dan0luc a scris:
Atata timp cat eu sunt la zi cu platile proprii mi se pare normal sa analizez situatia dintrun plan personal si sa ma intereseze mai putin de profitul obtinut de marea companie de administrari locuinte.
Administratorul a folosit datoriile si penalitatile acumulate in 'mandatul' sau ca parghie pentru a ne impiedica sa trecem la alta firma (au facut presiuni de asa natura incat alte 2 firme de administrare ne-au refuzat preluarea dupa ce in prealabil trecusem de multiple etape de negociere). Profita de datornici pentru a constrange un bloc sa le plateasca comision de administrare pentru ca ei sa nu administreze nimic altceva decat acumularea datoriilor si plati catre sine. ... Tocmai din acest motiv am intrebat ce pot face din punct de vedere individual.
Stimate domn, antecomentatorii mei v-au raspuns la obiect faptul ca, dpdv juridic pe motivele invocate " incasarea abuziva a propriului salaariu" si "neindeplinirea obligatiilor administrative din rea-vointa/complicitate" nu veti avea castig de cauza intr-o actiune in instanta impotriva administratorului blocului.
Mai mult decat atat, vi s-a mai expus faptul ca, de situatia dvs., incetare furnizare servicii si utilitati, vinovatii principali sunt presedintele si comitetul executiv al asociatiei de proprietari, singurii care au atributii legale in a recupera in instanta sumele datorate de rau platnici si care ar fi trebuit sa actioneze nu azi, ci la 90 de zile intarziere de la plata. (consultati legea 230/2007 si hotararea guvernului 1588/2007, acolo veti gasi atributiile fiecaruia).
Administratorul este angajatul Asociatiei, propus probabil de presedinte si de membrii comitetului executiv. Acesta isi exercita atributiile in baza unui contract de administrare (limitat de hotararile adunarii generale ale Asociatiei de Proprietari si deciziile comitetului executiv). Atributiile administratorului se limiteaza la verificarea tehnica a imobilului, servicii de contabilitate si casierie. Nu acesta manageriaza si nu poate dispune asupra fondurilor asociatiei dvs., decat in limitele hotararilor si deciziilor mai sus mentionate, evident si prevederile contractuale cu tertii ( pe care tot presedintele asociatiei dvs. le-a semnat)
Daca printr-un asemenea inscris, s-a dispus ca sumele incasate sa se distribuie la plata intr-o anumita ordine, administratorul este obligat sa o respecte. In cazul in care a actionat in alt mod, intra sub incidenta legii penale prin infractiuni ca: abuz in serviciu, neglijenta in serviciu sau chiar delapidare. Dar trebuie sa le probati, ca nici la parchet nu se merge chiar numai la nivel declarativ.
Fata de acest aspect, se fac vinovati si cenzorii, care semneaza fara sa verifice corectitudinea intocmirii listelor, actelor contabile. Mai degraba pe acestia din urma ii puteti chema in instanta, pentru ca ei au prima atributie de control asupra activitatii administratorului si a comitetului executiv al asociatiei dvs..
Ce va sugerez,
1. Luati legea si citit-o bine. O gasiti pe net: legea 230/2007 si H.G.1588/2007
2. Solicitati in scris presedintelui asociatiei de proprietari sa va puna la dispozitie documentele financiar-contabile si cele ale asociatiei prin care s-a dispus ordinea de efectuare a platii serviciilor.
Degeaba sesizati serviciul de control al Primariei, acestia nici mancar nu vor lua in considerare petitia dvs. decat in cazuri de exceptie si din exeprienta numai in cazul in care primesc mai multe sesizari de la mai multi proprietari. Va vor sfatui sa efectuati pe cheltuiala dvs. o expertiza financiar+contabila.
Ceea ce trebuie intr+adevar sa faceti dvs. este sa va luati de mana vecinii, cel putin 20% din cei care sunt membrii ai asociatiei si sa organizati o adunare generala in care sa schimbati conducerea asocietiei. Presedintele si comitetul executiv sunt cei care in fapt va administreaza asociatia si ei sunt responsabili pentru situatia dvs,. din prezent.