avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 932 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Conducerea sub influenta alcoolului cu o alcoolemie de ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Conducerea sub influenta alcoolului cu o alcoolemie de peste 0.8

Buna ziua! Am facut o prostie cat mine de mare pe data de 05.03.2014 #-o. Am condus sub influenta alcoolului. Mentionez ca in aparatul etilotest mi-a iesit 0.99g/l. Dupa ce am suflat in aparatul etilotest, am fost sa mi se recolteze probele biologice, la care inca nu am aflat rezultatul. Cum as putea sa aflu rezultatul acestor probe? Exista vreo sansa sa-mi recuperez permisul fara ca acesta sa-mi fie anulat??? Mentionez ca aveam categoriile: A, B, C, E si nu am antecedente! am 20 de ani si sunt student, daca ar putea ajuta la ceva! As vrea sa stiu daca dupa noul cod penal as avea sanse sa nu-mi anuleze permisul! Va rog ajutati-ma!!! Nu stiu cum se procedeaza pt ca inca nu am vb cu nicio persoana specializata in acest domeniu! Va Multumesc!!!!!!!
Potrivit noului cod penal infractiunea de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului prevazuta de disp. art 336 este sanctionata cu inchisoarea de la 1 an la 5 ani sau amenda.
Avand in vedere valorile aratate, nu vad posibilitatea aplicarii unei amenzi administrative ( pentru ca banuiesc ca la o astfel de posibilitate va referiti), iar in situatia condamnarii si aplicarii unei sanctiuni cu amenda ( penala de asta data), permisul oricum se va anula.:sorry:
Ultima modificare: Joi, 24 Aprilie 2014
MARTA SIMONA PETRE, Avocat
Raportat la amenda administrativa, noile reglementari in materie penala nu mai prevad aceasta institutie, implicit nici mecanismele procesuale pentru aplicarea unei asemenea sanctiuni.