avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1129 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Actionare in instanta Administrator Bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Actionare in instanta Administrator Bloc

Am nevoie de un sfat legat de posibila actionare indviduala in instanta a societatii care administreaza blocul in care locuiesc.

Am devenit proprietar in acest bloc acum 2 ani. In scara, din 27 apartamente, sunt 4 proprietari cu datorii mari (intre 3000 si 10000 RON), restul sunt la zi sau au maxim 1-2 luni intarziere. Situatia cu care ma confrunt in acest moment este sistarea functionarii liftului si amenintarea de sistare a apei curente; asta in conditiile in care eu sunt cu platile la zi.
Administratorul, la inregistrarea platilor, isi opreste cu prioritate tariful de administrare, dupa care din suma ramasa plateste facturile catre furnizori. In cazul liftului exista un contract de mentenanta cu plata lunara, si exista intarzieri de aproape un an.
Ma gandesc la solutii individuale pentru ca ori de cate ori se organizeaza o sedinta de bloc, ori nu se intocmeste minimul de 50%+1, ori discutiile degenereaza si se abat de la topica pentru ca unii vecini au cateva "placi" pe care le tot repeta de fiecare data si nu tin cont de subiectul dezbaterii (probabil si din motive de capacitate intelectuala, varsta, s.a.m.d)

Sunt de parere ca:
1. Administratorul incaseaza abuziv costul de administrare prioritar, inainte de plata celorlalti furnizori. Consider ca fiecare incasare ar trebui sa fie repartizata proportional la fiecare furnizor.
2. Administratorul nu si-a indeplinit obligatiile administrative fie din complicitate/rea-vointa (pentru ca atata timp cat sunt datorii esti obligat sa ramaii in administrarea lor) sau permisivitate/incompetenta/dezinteres (a permis prin pasivitate de-a lungul multor ani ca aceste datorii sa se acumuleze).

Ce masuri credeti ca se pot lua in aceasta situatie?
Ultima modificare: Luni, 11 August 2014
dan0luc, utilizator
Pana una alta convingetiva vecini sa plateasaca intretinerea.
Daca sunteti nemultumit da partea de adinistrare tehnica de contabilitate si caserie adica ce face administratorul il schimbati. De restu se ocupa comitetul executiv si presedintele. Cred ca ati inteles nu.
Ultima modificare: Marți, 12 August 2014
Admin, administrator
@ceau,
Prietene nu apreciez tonul de superioritate cu care raspunzi. Mai mult afirmatiile tale contin presupuneri cu o nota jignitoare. Nu apreciez nici abilitatile tale telepatice - se pare ca tu stii ce cred si ce gandesc.
Daca te-ai fi obosit sa citesti ce am scris poate intelegeai ca mi-am clarificat faptul ca masurile pe care le pot lua eu, individual, se limiteaza la masuri asupra comitetului executiv al asociatiei pentru neindeplinirea obligatiilor. Ce doream ca si clarificare era o parere referitoare la obligatiile administratorului. Nu am intrebat "ce responsabilitati are administratorul fata de restantieri?", desi vad ca tu asta ai inteles. Oricum, chiar daca as fi intrebat asta, obiectivul acestui forum este acela de a se impartasi sfaturi si clarifica aspecte referitoare la probleme legale.
Te sfatuiesc sa citesti cu atentie inainte sa te napustesti cu un raspuns pripit si sa mai ai putina grija la ce scrii pentru ca violezi limba romana cu tot felul de erori.

Ca sa clarific pe cine incercam sa schimbam ca administrator atasez 2 link-uri:
1. [ link extern ] >
2. [ link extern ] >

Multumesc inca o data celor care mi-au raspuns cu profesionalism.
Ultima modificare: Marți, 12 August 2014
Adriantot, moderator
Am lecturat toate postarile, ba chiar si cele doua link-uri...

