avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1008 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contract prestari servicii cu taxele si impozitele ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contract prestari servicii cu taxele si impozitele unui CIM, platite de beneficiar

Buna ziua. E stabilita obligativitatea incheierii unui CIM in cazul administratorului.
Dar daca se constata ca din iulie 2012, exista un contract PRESTARI SERVICII, cu o persoana care nu este autorizata si inregistrata la registrul comertului si organele fiscale?
Pentru prestarea unor astfel de activitati persoanele fizice autorizate, pot incheia astfel de contracte, emit factura conta sumei incasate, depun declaratii la ANAF in baza carora se stabileste impozitul pe venit. Corect?
Prestatorul de servicii in baza unui contract de prestari servicii nu beneficiaza de regimul de protectie reglementat de Codul muncii de care beneficiaza salariatii si nu este asigurat in cadrul sistemului national de pensii sau asigurari sociale de sanatate.
In tot acest timp, s-au platit (cel putin asa s-a afisat la lista de cheltuieli) toate taxele si impozitele( aferente unui salariu de 1200ron/luna, net)in valoare de aprox. 500/luna.
Intrebare:
1. Este corecta, logica si legala acesta situatie?
2. Administratorul nu poate beneficia de taxele si impozitele platite de catre Asociatie, nici ca asigurari de sanatate, nici ca vechime si contributii la calcularea pensiei.Risca administratorul sa trebuiesca sa returneze Asociatiei sumele platite? Mentionez ca are un CIM norma intreaga la o unitate spitaliceasca de stat.
3. In cazul unui contract de colaborare ( asa s-a aprobat in CEx.) ar fi trebuit sa-si plateasca singur impozitele si sa complecteze declaratii ?
va multumesc
Cel mai recent răspuns: Octavia Turbatu , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 20:16, 10 Iunie 2014
Reconsiderarea caracterului dependent si in consecinta incheierea unui CIM nu se poate face retroactiv, ci numai pentru viitor.
Inscrierea in Revisal se face cu minim 1 zi inainte de intrarea in vigoare a CIM. Nu se poate retroactiv.
.
Deci in caz ca inspectorii ITM va vor vizita, va veti alege cu amenda, pe care evident o vor plati tot locatarii. Cuantumul acesteia nu este deloc mic, numai vreo 10.000 lei.
Sper pentru vecinii dv. sa va alegeti numai cu avertisment.
Buna dimineata, inteleg perfect ce spuneti. Din pacate , se pare ca numai eu am respectat si vreau in continuare sa fie respectata de toti legea, buna rea cum e ea!
Va contazic, la CPS, cu persoana abilitata, beneficiarul contractului nu plateste nici un fel de taxa. In urma facturii primite, isi diminueaza impozitul pe venit, inregistrand-o la cheltuieli
Prestatorul, va plati impozit 16% pe venitul net, in urma declatiei la ANAF.
Noi avem II, prestari ssm,( poate intelegeti de ce vreau sa se respecte legea) facem contract, dam factura, platim impozit.
Abilitat este sotul, eu sunt angajata cu CIM pentru care platim toate taxele ( nu prea imi da salariu, dar asta e!)
La conventie, este alta problema si este ocazionala. Oricum, sunt separate si diferite , nu se pot asimila ca prestatori - persoana abilitata cu persoana fizica.

De oameni ca dvs.doritori de a respecta legea este nevoie acuta in orice asociatie de proprietari, si in general in societatea romaneasca. Dar, pt a ajuta in adevaratul sens al cuvantului, trebuie sa va implicati in conducerea si organizarea asociatiei, sa participati la sedintele comitetului executiv, daca nu ca presedinte, macar ca membru. Stand deoparte si facand plangeri impotriva asociatiei din care faceti parte nu veti ajuta deloc, dimpotriva!


