avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 654 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale infiintare firma-contabilitate
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

infiintare firma-contabilitate

Buna ziua,am si eu o intrebare as dori sa infiintez un srl cu asociat unic,obiect de activitate va fi contabilitate, imi puteti spune in afara de :

1 declaratie notar,specimen
2 contract de vanzare cumparare,comodat,inchiriere
3 acceptul as de proprietari
4 foaie varsamant
5 disp firma
6 act constitutiv
7 copie CI
8 declaratie model 2
9 cerere intreg in Reg Com
10 cerere vector fiscal

imi mai trebuie si altceva ? si care va fi codul CAEN va rog frumos, multumesc din suflet, a si inca o intrebare are leg studiile cu obiectul firmei?trebuie o diploma sau autorizare ?
Fat Frumos,

Sa nu confundam (1) atributiile date prin lege consultantilor fiscali si (2) fisa postului unui contabil (nu conform profesiei, ci conform postului, negociat si stabilit intre parti ... si atributiilor reale ale unui contabil in economia firmei)
Nu confunda atributiile profesiei cu atributiile din fisa postului.
Nu sunt la fel.

Daca tu crezi ca un SRL cu 2 salariati va angaja:
1. contabil autorizat; -> pentru contabilitate primara
2. expert contabil; -> pentru certificarea tuturor situatiilor (exceptind cele obligatorii)
3. consultant fiscal;-> pentru intocmirea declaratiilor fiscale si a registrului de evidenta fiscala,
4. curier pentru depunerea documentelor; -> ORC, Adm. Fin.
5. auditor; - auditarea conturilor (exceptind cele obligatorii)
6. comisie de cenzori; - pentru intocmirea raportului (exceptind cele obligatorii)
7. comisie de inventariere; -> pentru numararea scaunelor si a plicurilor
8. inspector de resurse umane; -> state de plata, pontaj, etc.
9. gestionar inventar.
10. economist, pentru management general
11. avocat -> contracte de munca, clauze, fise post, decizii, contestatii fiscale, litigii contencios fiscal si juridic, diverse operatiuni juridice.
etc. etc.

Atunci Fat Frumos ... sustinerile tale sunt de domeniul LUMII POVESTILOR cu pitici si zine contabile.
Traiesti pe alta lume !

Iar in mesajul tau, nu vad nimic cu privire la ceea ce TREBUIE SA FACI.

Vad ca esti specialist in ceea ce nu trebuie sa faci !
Consultantul fiscal nu face aia, nu face aia.
Contabilul nu face aia, nu face aia.

De fapt, ce ma mir ! [EDITAT intrucat contine aprecieri personale cu totul deplasate pe forum - AL]

Si eu sunt de acord ... uneori, voi cei din profesiile contabile, ma rog, economice, va dati cu parerea cu privire la lucruri care chiar nu va privesc. De exemplu contracte, compensari, clauze comerciale, instrumente de plata, termene de executie, executari silite, chestiuni pe care le poate dezlega eficient un specialist al profesiilor juridice.

Este normal ca un contabil sa nu aiba treaba cu clauzele de neconcurenta din contractul de munca sau cu cesiunea de actiuni.

Dar imi vorbesti de chei de verificare a conturilor, cind eu vorbesc de listele de control si de management a profesiei de contabil in relatiile cu clientul, cu patronul, cu organele fiscale.


Vorbim impreuna, ne intelegem separat.

Putin imi pasa de inventatorul contabilitatii, Luca Paciolo ... eu discut acuma cu Fat Frumos.
Fat Frumos stie sa faca o declaratie ! Bravo. Dar stie Fat Frumos s-o explice patronului?

Si Fat Frumos nu ma convinge, deocamdata. Teoriile sunt zero in acest domeniu. Practica este fundamentala.
Mai bine vorbesc cu doamna Lenutza, contabila cu 10 clase care are 50 de clienti si stie cum sa le rezolve problemele. Si nici amenda nu ia. E batrina si experimentata.
[EDITAT]

Alberto Kurtyan
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Martie 2009
ContSters20980, utilizator
In lumea povestilor am intalnit urmatoarele basme:

OG 71/2001

Art. 3. - (1) Activitatea de consultanţă fiscală constă în:
a) acordarea de servicii profesionale în domeniul fiscal;
b) acordarea de servicii şi asistenţă de specialitate pentru întocmirea declaraţiilor de impozite şi taxe;
c) asistenţă şi servicii pe probleme de procedură fiscală;
d) asistenţă privind întocmirea documentaţiei pentru exercitarea căilor de atac împotriva titlurilor de creanţă şi a altor acte administrative fiscale;
e) asistenţă privind creanţele bugetului general consolidat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
f) asistenţă şi reprezentare în faţa organelor fiscale, inclusiv acordarea de asistenţă de specialitate pe parcursul derulării inspecţiei fiscale;
g) realizarea de expertize fiscale la solicitarea organelor judecătoreşti, organelor de cercetare penală, organelor fiscale sau a altor părţi interesate;
h) asistenţă fiscală în cauzele aflate pe rolul unei autorităţi jurisdicţionale.

