@anji, sa stiti ca in regulamentul intern sau in proceduri / instructiuni /politici, angajatorul poate sa impuna astfel de reguli care nu sunt in codul muncii. De ex., poate si trebuie sa impuna programul de lucru, purtarea unei uniforme etc. (chestii care nu sunt in cod pentru ca nu sunt unice la nivel national).
De exemplu, in unele banci su firme de consultanta, sunt interzisi blugii, sandalelel, papucii si oja colorata pe unghii. Iar asta e legal.
Daca credeti ca o clauza din Reg. intern e abuziva, puteti cere anularea ei in instanta. Eu nu cred ca e cazul acum.
Adevarul este ca pare o situatie delicata (dincolo de hazul inerent) si din caz avem foarte putine detalii (care este scopul si situatia angajatorului care face asta, daca este adevarat ca angajatul x miroase neplacut = daca i-a mai spus si altcineva decat mirositorul de serviciu ca miroase, cum altfel a incercat angajatorul sa medieze problema, suntem siguri ca cele de mai sus nu sunt pretexte sa inlature persoane nedorite din alte motive decat transpiratia, ce garantii afera angajatorul impotriva unui tratament degradant etc. etc. etc.). Ce incerc sa spun este ca nu vad nelegalitatea "de principiu" a metodei descrise.
Ok. De intrat trebuie sa intre curat. Pentru ca una este sa vi la servici si alta este sa intri in servici. De aceea sunt vestiare.
cred ca acest topic e pus la misto. Nu cred ca se poate asa ceva....
Daca totusi e real cazul, angajatorul poate suferi pagube materiale datorita acestui gen de angajati. Daca vine sanepidul, amenda, etc, etc. La o adica, angajatorul se poate indrepta impotriva angajatului din pricina caruia a fost amendat pentru a-si recupera paguba.
va informez ca nici o unitate de alimentatie publica nu primeste aviz de functionare daca nu are in dotare wc si chiuveta pentru spalatul mainilor, plus chiuveta pentru spalat alimentele.
In concluzie:
1. angajatorul face un abuz daca nu primeste la munca un salariat atata timp cat c.i.m. este activ
2. pentru buna desfasurare a activitati in care igiena trebuie sa fie ireprosabila, unitatile din alimentatia publica trebuie sa aiba obligatoriu grupuri sanitare dotate corespunzator (dusuri, sapun, chiuveta, wc etc.)
3. in regulamentul intern al acestor unitati trebuie sa se specifice clar modul in care salariatii trebuie sa se prezinte in fata clientului sau modul in care manevreaza bucatele in timpul programului de lucru, obligatia angajatorului de a oferii conditii salariatilor sa se spele precum si obligatia salariatilor de a se spala inainte de a intra in activitate
4 angajatorul sa se oblige sa puna la dispozitia salariatilor echipament de protectie (halate, manusi, masca de gura, produse de igienizare etc.)
4. regulamentul intern trebuie adus la cunostinta salariatilor
~ final discuție ~