avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 966 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Litigiu Asociatie de Locatari vs SRL
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Litigiu Asociatie de Locatari vs SRL

Buna seara,
Am o problema si nu stiu ce sa mai fac.
Sunt reprezentatul unei firme de telecomunicatii "de cartier" ( furnizam servicii de internet si televiziune prin cablu ).
De curand firma noastra a semnat un contract de inchiriere pentru spatiul de la parterul unui bloc. Mentionez ca tot la parter langa spatiu inchiriat de noi se mai afla inca un spatiu inchiriat la altcineva ( ce depoziteaza acolo haine ).
In perioada premergatoare semnarii contractului de inchiriere pentru spatiul respectiv ( am inteles ca asociatia de locatari a scos din uzul comun spatiul respectiv, schimband in acest fel destinatia spatiului pentru a putea FI INCHIRIAT - acest spatiu a mai fost inchiriat tot pentru depozitare pana in momentul actual )
eu - ca reprezentant al firmei ce doreste sa inchirieze spatiul respectiv,am fost si am discutat cu reprezentantii asociatiei de locatari ( respectiv cu administratorul si cu presedintele ).
Le-am spus ca dorim sa inchiriem acel spatiu pentru ca avem nevoie de un loc in care sa depozitam niste echipamente care sa ne ajute sa facem distributia semnalului de telecomunicatii catre blocurile din imprejurimi ( unde avem acordurile si abonati )
Echipamentele pe care le vom instala in respectiva locatie vor fi exact acele echipamente care se regasesc in orice bloc ( anume cutiile acelea mari pe care cei de la romtelecom si rds sau upc le instaleaza pe palierul blocurilor pentru a face distributia catre locatari) numai ca noi vom mai pune in plus si un UPS ( ups-ul este acel echipament care preia fluctuatiile de tensiune din reteaua enel-ului iar in caz ca pica curentul asigura functionarea echipamentelor atasate inca o perioada scurta de timp. )
Dupa ce reprezentantii asociatiei de locatari au incheiat contractul cu noi, am achitat chiria pentru 2 luni in avans, iar a doua zi de la plata chiriei ( care s-a facut la administratorul blocului ) ne-am dus la spatiul inchiriat pentru a zugravi si pentru a trage fibra optica pentru serviciul de internet si televiziune.
In acest moment vecinul de la parter care are apartamentul langa spatiul inchiriat de noi a spus ca el nu si-a dat acordul pentru a ne fi noua inchiriat acel spatiu si ca din punctul lui de vedere acest contract este ilegal.
Mai mult, a spus ca nu are nimic cu noi ca firma ci cu reprezentantii asociatiei ca nu i-a cerut acordul.
Acum a iesit un scandal monstru la blocul respectiv si se pune presiune pe administrator si pe presedinte sa rezilieze contractul pe care tocmai l-am incheiat acum circa 1 luna si jumatate.
Pe de alta parte noi am schimbat o usa de access existenta cu alta usa metalica + ca am jupuit peretii pentru a zugravi si cel mai grav este ca s-au incheiat contracte pentru transportul semnalului de internet si tv de la sediul nostru catre locatia inchiriata pe 2 ani de zile si la niste preturi deloc de neglijat.
In consecinta ne vedem pusi in situatia dificila de a nu sti ce sa mai facem.
Reprezentantii asociatiei de locatari spun ca era de datoria nostra sa luam acordul respectivului locatar care face scandal acum si ca, contractul se va rezilia automat pentru ca ar fi ilegal intocmit.
Noi insa am stipulat in contract ca nu facem punct de lucru in acel spatiu si nici sediu de firma ci vom instala doar niste echipamente pentru a face distributie de semnal catre blocurile din imprejurimi.

Cineva mi-a spus ca firma nostra nu are de ce sa isi faca griji ca nu avem nevoie de acordul scris al acelui locatar atata timp cat spatiu a fost scos din uzul comun tocmai pentru a fi inchiriat.

Momentan am sistat lucrarile la respectiva locatie pana lamurim situatia.
Ideea este ca nimeni nu stie exact ce spune legea in aceasta situatie si ne contrazicem la nesfarsit.

Va rugam ajutati-ma cu un sfat.
Va multumesc!
Daca ma puteti lumina si pe mine cu alte legi pe care le-ati descoperit, va raman recunoscator.
Ultima modificare: Joi, 15 Mai 2014
Admin, administrator
De ce selectati doar ce vreti cand vreti sa comentati ceva?