OG 65/1994

Art. 6. - Expertul contabil poate executa pentru persoanele fizice şi juridice următoarele lucrări:
a) ţine sau supraveghează contabilitatea şi întocmeşte sau verifică şi semnează situaţiile financiare;
b) acordă asistenţă privind organizarea şi ţinerea contabilităţii;
c) efectuează analize economico-financiare şi evaluări patrimoniale;
d) efectuează expertize contabile dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoane fizice ori juridice în condiţiile prevăzute de lege;
e) execută alte lucrări cu caracter financiar-contabil, de organizare administrativă şi informatică;
f) îndeplineşte, potrivit dispoziţiilor legale, atribuţiile prevăzute în mandatul de cenzor la societăţile comerciale;
g) acordă asistenţa de specialitate necesară pentru înfiinţarea şi reorganizarea societăţilor comerciale;
h) efectuează pentru persoane fizice şi juridice servicii profesionale care presupun cunoştinţe de contabilitate.

Dar, ma rog, sunt insignifiante aceste prevederi legale pentru anumite persoane care se multumesc sa apeleze la tanti Lenutza, cu 10 clase si 50 de clienti...

P.S.: Va dau o idee domnule avocat - vorbiti cu doamna Lenutza sa pledeze in instanta in locul dvs. Treceti lucrul acesta in fisa postului si rezolvati problema.
Pentru Dl.avocat-dezamagit, listele de control sunt liste interne, e treaba fiecaruia cum isi tine evidentele.Noi avem in schimb un ordin 1752 care impune crearea de politici si proceduri contabile pentru fiecare societate, asa ca, respectand politicile cu strictete nu ai cum sa omiti anumite aspecte.Despre contabilitatea primara pot sa va spun ca intr-adevar, o poate face oricine dar, nu oricum.Contabilitatea primara nu inseamna introducerea datelor in calculator, cred ca aici nu ne intelegem.Sunt firme care emit mii de facturi zilnic, normal ca ei pot apela la o firma care sa opereze in baza de date aceste facturi, dar, asta nu inseamna ca le face contabiitatea primara.Va dau cateva citate din dictionarul economic:"Contabilitatea este procesul prin care informaţiile financiare a unei entităţi sunt înregistrate, clasificate, sumarizate, interpretate şi comunicate"
" Înregistrările care se efectuează zilnic constituie Contabilitatea primară"
"Contabilitatea este o componentă a sistemului informaţional economic. Evidenţa cronologică şi sistematică a informaţiilor economice se face pe baza documentelor justificative, având ca modalitate de exprimare şi evaluare etalonul bănesc."
"Înregistrerea cronologică a informaţiilor economice se realizează cu ajutorul conturilor contabile, întocmindu-se Registrul-jurnal, iar înregistrarea sistematică se realizează prin întocmirea Registrului de Inventar şi a Registrului Cartea Mare. Lucrările de sinteză care se întocmesc periodic sunt Bilanţul contabil şi Contul de profit şi pierdere. Verificarea corelaţiilor se realizează cu ajutorul Balanţei de verificare"
Ceea ce am subliniat, tine de contabilitatea primara, pe care dupa dvs, o poate face oricine.

albertokurtyan a scris:


Daca tu crezi ca un SRL cu 2 salariati va angaja:
1. contabil autorizat; -> pentru contabilitate primara
2. expert contabil; -> pentru certificarea tuturor situatiilor (exceptind cele obligatorii)
3. consultant fiscal;-> pentru intocmirea declaratiilor fiscale si a registrului de evidenta fiscala,
4. curier pentru depunerea documentelor; -> ORC, Adm. Fin.
5. auditor; - auditarea conturilor (exceptind cele obligatorii)
6. comisie de cenzori; - pentru intocmirea raportului (exceptind cele obligatorii)
7. comisie de inventariere; -> pentru numararea scaunelor si a plicurilor
8. inspector de resurse umane; -> state de plata, pontaj, etc.
9. gestionar inventar.
10. economist, pentru management general
11. avocat -> contracte de munca, clauze, fise de post, decizii, contestatii fiscale, litigii contencios fiscal si juridic, diverse operatiuni juridice
Alberto Kurtyan



Inainte de a induce lumea in eroare, ar fi bine sa studiati legislatia, domnule avocat.

