrare nu va va depune bani ca si garantie, asta v-o pot garanta eu, pentru simplul motiv ca ei abia isi trag sufletul si daca ar trebui sa inchida niste bani in garantii, in primul rand ca n-ar avea de unde si in al doilea rand si-ar bloca toata activitatea. Ganditi-va ca o firma lucreaza cu mult mai multe asociatii decat un administrator atestat.

Nu legea finantelor, ci Legea 230/007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari are asemenea prevederi:
Art.21
...............................
(2) Cenzorul sau membrii comisiei de cenzori trebuie sa aiba cel putin studii medii si pot depune, daca adunarea generala a asociatiei de proprietari hotaraste astfel, intr-un cont bancar al asociatiei de proprietari, o garantie suficienta si indestulatoare, pe baza unui contract de garantie incheiat in acest sens. Cuantumul garantiei nu poate fi mai mic decat media anuala a totalului cheltuielilor lunare ale asociatiei.

Asadar nu este obligatoriu decat daca......
Or, odata hotarata aceasta chestiune, ea va deveni o conditie de angajare sau de contractare. Si zau daca vad ca s-ar gasi vreun administrator milionar sa-si inchida banii in garantii ca sa poata sa-si castige o paine muncind pentru binele locatarilor....
Uitati cum vad eu problema.
Fiind vecini si din acelasi bloc, pe aceeasi scara, mi se pare cam greu sa te pui rau cu nu stiu care. Adica nu il vad nici pe cenzor sa zica ceva rau de administrator, presedinte sau mai stiu eu ce, de fata cu toata lumea.
Asa din afara o firma, care s-ar ocupa de toate astea, nu ar avea nimic de pierdut daca ar spune ca unu din asociatie pune mana si fura.
Cat despre casier si contabil nu mi se pare corect sa indeplineasca amandoua functiile. In situatia asta poti face multe aranjamente. Dar daca legea permite, asta e.

Cazul meu...
Puteam sa ma duc sa reclam neregulile de prima data, dar nu am facut-o, am tot sperat ca ne intelegem cu vorba buna, discutam ca suntem vecini... si nici nu vreau sa ma pun rau cu vecinii... Ca deh.. poate mai ai nevoie de ajutor candva si sunt de parere ca intotdeauna trebuie sa lasi loc de buna ziua....
Dar probabil ca unii vecini cat si administratorul sau presedintele, considera ca daca sunt proaspat venit si imi renovez apartamentul, inseamna ca am bani si sunt bun de prostit... nu-mi cade bine.
Sunt si administratori buni, eficienti si corecti, dar sunt si unii care te mint in fata si iti spun ca asa scrie la lege, cand stii bine ca legea spune altceva.
Exemplu... am cerut sa opresc caldura pt 2 ore ca sa imi remediez o problema cu un calorifer si am fost refuzat, pe motiv ca o interventie din asta coste 2000 de lei, adica golit si incarcat instalatia... ca atata cere RADET-u... mi s-a spus sa peticesc caloriferul. Asa ca am sunat la RADET sa ma interesez personal si pentru blocul meu costa 160 de lei cu tot cu deplasarea lor. M-am dus si am confrutat administratorul cu lucrul asta si mi-a spus ca nu se poate, ca la inceputul ierni au fost 3 interventii in bloc si toate au costat cate 2000 de lei pe care acum tot blocul trebuie sa le suporte.
Asa ca am facut programare la RADET sa vina sa imi goleasca ei... Administratorul a fost de negasit pentru a putea face rost de cheie sa intru in subsol. Cu greu dupa 2 zile am reusit sa obtin o cheie de la presedinte pentru a intra in subsol.
Factura finala de la RADET, pe numele meu pentru interventie 160 lei plus 30 de lei atentie pt baiatu ca asteptat pana sa se goleasca si sa se incarce la loc instalatia.
Deci eu a trebuit si suport sa cotizez la cele 6000 de lei din interventii dar pt mine nu s-a putut... si intrebarea este... unde sunt banii?

Colega elga50 de aici de pe forum mi-a aratat cum arata o fisa de intretinere la ea la bloc... Fond de rulment... fond de reparatii... cat a mai ramas din fiecare... Frumos. Anu trecut am platit si eu de cateva ori fondul de reparatii... Nu stiu cat este acesta, nu stiu ce reparatii s-au facut...nu stiu daca a mai ramas ceva... nu stiu cine a dat si cine nu.
Comitetul executiv si presedintele angajeaza administratorul. Daca ei au considerat ca acel om este potrivit pe functia de administrator, e raspunderea lor, indiferent ca are sau nu atestat.
Faptul ca administratorul este si casier si contabil este legal. Legea 230/2007 si HG 1588/2007 specifica faptul ca administarea insemna: administrare tehnica, contabila si casierie. Tot in aceeasi legislatie se precizeaza ca la asociatiile de proprietari in care se tine contabilitatea in partida simpla administratorul poate cumula functia de casieri si/sau contabil.

Alte discuții în legătură

Atributiuni presedinte Viorel_Lucaciu Viorel_Lucaciu O asociatie de proprietari are hotararea adunarii generale de a pune presedintele sa se ocupe de toate problemele administrative, cu exceptia partii de ... (vezi toată discuția)
Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)
Mandat remunerat florinat florinat Buna ziua, As dori sa stiu si eu, in cazul unei asociatii de proprietari, cenzorii, presedintele si vicepresedintele asociatiei sunt obligati sa incheie ... (vezi toată discuția)