avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1129 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Actionare in instanta Administrator Bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Actionare in instanta Administrator Bloc

Am nevoie de un sfat legat de posibila actionare indviduala in instanta a societatii care administreaza blocul in care locuiesc.

Am devenit proprietar in acest bloc acum 2 ani. In scara, din 27 apartamente, sunt 4 proprietari cu datorii mari (intre 3000 si 10000 RON), restul sunt la zi sau au maxim 1-2 luni intarziere. Situatia cu care ma confrunt in acest moment este sistarea functionarii liftului si amenintarea de sistare a apei curente; asta in conditiile in care eu sunt cu platile la zi.
Administratorul, la inregistrarea platilor, isi opreste cu prioritate tariful de administrare, dupa care din suma ramasa plateste facturile catre furnizori. In cazul liftului exista un contract de mentenanta cu plata lunara, si exista intarzieri de aproape un an.
Ma gandesc la solutii individuale pentru ca ori de cate ori se organizeaza o sedinta de bloc, ori nu se intocmeste minimul de 50%+1, ori discutiile degenereaza si se abat de la topica pentru ca unii vecini au cateva "placi" pe care le tot repeta de fiecare data si nu tin cont de subiectul dezbaterii (probabil si din motive de capacitate intelectuala, varsta, s.a.m.d)

Sunt de parere ca:
1. Administratorul incaseaza abuziv costul de administrare prioritar, inainte de plata celorlalti furnizori. Consider ca fiecare incasare ar trebui sa fie repartizata proportional la fiecare furnizor.
2. Administratorul nu si-a indeplinit obligatiile administrative fie din complicitate/rea-vointa (pentru ca atata timp cat sunt datorii esti obligat sa ramaii in administrarea lor) sau permisivitate/incompetenta/dezinteres (a permis prin pasivitate de-a lungul multor ani ca aceste datorii sa se acumuleze).

Ce masuri credeti ca se pot lua in aceasta situatie?
Ultima modificare: Luni, 11 August 2014
dan0luc, utilizator
Pentru recuperarea restantelor presedintele Asociatiei de proprietari trebuie sa formuleze cerere de chemare in judecata. Conditie obligatorie pentru formularea cererii este ca restanta sa fie mai mare de 90 de zile. Daca, de exemplu, un restantier plateste in a 89-a zi 5 lei, presedintele nu mai poate formula aceasta cerere. In al doilea rand, pentru administrator, faceti o sesizare catre presedintele Asociatiei cu toate nemultumirile si trimiteti-o prin posta cu confirmare de primire. Conform lg.230/97 acesta trebuie sa raspunda in scris solicitarilor si nemultumirilor Dvs. Daca nu sunteti multumit de raspuns, puteti face o convocare a adunarii generale (tabel cu tema sedintei si semnaturi din partea proprietarilor).
~ Conținut șters la cerere ~
dan0luc a scris:


am senzatia ca atata timp cat o asociatie de proprietari are datorii (care nu se pot achita rapid ca sa il poti schimba), administratorul este intangibil.


Senzatia dv este eronata,deoarece se bazeaza pe aspecte neconforme cu dispozitiile in vigoare
Daca asociatia de proprietari are datorii,responsabili pentru datorii sunt in principal rau platnici si reprezentantii legali ai asociatiei care nu au inteles sa respecte si sa aplice unitar norma in vigoare-cu scopul recuperarii debitului
Administratorul de imobil in cazul rau platnicilor nu este responsabil nici pentru acumularea de sume cu titlu de restanta si nici pentru dezinteresul reprezentantilor legali,care detin parghiile prevazute de disp L nr 230/2007 art 49,50 si 51

preluati actele asociatiei si cereti administratorului sa va puna la dispozitie lista restantiierilor.

Evidenta restantierilor nu este accesibila numai administratorului de imobil
Pentru o suma potrivita puteti gasi o persoana dispusa sa va rezolve aceste probleme dar nu va fi ieftin. Puneti administrator o alta firma sau persoana fizica care va fi stimulata sa faca aceste lucruri. Iar ca sa nu va ganditi ca asa ceva este imposibil puteti negocia o recompensa de succes (in felul acesta nu veti pleti decat dupa ce obtineti rezultatul). Ati zis ca aveti 10000 de recuperat de la unii locatari --- daca un 20% din ce recupereaza va reveni celui care se va ocupa de aceasta treaba atunci el va fi interesat sa demareze procedurile pentru asi incasa banii. Trebuie sa fiti doar atent cum intocmiti contractul[/quot]

Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele acesteia,care in temeiul disp L nr 230/2007
Art. 31
(1) Preşedintele asociatiei de proprietari reprezintă asociatia în derularea contractelor şi
îşi asumă obligatii în numele acesteia. El reprezintă asociatia de proprietari în relatiile cu
tertii, inclusiv în actiunile initiate de asociatie împotriva unui proprietar care nu şi-a
îndeplinit obligatiile fată de asociatie
sau în procesele initiate de un proprietar care
contestă o hotărâre a adunării generale a proprietarilor.