1. contabil autorizat; -> pentru contabilitate primara - OK! Sunt de acord cu dvs., cu specificarea ca un contabil autorizat poate efectua toata contabilitatea unei societati, inclusiv intocmirea balantei de verificare.
2. expert contabil; -> pentru certificarea tuturor situatiilor (exceptind cele obligatorii) - Este obligatorie certificarea de catre un expert contabil doar a situatiilor financiare anuale (o data pe an) si asta doar in cazul in care societatea nu are un director economic cu studii superioare, angajat cu contract de munca. Desigur ca daca societatea, prin reprezentantii sai, doreste la un moment dat o expertiza contabila, poate apela la o astfel de persoana.
3. consultant fiscal;-> pentru intocmirea declaratiilor fiscale si a registrului de evidenta fiscala, - viza consultantului fiscal este obligatorie doar pe declaratia anuala privind impozitul pe profit. Ca si in cazul expertului contabil, daca societatea doreste o expertiza fiscala sau o consultanta in domeniu poate apela la o astfel de persoana autorizata.
4. curier pentru depunerea documentelor; -> ORC, Adm. Fin. - nu trebuie o persoana care sa se ocupe numai de acest aspect. Ca sa nu mai vorbim ca multe din aceste documente se pot transmite on line sau prin posta.
5. auditor; - auditarea conturilor (exceptind cele obligatorii) - o S.R.L. cu 2 salariati nu este obligata sa efectueze audit, decat daca depaseste celelalte 2 criterii prevazute de lege. Ori atunci cand o societate cu 2 salariati, are o cifra de afaceri mai mare de 7.300.000 de euro, cred ca isi permite (si chiar este recomandabil) sa aiba un contabil autorizat, un expert contabil, un consultant fiscal etc.
6. comisie de cenzori; - pentru intocmirea raportului (exceptind cele obligatorii) - tot conform legii, nu toate societatile sunt obligate sa aiba o comisie de cenzori.
7. comisie de inventariere; -> pentru numararea scaunelor si a plicurilor - aceasta comisie poate fi formata din persoane din cadrul firmei. Inventarierea este obligatorie, sunt prevederi legale in acest sens.
8. inspector de resurse umane; -> state de plata, pontaj, etc. - da, sunt de acord, desi un contabil care este autorizat in acest sens poate indeplini aceasta sarcina.
9. gestionar inventar ?????
10. economist, pentru management general ????
11. avocat ->
- contracte de munca, clauze, fise de post, decizii - de obicei sunt facute de catre inspectorul de personal
- contestatii fiscale - sunt specialitatea consultantului fiscal, dar cand evidenta contabila si fiscala a societatii este corecta, cazurile de contestare sunt rare
- litigii contencios fiscal si juridic - este valabil ce am scris mai sus, referitor la corectitudine
- diverse operatiuni juridice - cred ca mai degraba este nevoie de un consilier juridic si nu de un avocat.

P.S.: daca eu personal stiu sau nu stiu sa explic unui patron datele inscrise pe declaratie, nu este nici locul si nici momentul pentru justificare. Din cate stiu, acest forum interzice publicitatea, asa ca ma abtin de la orice comentariu in acest sens.
Eu nu incerc sa va conving cu absolut nimic.
Traim intr-o tara libera si fiecare gandeste si actioneaza cum vrea.
Trimiterea la Luca Paciollo am facut-o pentru a va informa ca nu noi, contabilii romani, suntem inventatorii contabilitatii.
Dle Kurtyan, inca un mesaj cu remarci deplasate precum cele anterioare va garanteaza si o sanctiune! Nu e prima data cand incalcati regulamentul de postare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare firma pot infiinta o firma de evidenta si consultanta in contabilitate eu fiind numai contabil? (vezi toată discuția)
Daca am o firma de consultanta nefiind membru ceccar pot tine contab lylyan lylyan Buna ziua Sunt angajata ca si economist. Nu sunt membru ceccar. Firma la care sunt angajata are ob sec de activitate evid contabila si al ob. ... (vezi toată discuția)
Intocmire si semnare bilant NYKOL NYKOL Buna ziua, As vrea sa-mi spuneti daca un expert contabil membru activ al CECCAR care nu este inregistrat la DGFP ca PFA poate incheia contract de prestari ... (vezi toată discuția)