avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 764 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Obligatia de a raspunde la telefon creditorului (IFN)
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Obligatia de a raspunde la telefon creditorului (IFN)

Buna ziua,

Am un contract de creditare la o institutie IFN. Ma straduiesc din ianuarie 2015 sa aduc un contract pe linia normala contractuala (am avut o intarziere la plata). De fiecare data cand ma suna un angajat de la acest IFN imi comunica alta suma de plata si mi se spune ca asta e valoarea ca sa revin la normal cu rata fixa. Dar dupa ce platesc valoarea la data la care imi spun ei, revine altcineva si imi spune alta suma, chiar si dupa 2-3 zile.
Le-am facut si cerere scrisa cu neclaritatile asupra sumelor, sa imi explice exact ce am platit pana acum, cate rate, cata penalizare, cata dobanda...etc, ce pot face sa revin la rata fixa...Nu primesc decat telefoane de genul .."mergeti dvs si platiti suma x pana la data y si intrati in normal". Avand in vedere ca nu mi-au raspuns la cererile mele repetate la ultimul convorbire telefonica le-am explicat ca nu mai vreau sa vb cu ei la telefon si ca tot ce au de comunicat sa o faca in scris. Si pt ca nu imi justifica nimeni ce anume am achitat cu banii platiti pana acum le-am spus ca nu mai platesc pana cand nu-mi raspund la cererile facute.

Parca vorbesc la pereti, nimeni nu-mi raspunde, nu-mi ofera o explicatie....
Intrebarea este daca cumva sunt obligat sa raspund la telefoanele lor zilnice si repetate. Eu vreau sa imi spuna in scris ce au de spus pt ca vreau sa am negru pe alb ce-mi cer ei, fiind de fiecare data alta suma de plata.

Multumesc!
Nu este normal sa va solicite in mod repetat sume diferite. Aveti dreptul sa stiti exact cu ce titlu v-a fost solicitata fiecare suma. Solicitati in scris printr-o adresa comunicata IFN-ului cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire si continut declarant informatii clare cu privire la sumele achitate, inclusive extrase de cont. Atitudinea IFN-ului este clar una abuziva. Faceti plangere la ANPC pentru hartuire.Este, totodata, foarte posibil ca in contractul de credit sa fie incluse si clauze abuzive cu privire la modul de percepere a dobanzii sau la comisioane percepute nelegal, clause care pot fi eliminate prin actionarea in judecata a IFN-ului .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Firma de recuperari ma suna fara motiv LNicoleta LNicoleta Buna ziua, AM o problema cu firma de recuperari KRUK. Tatal mau are o datorie de recuperat data la KRUK. In urma cu 2 saptamani am vrut sa platesc pentru el o ... (vezi toată discuția)
Hai sa va povestesc ce mi-a cerut cineva. asta e tare de tot :)) oare e legal? bumbu100 bumbu100 A trimis niste colete cu un curier. Curierul a pierdut doua din ele sau a incurcat platile. Cert e ca a ramas cu o suma de plata catre expeditor. Cum fac toti ... (vezi toată discuția)
Hartuire cata_cati cata_cati O intrebare simpla care asteapta un raspuns la fel de simplu.Ai o datorie la o banca si nu ai achitat la termen o rata sau poate chiar doua,Suna telefonul in ... (vezi toată discuția)