@andrei_k, poate nu ati urmarit numeroasele mele postari, despre actiunile mele.
Lucrurile au stat asa:
Din martie 2012, am fost aleasa in comitet la dorinta si propunerea mea.
Am avut astfel ocazia, sa vad cu ochii mei, cum se pun si se aproba diverse propuneri.
Toate veneau de la presedinte, impotriva legii si a intereselor asociatiei. Singura care ma opuneam , cu argumente, eram eu, toti ceilalti, ma blamau ca sunt "Gica contra".
Am facut numeroase adrese in scris la presedinte, cu nr. inregistrare si raspunsuri ironice.
Pe baza lor, am facut sesizari la SRAP sect.3,am primit raspunsuri copy-paste din legea 230/2007, gen: se incalca art. cutare- copy articol ca raspuns
Am sesizat Comisia de Disciplina, care dupa cercetare si contestatie mea, a sanctionat displininar sefa SRAP.
Din dorinta de a avea cat mai multi sustinatori , conducerea , a inceput o campanie de denigrare la adresa mea ( nu va spun sub ce forme diverse) , in comitet au introdus (alesi in urma unor aranjamente secrete) nemembrii ai asoc..(copii, gineri ai proprietarilor, cu tupeu si vocabular modern)
Cu toate ca m-am opus in AGP, cu numeroase argumente legale, au votat pentru ,majoritatea.
I-am avertizat ca ii dau in judecata, ceea ce am facut si am castigat. Astept pronuntarea si recuperarea cheltuielilor mele cu avocat si taxa de timbru. Iata ca Asociatia va avea de platit banii mei plus cheltuieli de judecata, au fost avertizati, dar au dorit sa fie de partea presedintelui si nu a legii.
Daca vor fi in continuare alaturi de el si administrator, vor plati si CIM,si amenda ITM.
Si vor fi! Ca exemplu in martie, la AGP, am ridicat problema unei facturi de apa rece, mai mare cu 3100 ron, decat normal. Eu solicit raportul cenzorului, in care gasesc diverse lucruri.
Despre aceasta suma , in raport scria ca este in urma unei avarii!
In AGP, explicatia conducerii a fost , ca s-a oprit apa si s-au golit tevile.In luna dec. nu s-a intamplat asta. Oricum, va dati seama cati mc, sunt.
Daca am insistat, membrii prezenti, nu au comentat nimic, ba chiar unii au spus ca nu-i intereseaza. Tot atunci, am cerut sa se afiseze, salariile nete si brute, celor trei angajati, deoarece adm. nu stia cu exactitate sa ne spuna. Membrii nu au dorit sa se afiseze ca nu-i intereseaza. Au schimbat comitetul, numai cu membrii propietari, propunerile din nou aranjate, vicepresedintele ales nici nu a fost de fata, este un om care vine acasa dupa ora 23. Cert e ca au scapat de mine, ca nu mai am cum sa ma tin de capul lor. Gresit !
Avem un locatar, cu o restanta mare, a avut centrala, i s-a taiat conducta de gaze pentru neplata. Deci nu a mai avut centrala. S-a bransat ilegal la gaze, caldura ,apa calda ( stau deasupra lui si am constatat prin zgomote si miros de mancare) dar a fost considerat ca si cu centrala la calculul intretinerii restante.
Doi ani, la fiecare sedinta CEx., solicitam sa se ia masuri, deoarece platim noi ptr. el.
S-a facut un PV de constatare semnat de pres. si adm., in care erau constatate tevile cu dop. Probabil facea ciorba si chiftele la microunde. Mai mult, la tribunal, cica s-a constatat ca nu figureaza la circa financiara, deci nu e propietar. S-a inchis procesul si nu putem sa ne recuperam restantele.Presedintele. da din umeri ! O nebunie totala, nu ? Platim , platim, tot noi.!!
Si atunci, de cine sa-mi fie mila ? De cine sa-mi fac probleme ? Numai asa , se vor trezi, poate, la realitate si nu vor mai sustine si aproba niste oameni care nu le pasa de ei ci doar de interesul personal. Nu uit faptul ca voi plati si eu, la fel cu ceilalti.
Va multumesc, revin cu date din D112.
Cred, ca faceti totusi o confuzie. Mai intai, ne spuneti ca persoana detine atestat de administrator imobile, apoi, ca NU este autorizata (PFA), si, la sfarsit, o denumiti persoana 'abilitata'. Ce intelegeti prin aceasta denumire, 'abilitata'? Va referiti la PFA?

Daca prestatorul este o persoana fizica autorizata (PFA), inseamna ca ati primit o factura pt serviciile prestate.

Daca prestatorul este o persoana fizica neautorizata, inseamna ca, pt acel contract/conventie de prestari servicii, persoana fizica neautorizata nu poate elibera factura. Nu inteleg de ce aveti impresia ca persoana respectiva avea obligatia sa intocmeasca factura, iar angajatorul sa nu declare si sa plateasca impozite si contributii aferente sumelor din contract.