Firma aia SRL a omului cu internetu` a inchiriat un spatiu si plateste niste bani ca si chirie. Ca orice om normal la cap vrea ca acea chirie sa o bage pe cheltuieli in contabilitate DAR, nu poate sa o introduca fara o justificare legala. Adica fara un contract care trebuie sa fie inregistrat la ANAF, pentru ca altfel nu este valabil in contabilitatea firmei aleia si, in cazul unui control il scoate din baza impozabila si ii ma da si vreo amenda.
Omul cand da banii trebuie sa primeasca o factura (stiu, acum o sa spuneti ca asociatia nu poate da factura; va spun eu ca poate) pentru ca altfel de document nu se poate introduce in contabilitatea firmei.

@thran
La asociatiile de proprietari se aplica absolut toate legile in vigoare din Romania, la fel ca la orice alta forma de organizare cu personalitate juridica. Printre ele si Codul Muncii si Codul Fiscal. Pentru restul, mai puneti mana si mai cautati.
Ca in cea mai parte dintre asociatii nu s-a auzit de asa ceva si nu se respecta (in mod sigur si la dvs, din cate inteleg) este alta problema. Vreti sa va dau exemplu de control de la Inspectia Muncii - Inspectoratul Teritorial de Munca pentru domeniul SSM?
Ce le-ati spune alora care vin in control? Fugi dom`le de aici, noi suntem asociatie de proprietari, noi avem doar 230 si 1588, nu ne intereseaza altceva.

Ultima modificare: Joi, 15 Mai 2014
Admin, administrator
NU a spus nimeni ca nu se elibereaza factura, care se achita prin casa sau sau prin banca, dar NU SE INREGISTREAZA CONTRACTUL ASOCIATIEI DE PROPRIETARI LA ANAF!
Daca respectiva firma vrea sa inregistreze il poate inregistra unde doreste, daca vrea sa declare sau nu chiria este strict treaba lui, nu a asociatiei!!
Asociatia are obligatia sa inregistreze in acte chiria sa foloseasca banii conform legii, si sa depuna Balanta la 30 iunie si 31 decembrie in care sunt toate datele inclusiv salarii, impozite (exista carti de munca, la noi nu se fura ca la altii cu Dorel, stiti ce spun, ati dat exemplu intr-o alta postare).
In cel mai nefericit caz costul materialelor se poate ridica la 100 de lei si cat o mai fi manopera, in functie de Dorelul care o face.


Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/for...
Follow us: Avocatnetro on Facebook

Ultima modificare: Joi, 15 Mai 2014
Admin, administrator
Asociatia de proprietari este un contribuabil si ca orice persoana juridica care s-a constituit potrivit legislaţiei române si care obtine venituri/profit, are obligatia de a declara si a efectua plati sau nu, pentru aceste avantaje materiale in conformitate cu Codul Fiscal actual.
Este problema fiecarei asociatii daca vrea sa respecte Codul Fiscal.
thran a scris:

...... NU SE INREGISTREAZA CONTRACTUL ASOCIATIEI DE PROPRIETARI LA ANAF!!!!!
Daca respectiva firma vrea sa inregistreze il poate inregistra unde doreste, daca vrea sa declare sau nu chiria este strict treaba lui, nu a asociatiei!!


Incerc sa nu ma enervez... greu cu oameni care nu pricep...
Cand te duci cu contractul sa il inregistrezi, te duci cu el in 3 exemplare (1 la proprietar, 1 la chirias si 1 la ANAF) pentru ca, daca se duce doar firma X cu contractul nu il baga nici dracu in seama. Trebuie confirmarea proprietarului ca intr-adevar contractul este ok si deci, cheltuiala pe care o face firma cu chiria este eligibila, ca altfel s-ar duce toate firmele cu contracte facute de capul lor ca au inchiriat Casa poporului si ar baga toate firmele cheltuieli cu chirii cat cuprinde.

Alte discuții în legătură

Inchiriere spatiu asociatie petrisor dumitru petrisor dumitru Pentru inchirierea unui spatiu comun al asociatiei de proprietari, in afara de aprobarea adunarii generale de ce mai este necesar. (vezi toată discuția)
Fond de reparatii luciancojoaca luciancojoaca Buna ziua, In urma unui contract cu o firma de telefonie mobila si televiziune digitala, pentru inchirierea terasei blocului in 2007 pe o durata de 10 ani, ... (vezi toată discuția)
O firma care inchiriaza un spatiu intr-un bloc rezidential este normal sa apara pe listele lunare de plata a cheltuielilor de intretinere? husseincudop husseincudop Blocul incare locuiesc are inchiriat un spatiu de la parter unei societati comerciale cu mai multi angajati. Pe listele de plata lunare ale cheltuielilor la ... (vezi toată discuția)