Daca cumva locuiti in blocuri ANL, nu o sa puteti scapa de Termoservice, este clar. Aici este vorba despre monopolul Primariei Iasi.
Daca insa nu locuiti in blocuri ANL, dar sunteti administrati de aceasta firma si mai sunteti si cu platile la zi fata de ei (comisionul de administrare), atunci trebuie sa discutati si sa hotarati in AG a proprietarilor schimbarea administratorului. Asa pur si simplu, faceti schimbarea pentru ca nimeni nu va obliga sa lucrati cu ei. Solutii sunt, dar v-as sfatui prieteneste sa va orientati bine si nu catre firmele mentionate in unul dintre link-uri, pentru ca s-ar putea sa sariti din lac in putz...
Sunt din Iasi si cunosc o mare parte dintre problemele pe care le au oamenii, mai ales cu aceasta firma de administrare. Mai nou, se pare ca onor domnii din primarie s-au trezit la realitate si l-au schimbat din functie pe domnul Tudose. Nu stiu daca aceasta schimbare o sa rezolve problemele semnalate. Practic este alt tovaras...
Asa cum s-a mai spus, o foarte mare vina o au conducerile as. proprietari care „joaca” dupa cum le canta Termoservice. Cum spuneam, la blocurile ANL situatia este dramatica deoarece oamenii nefiind proprietari (in marea lor majoritate), nu sunt organizati nici macar in as. locatari. Proprietar este statul - din nefericire, cel mai prost administrator din cati pot fi, iar reprezentantul statului in teritoriu - C Local Iasi, prin celebrul DAPPP, nu face nimic.
Eu am mai comentat aceste atitudini si cu alte ocazii. Practic nu prea ai ce sa faci impotriva unui locatar care nu-si achita intretinerea, ba mai mult omul nu-si achita nici chiria, insa este lasat sa acumuleze debite imense.
Cum am mentionat, discutati cu presedintele asociatiei - daca sunteti organizati in as. proprietari, vedeti in ce baza sunteti administrati si renuntati cat mai repede la serviciile lor.
Implicarea trebuie facuta de catre cati mai multi, eventual intro AG extraordinara.
Succes!
dan0luc a scris:

Spuneti ca trebuie sa lupt sau sa plec... Dumneavoastra cum ati lupta in aceat caz?


Pai am sugerat mai sus o metoda.

Ideea este urmatoarea: In orice asociatie (chiar si firma ) exista interese contrare ale membrilor asociatiei. Poate aveti un prieten care se ocupa cu infiintarea firmelor si iti poate impartasi din experienta personala. Majoritatea firmelor care se infiinteaza prin asociere ajung in situatia in care asociatii doresc sa se desparta. Nu e o statistica oficiala ci o observatie mai mult sau mai putin personala. Am pornit de la faptul ca interesele sunt contrare (sau par contrare).

Si atunci care este solutia?

1. Trebuie sa faceti munca de convingere printre membrii asociatiei ca este in interesul lor sa schimbe aceasta asociatie. Atentie: nu trebuie sa ii convingeti pe toti ci doar cati aveti nevoie sa majoritatea necesara. In teorie ar trebui sa reusiti pentru ca restantierii sunt minoritari. O idee spusa corect va avea priza. Trebuie sa evidentiati motivele pentru care o astfel de schimbare este nu numai necesara dar este o obligatie a oricarui proprietar care doreste sa vada o schimbare pozitiva.
2. Trebuie sa gasiti persoana potrivita pentru a face aceasta munca. Asta este partea cea mai grea dar trebuie sa aveti in vedere ca pe oricine aduceti din exterior va avea in vedere sa minimalizeze efortul depus si sa maximalizeze castigul obtinut. Cu alte cuvinte nu va fi interesat sa alerge prin tribunale sa ii execute pe rau platnici pentru ca va cheltui multe resurse (in speta timpul). Nu uitati ca timpul este singura resurse neregenerabila. Daca aveti un angajat care va pleaca il inlocuiti, aveti un stoc de materiale deteriorat faceti rost de altul, nu aveti bani ---- obtineti o creditare. Aproape orice pe lumea asta poate fi obtinut dar un timp pierdut nu vi-l da nimeni inapoi. Concluzia: trebuie sa gasiti o persoana determinata si dedicata acestor probleme care, chiar daca nu se pricepe prea bine la ce are de facut este dispusa sa asculte sfaturile celor care pot face lucrul acesta dar nu au timpul necesar.
Care credeti ca ar fi cel mai potrivit loc pentru a cauta o astfel de persoana? In propria dumneavoastra asociatie pentru ca aceste probleme va privesc in mod direct. Gasiti persoana care are timp sa faca toate acestea, o puneti pe functie si apoi va implicati activ in rezolvarea problemelor. II spuneti -- mergi acolo, suna-l pe acela, depune aceea hartie .... etc