Intre asociatia de proprietari si persona madatata sa exercite responsabilitatea functiei de presedinte se incheie contract de mandat
A incheia contract prin care presedintele de asociatie de proprietari sa beneficieze de un 20% din ce recupereaza va reveni celui care se va ocupa de aceasta treaba atunci el va fi interesat sa demareze procedurile pentru asi incasa banii
,reprezinta o fapta sub incidenta legi penale
Ultima modificare: Miercuri, 13 August 2014
ynocentta, utilizator
Nu e nimic ilegal. De aceea am zis sa fie atent cum incheie contractul. Ideea este urmatoarea : ce efort depune cel care trebuie sa se ocupe de aceasta chestiune si care e recompensa lui financiara.

Nu o sa vina nimeni sa depuna un efort foarte mare sa zicem 160 ore pe luna si sa aibe un contract prin care o sa incaseze 600 - 700 lei. Este o chestiune ce tine de negociere si care trebuie incadrata corect din punct de vedere legal.

La urma urmei cand intreaba cineva daca poate fi facut un lucru de fapt el intreaba cat ma costa sa fac acel lucru.
Sincer inteleg problema pusa in discutie. Eu insumi locuiesc la bloc si am un singur datornic pe scara si din cauza lui in fiecare luna avem sistata furnizarea apei cate 6-7 zile. Sunt adminstrat de o persoana fizica. Presedintele are doar un pur rol decorativ, din pacate. Asociatia de proprietari din care fac parte este formata din 7-8 blocuri. Este daca nu imposibil, cel putin foarte greu sa rezolvam problema in lipsa unui presedinte implicat. Nu este interes sa se organizeze adunari generale, plangeri la control asociatii s-au facut... fara niciun rezultat.
Am luat problema in mainile noastre si am inceput demersul de a constitui o asociatie de proprietari pe scara la noi. Ne-am lovit aici de lipsa numarului minim de imobile intabulate.
Consider ca problema nu este la administrator ci doar la presedinte, care este singurul reprezentant legal al asociatiei de proprietari. Si o mare problema mai este legislatia in domeniu, care nu este ancorata in realitate. Furnizorii sisteaza utilitatile la 45 de zile de intarziere in situatia in care asociatia poate actiona in instanta debitorii dupa 90 de zile! Nu am vazut pana acum niciun ”ales” care sa vina cu o initiativa de modificare si armonizare a legislatiei in domeniu.
Legat de problema administratorul persoana juridica, consider ca reprezinta un avantaj, o garantie in plus sa fii administrat de o societate care respecta toate prevederile legale, este verificata in acest sens de organele de control ale statului si nu de un administrator cu creionul dupa ureche care incaseaza cotele lunare de intretinere pe genunchi si baga banii in buzunar sau in torpedoul masinii sale.
Ca tariful de administrare este mai mare in cazul administratorului persoana juridica decat cel al administratorului persoana fizica mi se pare chiar normal si de bun simt. Administratorul persoana juridica, plateste salarii si contributii la stat casierilor si administratorilor angajati, serviciul firmei de paza care asigura transportul de valori si paza obiectivelor, contabililor care tin evidenta facturilor si platilor, etc. Este firesc sa fie costuri mai mari de administare. Dar ai si garantia ca banii platiti lunar nu sunt bagati in buzunar si folositi dupa bunul plac de un ”nene” care iti poate oricand trimite bezele de peste hotare.
Stimate domn/doamna care ati initiat topicul, problema dvs nu este la administrator. Problema este in legislatie, in educatia si spiritul civic al vecinilor nostri care nu platesc intretinerea lunara, insa isi schimba masinile macar o data pe an, platesc cablu TV, internet (ca doar na, au smartphone, laptop si tableta cu wireless) si te sfideaza cand ii arati cu degetul, pe principiul ”nu ai ce-mi face”, dar si in nivelul de trai a multora dintre noi care nu au ce sa puna pe masa micutilor, care sunt intr-adevar cazuri sociale si chiar nu pot plati cotele lunare de intretinere.
E mult de discutat pe acest subiect, dar deja am scris mult si e greu de urmarit polologhia.
In concluzie, repet, nu Termoservice este principala dvs problema, sau, cu alte cuvinte, nu schimband administratorul veti rezolva problema. Orice alt administrator s-ar afla in aceeasi situatie. Ati incercat sa mergeti sa purtati o discutie cu conducerea societatii? Ati formulat o cerere scrisa? Sunt ferm convins ca vor incerca sa va sustina in rezolvarea problemelor dvs in fata alternativei de a pierde un client din administrare. Daca s-a schimbat conducerea, incercati-l pe noul director... poate e mai receptiv.

Alte discuții în legătură

Apa calda oprita din cauza restantierilor Titirez69 Titirez69 Buna ziua, Am o problema si nu stiu de unde sa incep. In urma cu 2 saptamani a fost oprita apa calda din cauza unui numar de 7 restantieri pa scara ... (vezi toată discuția)
Suntem somati de apanova. eu sunt la zi. cum ma pot proteja? Cuculica Cuculica Avem multi restantieri care nu platesc cu lunile. Administratorul si presedintele actual pretind ca nu au bani sa ii actioneze in justitie, au obtinut si ... (vezi toată discuția)
Fara apa rece ContSters266113 ContSters266113 Avem o problema legată de rău platnici. Asociaţia de proprietari a fost anunţată că datorită sumelor restante furnizorul de apă potabilă va opri ... (vezi toată discuția)