olden a scris:
AVOCATUL poate inregistra toata suma si sa scada ca plata chitanta cu cheltuieli privind taxele si tot iese venitul net curat, ori se obliga sa ridice chitanta pe numele clientului, intrebati la GARDA cum este CORECT !
Contabilitatea unui cabinet de avocatura se tine in partida simpla!
Nu poti inregistra in propria contabilitate si emite chitanta pe sume de bani ce in realitate nu le incasezi ci sunt platite catre instanta cu titlu de taxe de timbru.
#-o
o data inregistrate acele sume in propria contabilitate ele sunt supuse impozitarii de catre administratia financiara si de catre Barou... daca ar fi asa, atunci inseamna ca fiecare avocat ar trebui sa faca acte de caritate... sau sa solicite clientilor sume mult mai mari care sa acopere si niste impozite pe sume de bani care in realitate nu sunt folosite de avocat!!!!
... ce treaba are Garda Financiara cu activitatea unui avocat, care este profesie liberala ?!?!!?!? ... :-/
Celelalte cheltuieli ocazionate cu un proces cad in sarcina partilor.
Este datoria lor sa mearga sa stea la cozi, la diverse institutii pentru achitarea acestora.
Este evident ca in momentul in care ii comunici clientului ca trebuie sa mearga la CEC sa achite niste taxe, apoi trebuie sa mearga si la alte institutii (posta) sa achite alte taxe, acesta stiind ca este coada intotdeauna la ghesee, prefera sa inmaneze banii avocatului pentru a merge acesta sa achite acele taxe!
E un serviciu pe care il face avocatul clientului!
... si ca orice serviciu facut... trebuie platit, nu? ... si aceasta "plata" trebuie sa se regaseasca in compunerea onorariului avocatial!
Cheltuielile cu un proces, asa cum aratam mai sus, nu se rezuma numai la onorariul de avocat.