avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 984 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Reziliere contract administrare condominiu
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Reziliere contract administrare condominiu

Buna ziua,
Am achizitionat recent un apartament intr-un cartier rezidential nou. Impreuna cu contractul de vanzare-cumparare, mi-a fost prezentat spre semnare si un contract de administrare, prin care dezvoltatorul imobiliar - printr-o companie separata, ofera serviciile de administrare a imobilului, pentru un pret de 0,3 eur/mp. Apartamentul pe care il detin are 89 mp., rezultand o cheltuiala fixa destul de ridicata ~27 EUR lunar, care se adauga cheltuielilor lunare curente. Fiind sub presiunea semnarii rapide a contractului de vanzare-cumparare (expira perioada de aprobare a creditului), nu am apucat sa discut/negociez in detaliu acest contract, semnand-ul in forma in care mi-a fost prezentat. Apartamentul mi-a fost predat de aproape 3 luni, insa cartierul este inca nefinalizat, inca lucrandu-se la amenajarea locurilor de parcare, spatiilor verzi, etc. De asemenea, pana acum nu am semnat contracte individuale pentru utilitati, si nici nu mi-au fost calculate costurile lunare, dupa cum este specificat in contractul de administrare. Ieri am primit o notificare din partea unei noi companii prin care sunt informat ca administrarea condominiului i-a fost cesionata de catre compania initiala, si imi anexeaza 3 facturi pro-forma aferente celor 3 luni scurse de la data semnarii contractului de vanzare-cumparare. Deoarece serviciile prevazute in contract nu mi-au fost prestate, nu doresc sa le achit. Ce anume trebuie sa fac pentru a renegocia/rezilia contractul respectiv? Cum pot contesta faptul ca administrarea a fost cesionata fara acordul meu, tinand cont ca nu se cesioneaza doar drepturile, ci si obligatiile aferente contractului, fara a avea optiunea sa imi aleg singur compania care presteaza serviciul?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: adimar1978 , utilizator 11:40, 11 Iunie 2009
felix34 a scris:

fiecare proprietar a semnat acel contract de administrare, cu sau fara clauze.
infiintindu-se ca asociatie de proprietari se capata personalitate juridica si au mai multe sanse in instanta, mai ales ca li s-a bagat sub nas acel contract si neavind alte variante la indemina.
ca asociatie de proprietari bine organizata, ea isi desemneaza organele de conducere ... comitet executiv, presedinte, vicepresedinte, cenzor/i
iar adunarea generala poate decide ca firma respectiva practica preturi exagerate si sa se ia legatura si cu alte persoane, fizice sau juridice, pentru a se obtine un contract mult mai bun, si exemple au fost date.
nu inteleg de ce afirmati
nu va sfatuiesc sa incepeti procedura de infiintare pana sa verificati in ce conditii se poate rezilia contractul cu actuala societate de administrare

ce legatura are infiintarea asociatiei de proprietari cu administrarea ?
o asociatie de proprietari poate semna contracte cu furnizorii pe care si-i doreste, nu cu cine vrea administratorul impus de acel contract bagat sub nas in momente de bucurie pt semnarea contractelor de vinzare/cumparare, cind nimeni nu se gindeste la administrare, ci la cum sa-si aranjeze mai repede casa pentru a se muta mai repede

Nu cred ca ati citit si fraza in care am spus ca sunt de acord si sustin afirmatiile "colegilor" mei si anume de a infiinta o Asociatie de Proprietari. Totusi, cu sau fara Asociatie de Proprietari infiintata acel contract de administrare este semnat necontand ca "li s-a bagat sub nas acel contract in momente de bucurie".Atunci cum ar trebui sa zica legea ca "doar in momente de tristete" un contract are putere intre parti. Hai sa fim seriosi. #-o
Intr-adevar este indicat sa constitui o Asociatie de Proprietari in situatia data dar ce te faci daca clauzele contractuale te obliga sa platesti acele cheltuieli de administrare in continuare, ce te faci daca esti in situatia in care ai o Asociatie de proprietari care are propriile cheltuiieli care trebuie sustinute si tu te plimbi vreo 5 ani prin instanta cu un proces pentru rezilierea contractului si te trezesti ca pierzi. DE ce este asa greu sa fim umpic prevazatori si sa citim cu atentie contractul ca poate ...si doar poate...putem gasi o portita prin care sa putem negocia cu administratorul . Toate acestea nu exclud infiintarea unei Asociatii de Proprietari ci doar cred ca trebuie verificate. Atata tot.
Glasu Monica a scris:

Toate acestea nu exclud infiintarea unei Asociatii de Proprietari ci doar cred ca trebuie verificate. Atata tot.

Este argumentul cel mai puternic pt infuiintare. Va exista un reprezentant legal(presedintele) care sa se ocupe.
Altceva: Care este durata contractului? Adica puteti samai suportati ceva timp?
Va sfatuiesc sa le aratati contractul celor de la Protectia Consumatorului poate va ajuta ei.
am impresia ca acel contract este nul deoarece nu poate fi stipulat conditii viitoare,asupra altor terti....vezi .."In cazul instrainarii prin orice modalitate a apartamentului unui tert, acesta se subroga in drepturile si obligatiile beneficiarului parte in prezentul contract, clauza de subrogare fiind prevazuta expres in actul de instrainare.
In caz contrar, beneficiarul este personal obligat la plata catre administrator a unei penalitati reprezentand remuneratia datorata administratorului pe 3 ani, prezenta clauza avand valoarea unei clauze penale."
sau asupra unei asociatii nou infiintate. si mai ales ca rezulta ca acel contract este pe vecie...
Este un abuz si o incercare de intimidare....incercati sa discutati cu un avocat si faceti o sesizare si la protectia consumatorului. Ei ce sanctiuni au ,daca nu respecta contractul?
Contractul este valabil pana in 2017...
Fata de putinele date pe care mi le-ati dat as putea crede ca vorbim de o cesiune de creanta si nu subrogatie conventionala. Totusi, daca vorbim de cesiune de creanta ,in ceea ce priveste opozabilitatea acesteia fata de terti, e bine sa stiti ca aceasta isi produce efectele prin faptul ca ati fost notificat si daca ati acceptat notificare prin semnatura d-voastra. Daca nu ati acceptat-o atunci nu isi produce efectele si veti face plata administratorului initial. Daca administratorul initial nu si-a executat obiectul contractual conform dispozitiilor contractuale, atunci nu este necesar sa platiti . Totusi, verificati daca in contract este stipulata vreo clauza in care sunteti obligat la plata chiar si in conditiile neterminarii lucrarilor de amenajare si anume administratorul sa nu fie in culpa contractuala daca constructorul , dezvoltatorul nu a terminat lucrarile si acest lucru a facut imposibila prestarea serviciilor de catre administrator.

Alte discuții în legătură

Tert in contract vanzare cumparare apartament si administrare imobil alexmc alexmc Buna ziua, Am cumparat un apartament intr-un bloc nou si am o problema legata de administrare. In contractul de vanzare cumparare, vanzatorul-investitor, ... (vezi toată discuția)
Asociatie proprietari- sa cesionam sau nu creanta? dandorian dandorian Buna ziua, Sunt presedinte al unei asociatii de proprietari. Avem un singur restantier in bloc, cu datorii totale de 20.000 RON. L-am actionat in instanta ... (vezi toată discuția)
Clauza abuziva contract vanzare - cumparare bobo155 bobo155 Buna seara, Atat eu cat si ceilalti vecini (locatari) dintr-un ansamblu rezidential, am fost obligati la semnarea contractului de vz cumparare sa acceptam ... (vezi toată discuția)