punctul de la care trebuie sa plecati in ai convinge pe membrii asociatiei este ca problemele nu dispar pana nu sunt rezolvate. ii intrebati: Dispar problemele pana nu sunt rezolvate? si ei vor raspunde toti NU. Administratorul actual incearca sa le rezolve? si ei vor raspunde nu. si astfel oamenii vor ajunge ei singuri la concluzia ca schimbarea este o prioritate.
3. daca nu gasiti persoana potrivita sa faca aceasta munca incercati sa o faceti chiar dumneavoastra. daca nici lucrul acesta nu merge (nu aveti timp, nu va pricepeti, nu va doriti sa va implicati in asa ceva) nu va raman decat doua variante (atentie nu am zis solutii).
4. Va obisnuiti si acceptati situatia (va bagati centrala proprie sa nu aveti nevoie de restul vecinilor) iar daca liftul se opreste mergeti pe scari.
5. Plecati . Vindeti acolo si cumparati intr-un bloc unde nu exista astfel de probleme.

Nu zice nimeni ca este usor insa trebuie sa fiti constient ca nimeni din exterior nu va avea interesul sa va rezolve problemele interne ale asociatiei.

Daca stam bine sa ne gandim ar mai fi o solutie dar nu cred ca aveti cum sa o puneti in aplicare pentru ca nu aveti bani:

Pentru o suma potrivita puteti gasi o persoana dispusa sa va rezolve aceste probleme dar nu va fi ieftin. Puneti administrator o alta firma sau persoana fizica care va fi stimulata sa faca aceste lucruri. Iar ca sa nu va ganditi ca asa ceva este imposibil puteti negocia o recompensa de succes (in felul acesta nu veti pleti decat dupa ce obtineti rezultatul). Ati zis ca aveti 10000 de recuperat de la unii locatari --- daca un 20% din ce recupereaza va reveni celui care se va ocupa de aceasta treaba atunci el va fi interesat sa demareze procedurile pentru asi incasa banii. Trebuie sa fiti doar atent cum intocmiti contractul

dan0luc
Tovarase ce vreu sa iti: Esti in Intr-o situatie nasoala. Aveti un comitet executiv si un presedinte care nu isi face treaba. Aveti un adinistrator care posibil nu isi face treaba. Nu stiu situatia imobiluli daca e locinta ANL sau nu. Cred ca ai primit aici sfaturi in privinta atributiilor intr o asociatie. Mesajul a fost special conceput anagramat ca un panflet la insistenta ta ca adinistratorul ese vinovat, cand mai inainte vre-o 3 utilizatori ai forumului explicasera foarte clar cine se ocupa de restantieri. Cunosc foarte multe persoane din asociatiile de proprietari carora li se explica cum trebuie sa fie normal si ei tot idea lor o mentin. Si ei au dreptate si tu trebuie sa cauti sa fie ca ei.

Ce trebuie sa faci:
Convoaca Adunare Generala Extraordinara.
Alegeti presedinte si Comitet Executiv
Dupa aceasta preluati actele asociatiei si cereti administratorului sa va puna la dispozitie lista restantiierilor. Notificatii. Si daca nu raspund actionatii in instanta. Punct.
Daca administratorul nu va ajuta cu ce indatoriri are puteti oricand sa il schimbati.
Daca toate aceste demersuri au fost facute cumva infintati si redimensionati fondul de rulment al asociatiei astfel incat sa aveti fonduri sa achiati furnizorii.
Puterea este la voi si numai voi puteti sa va faceti ceva cu restantieri nu administratorul.
Ultima modificare: Marți, 12 August 2014
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Apa calda oprita din cauza restantierilor Titirez69 Titirez69 Buna ziua, Am o problema si nu stiu de unde sa incep. In urma cu 2 saptamani a fost oprita apa calda din cauza unui numar de 7 restantieri pa scara ... (vezi toată discuția)
Suntem somati de apanova. eu sunt la zi. cum ma pot proteja? Cuculica Cuculica Avem multi restantieri care nu platesc cu lunile. Administratorul si presedintele actual pretind ca nu au bani sa ii actioneze in justitie, au obtinut si ... (vezi toată discuția)
Fara apa rece ContSters266113 ContSters266113 Avem o problema legată de rău platnici. Asociaţia de proprietari a fost anunţată că datorită sumelor restante furnizorul de apă potabilă va opri ... (vezi toată discuția)