avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Reziliere contract administrare condominiu
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Reziliere contract administrare condominiu

Buna ziua,
Am achizitionat recent un apartament intr-un cartier rezidential nou. Impreuna cu contractul de vanzare-cumparare, mi-a fost prezentat spre semnare si un contract de administrare, prin care dezvoltatorul imobiliar - printr-o companie separata, ofera serviciile de administrare a imobilului, pentru un pret de 0,3 eur/mp. Apartamentul pe care il detin are 89 mp., rezultand o cheltuiala fixa destul de ridicata ~27 EUR lunar, care se adauga cheltuielilor lunare curente. Fiind sub presiunea semnarii rapide a contractului de vanzare-cumparare (expira perioada de aprobare a creditului), nu am apucat sa discut/negociez in detaliu acest contract, semnand-ul in forma in care mi-a fost prezentat. Apartamentul mi-a fost predat de aproape 3 luni, insa cartierul este inca nefinalizat, inca lucrandu-se la amenajarea locurilor de parcare, spatiilor verzi, etc. De asemenea, pana acum nu am semnat contracte individuale pentru utilitati, si nici nu mi-au fost calculate costurile lunare, dupa cum este specificat in contractul de administrare. Ieri am primit o notificare din partea unei noi companii prin care sunt informat ca administrarea condominiului i-a fost cesionata de catre compania initiala, si imi anexeaza 3 facturi pro-forma aferente celor 3 luni scurse de la data semnarii contractului de vanzare-cumparare. Deoarece serviciile prevazute in contract nu mi-au fost prestate, nu doresc sa le achit. Ce anume trebuie sa fac pentru a renegocia/rezilia contractul respectiv? Cum pot contesta faptul ca administrarea a fost cesionata fara acordul meu, tinand cont ca nu se cesioneaza doar drepturile, ci si obligatiile aferente contractului, fara a avea optiunea sa imi aleg singur compania care presteaza serviciul?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: adimar1978 , utilizator 11:40, 11 Iunie 2009




Intr-adevar de aceea am spus ca ambele probleme nu se exclud.
Ultima modificare: Miercuri, 10 Iunie 2009
Amza Monica, Avocat
Observ din ce in ce mai mult ca in RO, unii baieti (destepti?) s-au specializat in trasul unor tepi dandu-le, aparent o componenta legala beton. Este clar ca acest contract de prestari de servicii este intocmit de o persoana super avizata si ma mir daca acolo este stipulat vre-un drept al beneficiarului, iar faza cu valabilitatea pana in 2017 imi intareate aceasta observatie.
Parerea mea este sa va cautati de urgenta un alt baiat destept, un f. bun avocat care sa va scoata din incurcatura, altfel ne auzim in 2017 sau dupa daca mai este prevazuta pe undeva o clauza de continuare a contractului daca niciuna dintre parti nu face o notificare inainte cu nu stiu cat termen...
Cred ca trebuie plecat de la modul cum s-au obtinut semnaturile, apoi trebuie observat daca au mai patit-o si altii, la fel.
Deci un pret corect pentru administrarea unui imobil este de maximum 0,50 lei/mp de sup. utila - altfel, pentru pretul cerut acolo, trebuie sa va faca piata, sa va duca/aduca copii de la scoala, si nu vreau sa mai continui ca devin...
De obicei contractele de prestari de servicii sunt oarecum standardizate, dar in cazul dvs. s-a intrecut orice limita a bunului simt, inclusiv la perioada in care pot fi facute notificari cu privire la orice clauza a contractului.
Impresia mea este ca acest contract este facut anume ca sa functioneze minimum 6 luni, in conditiile de pret stabilite - caz in care baietii ar fi multumiti de rezultatul muncii lor, iar daca "merge" treaba mai departe, cu atat mai bine...
Va doresc multa bafta!
expert1205 a scris:

am impresia ca acel contract este nul deoarece nu poate fi stipulat conditii viitoare,asupra altor terti....vezi .."In cazul instrainarii prin orice modalitate a apartamentului unui tert, acesta se subroga in drepturile si obligatiile beneficiarului parte in prezentul contract, clauza de subrogare fiind prevazuta expres in actul de instrainare.
In caz contrar, beneficiarul este personal obligat la plata catre administrator a unei penalitati reprezentand remuneratia datorata administratorului pe 3 ani, prezenta clauza avand valoarea unei clauze penale."
sau asupra unei asociatii nou infiintate. si mai ales ca rezulta ca acel contract este pe vecie...
Este un abuz si o incercare de intimidare....incercati sa discutati cu un avocat si faceti o sesizare si la protectia consumatorului. Ei ce sanctiuni au ,daca nu respecta contractul?



