avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 897 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum pot modifica contractul administratorului?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum pot modifica contractul administratorului?

Buna ziua,
In urma cu circa o luna am fost ales presedinte al asociatiei de proprietari. Cu ocazia preluarii documentelor asociatiei am constatat ca administratorul are contract de munca pe perioada nedeterminata, fiind remunerat cu 400 de lei/luna.
In acest rastimp, am constatat ca cetateanul nu isi desfasoara activitate conform fisei postului si doresc sa modific conditiile contractului de munca, respectiv sa il fac pe perioada determinata (18 luni), sa ii modific remuneratia in sensul scaderii ei la jumatate si sa adaug unele obligatii/atributii in fisa postului.
Cum as putea proceda fara sa ma trezesc cu Asociatia data in judecata?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:14, 30 Iunie 2014
elga50 a scris:

Apropos! Asta cu notificarea restantelor catre comitet o are trecuta in fisa postului?
Apoi, daca nu isi indeplineste atributiunile puteti trece la represalii. Asa este normal.


Da, are trecut asa ceva in fisa postului. La fel cum si Legea evidentei persoanei desemneaza administratorul, sau persoana desemnata (in acest caz particular el fiind persoana desemnata) sa tina cartea de imobil.
Multumesc pentru trimiterea la Codul Muncii insa, asa cum am mai scris, nu ma ajuta prea mult aceasta trimitere. Am invatat de mult timp ca, inainte de a pune intrebari, sa ma documentez, iar intrebarile sa le adresez numai cand in urma documentarii nu am gasit raspunsuri.
Se pare ca am adresat intrebarea potrivita in locul nepotrivit (asta apropos de crearea posibilitatii de a face comentarii in legatura cu ceea ce am scris).
Va multumesc pentru bunavointa.
nico_2014 a scris:
In urma cu circa o luna am fost ales presedinte al asociatiei de proprietari. Cu ocazia preluarii documentelor asociatiei am constatat ca administratorul are contract de munca pe perioada nedeterminata, fiind remunerat cu 400 de lei/luna.
In acest rastimp, am constatat ca cetateanul nu isi desfasoara activitate conform fisei postului si doresc sa modific conditiile contractului de munca, respectiv sa il fac pe perioada determinata (18 luni), sa ii modific remuneratia in sensul scaderii ei la jumatate si sa adaug unele obligatii/atributii in fisa postului.
Cum as putea proceda fara sa ma trezesc cu Asociatia data in judecata?

Puteti sa modificati CIM, salarizarea, fisa postului.... si sa nu ajungeti in judecata, daca salariatul accepta noua formula.
Dar citind tot ce ati scris, inteleg ca nu sunteti multumit de activitatea acestui administrator. Este posibil ca si dupa ce cadeti deacord cu toate schimbarile propunse de dumneavoastra, sa fiti la fel de nemultumit de administrator.
Pe de alta parte nici administratorul nu cred ca este multumit acum cu 400 lei/luna cand la o asociatie ca a dumneavoastra un administrator poate inacasa dublu sau triplu.
Unui administrator de asociatie nu i se poate reprosa ca munceste 2 ore pe zi. Administratorii, in general raspund 24 de ore din 24 la apelul proiprietarilor pentru orice interventie, avarie...
Sugestia mea este sa discutati cu administratorul si sa-i propuneti ceea ce ati scris aici. Daca nu accepta discutati in Comitet activitatea acestuia si daca membrii comitetului sunt la fel de nemultumiti, aduceti-i la cunostinta administratorului sa-si caute alta asociatie si poate intelege sa-si dea demisia. Este cea mai usoara metoda legala de despartire. Daca este deacord, poate sa mai stea o luna, perioada in care o sa cautati sa angajati alt administrator.
Dar, este greu de crezut ca o sa gasiti un administrator in conditiile scrise de dumneavoastra.
Apoi, faptul ca actualul administartor este proprietar in asociatia dumneavoastra, asigura avantajul interventiei lui rapide, la orice ora, cunoscand vecinii si intreaga asociatie comparativ cu altul din alt bloc, alt cartier...
@nico_2014

Poate n-am citit eu bine ce-ati scris pana acum, dar nu ne-ati pomenit nimic ca ati studiat CM si nu va ajuta cu nimic. Noi de-aici nu putem sti ce fel de persoana sunteti dv., studioasa sau nestudioasa.
Doar v-am recomandat sursa cea mai autorizata.

