elenazan a scris:
@octavia59
Vina este a reprezentantului legal al asociatiei, presedintele, care ar trebui sa cunoasca si sa respecte legile,
Conditia obligatorie sa indeplinesti functia de presedinte este aceea de a fi proprietar in imobilul respectiv. Legislatia nu precizeaza studii pt presedinte. El trebuie sa fie
omul care locuieste in bloc si caruia ii pasa de acel imobil .
Legea spune cam asa:
Preşedintele asociatiei de proprietari supraveghează şi urmăreşte aplicarea
hotărârilor adunării generale, respectarea prevederilor statutului şi acordului de
asociere, precum şi aplicarea deciziilor comitetului executiv.
Presedintelui nu-i poti cere sa aiba studii in drept, in contabilitate, in legislatia muncii...etc. El poate fi oricine, poate fi si o persoana care nu are nici macar liceul absolvit. Atat timp cat este un om de buna-credinta, gospodar, diplomat si popular in relatiile cu vecinii, bataios in relatiile cu tertii....atunci este CANDIDATUL IDEAL.
Oamenii cu studii trebuie sa fie Administratorul si cenzorul.
De aceea exista CENZOR,( pe care aproape nimeni nu-i baga in seama si le desconsidera rolul intr-o asociatie), pt a fi omul care
sa cunoasca legislatie. El trebuie sa aiba
obligatoriu studii. Atunci cand se opteaza pt un cenzor extern se asigura conditiile optime de independenta (nu este prieten nici cu administratorul nici cu presedintele, nici cu Popescu de la 2 care are restante...etc) si, cel mai important, calificare profesionala pt a exercita activitatea de cenzorat.
Cenzorul sau comisia de cenzori a asociatiei de proprietari are, în principal,
următoarele atributii:
a) verifică legalitatea actelor şi documentelor, a hotărârilor, deciziilor, regulilor şi
regulamentelor;
b) verifică executia bugetului de venituri şi cheltuieli;
c) verifică gestiunea financiar-contabilă;
Asociatia dvs are cenzor, pt ca in lista de salarii nu era inclus? Daca ar fi existat, atunci el ar fi fost primul care ar fi tras semnalul de alarma asupra contractelor.
Apoi, administratorul.....pai, daca el, insusi, nu cunoaste forma de contract prin care poate exercita aceasta meserie.....atunci aveti angajat omul nepotrivit!
elenazan a scris:
...Pentru a plati administratorului 1200 lei, asociatia ar cheltui 2139 lei, din care 1200 net-administrator, 468 lei retineri angajator si 471 lei retineri angajat ....
Corect, in situatia in care este angajat cu functia de baza la asociatia de proprietari, ceea ce nu este cazul:
octavia59 a scris:
...Mentionez ca are un CIM norma intreaga la o unitate spitaliceasca de stat.....
Deci, 1200 lei net + 512 lei contributii angajat + 476/477 (in functie de procentul fondului de accidente la data aplicarii) = 2189 lei.
Atat ar trebui sa apara in Lista de intretinere costul cu angajarea administratorului. De aici apare "economia" ca sa-i zicem asa.
octavia59 a scris:
...In tot acest timp, s-au platit (cel putin asa s-a afisat la lista de cheltuieli) toate taxele si impozitele( aferente unui salariu de 1200ron/luna, net)in valoare de aprox. 500/luna......
989 - 500 = 489 lei
Contractul de prestari servicii sau conventie, cum doriti sa-i spuneti NU ESTE ILEGAL, doar ca, asa cum v-am spus in primul meu comentariu:
andrei_k a scris:
...venitul obtinut (1200 lei net) trebuie reconsiderat ca un venit din activitate dependenta iar impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii recalculate si virate, ele fiind venituri salariale realizate in afara functiei de baza....
Asta se poate intampla la un eventual control ITM pe care-l doriti, pe langa amenda de 10000 lei, caci, nu va imaginati ca ITM va pleca (,) cu mana goala, se gasesc destule, ba medicina muncii, ba protectia muncii...etc
Aceste sume recalculate si amenda vor fi platite de asociatie ca angajator, si suportate de toti locatarii. Ca sa obtineti acesti bani de la organele de conducere, trebuie sa achitati toti acesti bani mai intai, apoi sa le demonstrati culpa in instanta de judecata, alti bani, alta distractie (expertiza contabila, mediator, taxa de timbru, avocat, etc)
Trebuie sa cantariti bine ce decizie veti lua, atat timp cat afecteaza buzunarul tuturor proprietarilor. Discutati toate aceste aspecte in adunarea generala si luati doar impreuna o decizie finala.