avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am returnat un laptop cumparat online si mi se refuza ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am returnat un laptop cumparat online si mi se refuza plata

am returnat un laptop ( dupa 2 zile) cumparat online, iar in mom. de fata a trecut o luna de cand mi se refuza plata acestuia pe motiv ca acesta avea un sistem de operare linux iar eu l-am trimis inapoi cu un windows instalat de mine. Are importanta cu ce sistem de operare returnez laptopul, sau ei sunt obligati sa-mi dea banii inapoi indiferent de motiv?
Cel mai recent răspuns: novarom , utilizator 19:18, 17 Iulie 2014
mie mi se pare clar, dar poate ca eu nu sunt asa aglomerat...
Daca ati considerat vitale mentiunile din acte atunci am adus vorba ca de fapt sunt doua laptopuri, pentru a se face mai bine diferenta... ambele cu linux, insa primul nu-l are trecut si pe factura, al doilea da.
La retur l-am dat pe cel care nu are trecut linux in factura si de aceea mi se pare corect sa nu-mi ceara si programul acesta la retur. Asta era tot ce am avut de spus.
PS> Am dat exemplul celui de-al doilea laptop (care e diferit de primul) pt a avea imaginea unei facturi care mentioneaza lucrul acesta, daca spuneti ca asta este actul vital in cazurile de acest gen.
In plus mentionez ca nu am ajuns tete-a-tete la niciun magazin. Laptopul l-am trimis prin curier, iar schimbul de mesaje a fost cat se poate de civilizat, de genul: "eu fac un retur. vreau banii"...iar ei:"nu se poate pt ca ati schimbat linuxul". Cam atat, adica nu s-a luat nimeni l-a harta...
scuze ca nu am inteles...dar asta este deja a 3-a varianta !
1- un laptop cu linux inlocuit cu windows;
2- doua laptop-uri , unu cu linux unul fara sistem de operare, ai instalat windows;
3- 2 laptopuri ambele cu linux....

cel mai bine cititi cu atentie certificatul de garantei in care este trecuta si clauza returului .
faptul ca acceptat returul , se dovedeste a fi o firma serioasa , puteau spune nu de la inceput

de unde sa stie magazinul , ca ai pus un windows si fara licenta pe laptop , au descoperit problema asa ca au transmis mai departe ca nu returneaza nici un ban .
mai ai dreptul sa mergi la OPC sa sesizezi problema .
imi cer scuze si eu, dar nu credeam ca trebuie sa mai specific inca o data ca pe ambele laptopuri am pus windows. Si nu fac parte din cei 0,2% care folosesc Linux ca sistem de operare acasa. Peste toate astea va spun ca exemplul celui de-al doilea laptop, nereturnat, l-am dat aici doar ca sa vedeti ca sunt firme care trec laptop+linux in factura, atat!!

Asadar ...varianta finala domnule: am returnat un singur laptop, cumparat cu linux. Are instalat windows de catre mine. Returnat dupa doua zile. Motivul nu conteaza, ca asa te lasa legea si este trecut si pe spatele certificatului de garantie de care spuneti. Nu gasesc ce invocati dvs, adica rescrierea sist. de operare in cazul returului de pana in 15 zile. Face referire la rescrierea sistemului de operare, in situatia in care pastrezi un laptop si rescrii sistemul cu care ti l-au vandut ei, situatie in care pierzi garantia. Dar asta n-are nicio treaba cu returul.
Asadar firma spune ca vrea laptop cu linux inapoi. Intrebarea mea era daca au sau nu dreptate sa ceara acest lucru.
La opc am o sesizare de 7 zile dar, probabil ca mai dureaza...
am inteles de la bun inceput despre ceea ce ai relatat. modificare adusa unui lucru , nu inseamna redecorarea lui sau inlocuirea fizica ...se refera si la instalarea unor programe , in cazul de fata windows . cauza de care s-au agatat cei de la magazin ...si au dreptate

sa nu-ti faci impresia ca as fi impotriva ta, din contra , incerc sa iti explic ca ai incalcat o regula , care tie iti se pare banala. lor nu ...pentru ei este un motiv bine sutinut de clauzele scrise in document .
ok , daca ai facut si la OPC sesizare , asteapta raspunsul lor...sunt curios ce se va rezolva , si m-ar bucura sa ne spui ca ai castigat prin acel drept pe care-l invoci .
in caz ca finalul povestii o sa fie fericit , te rog sa ne dai de stire .... relatand pas cu pas cele petrecute si intamplate .
informatiile tale vor fi de ajutor pentru cei care chiar sunt abuzati de unele magazine .
Verificati pe site-ul magazinului situatiile in care nu se accepta returul. Este foarte probabil sa gasiti ca nu se pot returna echipamente de pe care s-au dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate. Ma indoiesc ca reclamatia la ANPC o sa va ajute.

Interventie moderator
separatistul, respectati va rog standardele de comunicare ale forumului. Nu tutuiti utilizatorii carora va adresati si renuntati la tonul excesiv de familiar pe care il folositi uneori. Multumesc!

Alte discuții în legătură

Probleme in achizitia a doua laptopuri de pe un magazin on-line Iuliana_V Iuliana_V Miercurea trecuta am achizitionat de la un magazin on-line doua laptopuri Dell Inspiron 7537, Intel Core i7-4510U pana la 3.1 GHz, 15.6″ Full HD Touch ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani pe licenta software nedorita cipyk cipyk Am citit o stire in care un domn din Franta, care a achizitionat un laptop Asus cu sistem de operare Windows XP preinstalat, a solicitat returnarea banilor pe ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat defect din altex Buna seara!In urma cu 4 zile (24.08.2018)am cumparat un laptop din magazinul Altex din Ramnicu Valcea!Am instalat windows ul pe el si ce sa vezi...Bateria ma ... (vezi toată discuția)