Noi aici mai si comentam situatiile ivite in asociatiile utilizatorilor nostri, invatand unii de la altii.

Daca doriti, voi cere ajutorul unui specialist in Dreptul Muncii, ca sa nu mai dublati mesajul in alta sectiune a forumului....

Hg 1588/2007 Art. 22. - (1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie.

Persoana in cauza, inteleg ca se ocupa numai de administrare tehnica. In fisa postului sunt trecute si obligatiile mentionate de HG mai sus mentionata?
Eu consider ca, aceasta functie se supune in primul rand, legislatiei AP si poate fi sanctionata de "vestitul " serviciu din primarie. Este prima instanta in respectarea legislatiei AP.
Pana la Codul Muncii, e mai simplu cu L230/2007 si statutul.
Trebuie inteles, ca nu toate AP sunt la nivelul financiar si intelectual , ca al celor la care administrarea se face pe site personal al AP, sau fac parte din nu stiu ce asociatii nationale.
majoritatea sunt formate din proprietari cu venituri modeste, care poate fac economie la apa si caldura cum pot ei. Atunci , de ce nu ar dori sa faca economie si la salarii cu taxele si impozitele aferente.
Dupa parerea mea, sunt mai importante si utile persoanele care calculeaza cota de intretinere corect si mai ales cel care incaseaza, ca sa nu fuga cu banii.
Gasiti un 3 in 1 ( ca acea cafea) si negociati un singur CIM.
Un presedinte ca dvs., care vrea sa plateasca angajatul dupa ce face el si dupa posibilitatile AP, mi-as dori si eu !
nico_2014 a scris:

Am citit statutul asociatiei de proprietari din care rezulta ca angajarea administratorului se face pe baza unui contract de munca pe perioada determinata, caz in care fosta conducere a asociatiei a incalcat statutul. In codul muncii nu este specificata posibilitatea modificarii perioadei pe care este incheiat (este doar mentionata acesta posibilitate la art.41 pct.3 lit.a).

Din acest citat (si nu este plagiat), cred ca rezulta cu claritate ca am studiat CM, ca pe dinafara nu il stiu (nu am invatat pana acumsi nici nu am de gand de acum incolo sa invat legile pe de rost).
Va sigur ca am studiat toate documentele asociatiei si asta deoarece vechea conducere a luat, in mod repetat, decizii contrare legii 230/2007 si a statutului, sau s-a complacut in a incasa remuneratia fara sa miste un pai. Acum incerc sa aduc lucrurile pe fagasul normal, asa cum prevad normele legale si nu cum si-ar dori unii dintre locatari.
Nu intentionez sa dublez postarea in nicio alta sectiune a forumului insa, sincer, ma asteptam la raspunsuri concrete si aplicabile (de teorie sunt satul), altfel nu solicitam ajutorul pe acest forum.

Alte discuții în legătură

Conflict intre comitetul executiv si administrator ioanungureanu ioanungureanu Mentionam ca administratorul a fost angajat de vechea conducere a asociatiei, intrucat cel de dinainte si-a dat demisia, cu o norma de 8 ore cu o retributie de ... (vezi toată discuția)
Relatie de munca timpuriu timpuriu suntem o asociatie de locatari si adiministratorul are ca forma de angajare \\"convetie civila \\" (cunosc faptul ca aceasta forma de angajare este ilegala ) ... (vezi toată discuția)
Contract de munca cu timp redus de lucru Stanciut Stanciut Angajati unei asociati de locatari care sunt angajati acum cu norma intreaga (administrator,casier ,femeie de serviciu) se poate reduce norma de lucru de la 8 ... (vezi toată discuția)