Prin aceasta clauza, sunteti obligat ca in cazul unei instrainari sa aduceti la cunostinta cumparatorului despre contractul de administrare prin inserarea unei clauze de subrogare in cuprinsul contractului de vanzare-cumparare. Aceasta clauza din contractul d-voastra nu atrage nici un fel de nulitate, avand scopul de a obliga pe viitor (cum sunt de altfel toate clauzele contractuale) ca in cazul unui transfer de proprietate sa fie respectat contractul de administrare. Daca va ganditi clauza aceasta de obicei o gaseati inserata si in contractele de inchiriere , pentru cazul instrainarii imobilului de catre locator. Este modul in care se protejeaza prestatorul de servicii, ca in cazul instrainarii contractul sau va fi respectat si de cumparator. CA sa vedem cum se poate denunta, rezilia contractul , reproduceti acele dispozitii contractuale.
Glasu Monica a scris:

Fata de putinele date pe care mi le-ati dat as putea crede ca vorbim de o cesiune de creanta si nu subrogatie conventionala. Totusi, daca vorbim de cesiune de creanta ,in ceea ce priveste opozabilitatea acesteia fata de terti, e bine sa stiti ca aceasta isi produce efectele prin faptul ca ati fost notificat si daca ati acceptat notificare prin semnatura d-voastra. ...


Notificarea a venit pe o hartie nesemnata/stampilata, in cutia postala a apartamentului nou, si nu pe adresa mea de domiciliu (care difera de cea a apart. nou). In ea se specifica faptul ca: "administrarea imobilului" a fost cesionata catre noua companie, si sunt invitat sa achit in contul acesteia.
De aici rezulta totusi ca nu este vorba numai de o cesiune de creanta, caz in care inteleg faptul ca pot sa optez sa ii platesc companiei vechi sau celei noi, insa imi ramane obligatia de a plati, pentru ca s-ar subintelege ca serviciile sunt prestate in continuare de catre compania veche, cea noua fiind doar beneficiara creantelor. Dar in cazul in care se cesioneaza si datoriile companiei vechi fata de mine - prestarea serviciilor, aceasta ar trebui sa imi ceara acordul, si eventual sa semnez un act aditional la contractul de prestari servicii, sau sa fiu parte in contractul de novatie. Lucrand in banca, am cateva notiuni legate de cesiunea de creanta, dar si despre cedarea obligatiilor aferente contractelor. Din moment ce in contract nu se specifica nimic legat de cesiune, imitand ce au facut ei, ar inseamna ca si eu as putea notifica prestatorul de servicii ca am cesionat contractul unei terte persoane, si implicit si datoria de plata, fara a-i cere acordul...
Revin: v-ati sfatuit cu cei de la Protectia Cons?
Ultima modificare: Joi, 11 Iunie 2009
marius cioca, utilizator

Alte discuții în legătură

Tert in contract vanzare cumparare apartament si administrare imobil alexmc alexmc Buna ziua, Am cumparat un apartament intr-un bloc nou si am o problema legata de administrare. In contractul de vanzare cumparare, vanzatorul-investitor, ... (vezi toată discuția)
Asociatie proprietari- sa cesionam sau nu creanta? dandorian dandorian Buna ziua, Sunt presedinte al unei asociatii de proprietari. Avem un singur restantier in bloc, cu datorii totale de 20.000 RON. L-am actionat in instanta ... (vezi toată discuția)
Clauza abuziva contract vanzare - cumparare bobo155 bobo155 Buna seara, Atat eu cat si ceilalti vecini (locatari) dintr-un ansamblu rezidential, am fost obligati la semnarea contractului de vz cumparare sa acceptam ... (vezi toată discuția)