In acest caz presedintele a primit o lectie si poate-i prinde bine sa invete ca pe viitor sa nu mai faca asemenea greseli.
1. Presedintele nu trebuie sa ceara aprobarea sau hotararea adunarii generale ca sa obligi un proprietar sa-si faca verificarea metrologica a apometrului.
2. Presedintele nu trebuie sa ceara cuiva, ci sa elaboreze singur sau impreuna cu administratorul regulamentul de gestionare a apei, sa-l prezinte in prima sedinta de comitet, sa-l discute, sa-l modifice in functie si de ce sustin membrii comitetului si-apoi sa-l puna la dispozitia administratorului pentru a fi pus in practica.
3. Costurile se repartizeaza corect conform HG 1588 fara vreo conventie intre conducerea asociatiei si proprietarii membri ai asociatiei. Exceptie fac agentii economici, persoane fizice sau juridice care exercita anumite activitati in apartamente sau spartiile comerciale si care au unele cheltuieli suplimentare fata de proprietarii apartamentelor de locuit. Cu acestia se poate incheia conventie asa cum prevede HG 1588/2007 art. 37.
Multumesc frumos pentru raspuns. Puteti sa detaliati putin care sunt cheltuielile suplimentare fata de proprietarii de apartamentele de locuit? Pun aceasta intrebare pentru ca la parterul blocului se afla, din constructie, doua spatii comerciale ce apartin unor SC, iar cateva apartamente din bloc au fost inchiriate unor SC (ca sediu de firma sau ca birou).
Fiecare situatie se rezolva punctul in functie de activitate, de amplasare...
De exemplu firmele de la parter pot plati o taxa pentru afisare firmei la intrarea in spatiul sau, poate o suma pentru curatenia trotuarului din fata pravaliei daca o face asociatia. Pentru apartamentele in care functioneaza, de exemplu, un birou de avocatura, executor judecatoresc... se poate stabili un numar de persoane suplimentar in functie de clientela pe care o are fiecare. Noi avem pentru asemenea activiati cate 1 pana la 4 persoane in plus fata de titulari.
Acest numar de persoane conteaza pentru repartizarea consumului de energie electrica pe partile comune (iluminar si lift), pentru salubritate ...
In rest fiecare spatiu sau apartament in care se desfasoara aalte activitati participa la toate celelalte cheltuieli ca si apartamentele locuite. Exceptie poat face cei care au spatii din constructie la parter, intrare separata si nu au legatura cu liftul, casa scarii.... Acestia nu platesc liftul, zugravirea casei scarii sau alte asemenea lucrari, de la caz la caz.
Da, la parterul blocului avem doua spatii comerciale din constructia blocului. Proprietarii respectivelor spatii ce trebuie sa plateasca la Asociatie?
Depinde.
Daca instalatiile de alimentare cu apa, de exemplu, su comune si gestionate de asociatie, vor plati lunar la asociatie consumul de apa.
Vor plati cota parte din cheltuielile de personal ale asociatiei: indemnizatie presedinte, cenzori, salarii administrator, instalator...
Contribuie conform cotei indivize la reparatia terasei ce acopera blocul dar nu contribuie la reparatia liftului, de exemplu, daca nu are acces in casa scarii direct din spatiul sau.
Asa cum am spus fiecare spatiu din asociatie are specificul sau iar legislatia ne ajuta sa o aplicam in situatii foarte diferite.