Daca activitatea este una ocazionala, asa cum prevede legislatia, si s-a incheiat cu persoana fizica neautorizata un contract/conventie de prestari servicii, atunci angajatorul este obligat sa declare si sa plateasca impozit si contributii reduse (ceea ce cred ca este situatia din asociatie, avand in vedere sumele avansate de catre dvs.)

Daca un eventual control ITM va considera ca este vorba despre un CIM camuflat, atunci se vor plati toate darile din urma, exact cum v-am spus in comentariile anterioare.

Prin procesul verbal se vor impune angajatorului masurile, ca, de la data efectiva a angajarii (data din 2012): sa se incheie CIM, sa se intocmeasca state de plata corespunzatoare, sa se declare si sa se vireze diferentele recalculate in plus, sa se inregistreze CIM-ul in REVISAL.

Repet, toate aceste operatii vor fi inregistrate RETROACTIV.

Din ce ne-ati povestit ca se intampla in asociatia dvs, daca va face sa va simtiti un pic mai bine, :console: eu cred ca nu difera cu mult fata de alte asociatii. Probleme sunt peste tot, de un fel sau altul. Numai aici pe forum, apr mesaje zilnice cu astfel de situatii.

Este evident ca intentiile dvs sunt dintre cele mai bune si pertinente, insa, ambalate in orgoliu ar putea avea efectul invers dorit.
:bow:
Va multumesc inca o data, dar repet, inteleg perfect la ce faceti referire. Vedeti dvs., aici utilizatorii posteaza despre problemele lor si ca un fel de refulare a amaraciunii, eu nu cred ca urmeaza sfaturile care le primesc, gen: sa mearga la primarie, sa sesizeze in scris presedintele etc. Macar si-au spus oful !
Eu am mers spre rezolvarea si tragerea la raspundere a celor vinovati , nu numai conducerea ci toti membrii asoc., pentru a nu se mai permite alte ilegalitati.

Daca prestatorul este o persoana fizica neautorizata, inseamna ca, pt acel contract/conventie de prestari servicii, persoana fizica neautorizata nu poate elibera factura. Nu inteleg de ce aveti impresia ca persoana respectiva avea obligatia sa intocmeasca factura, iar angajatorul sa nu declare si sa plateasca impozite si contributii aferente sumelor din contract.
Daca activitatea este una ocazionala, asa cum prevede legislatia, si s-a incheiat cu persoana fizica neautorizata un contract/conventie de prestari servicii, atunci angajatorul este obligat sa declare si sa plateasca impozit si contributii reduse (ceea ce cred ca este situatia din asociatie, avand in vedere sumele avansate de catre dvs.)


Credeti-ma, l-am avut in mana, am citit de 10 ori- Contract prestari servicii, pentru suma de 1200ron/luna ( as vrea si eu unul asa!!). Stiu ca e greu de crezut si inteles asa ceva.
Administratorul are numai atestatul de la primarie in urma cursului, ATAT !
Nu e PFA !
Nu poate incheia CONTRACT DE PRESTARI SERVICII! Nu emite FACTURA.
E un act fals !
Daca era PFA, emitea factura, iar noi nu aveam de platit nimic.
La Conventie Civila, ok, se plateste impozit, dar Conventia se face ocazional, pe termen scurt, gen -o reparatie la tevi.
Contractul de Colaborare, se plateste de catre prestator impozit prin D200.
La cenzor, firma ne da factura cu chitanta, pentru care nu platim impozite, dam suma din contract si basta !
Astept documentele care le-ati mentionat, D112, state, chitante impozit.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fiscalitate venituri personal asociatii de proprietari mag1962 mag1962 1)Daca Administratorul este pensionar ce contributii trebuie sa dea Administratorul si Asociatia de _Proprietari catre stat conform noului cod fiscal? 2)Se ... (vezi toată discuția)
Conventie de prestari servicii sau contract individual de munca? Maria2143 Maria2143 Buna seara! Care este forma legala de angajare a personalului: presedinte, cenzor, administrator, femeie de serviciu, portar intr-o asociatie de ... (vezi toată discuția)
Angajare stoianavadanei stoianavadanei va rog sa-mi spuneti, daca femeia de serviciu la asociatia de proprietari este angajata cu conventie civila nu cu c.i.m. iar asociatia plateste toate taxele ... (vezi toată discuția)