avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 932 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuire produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuire produs

Buna ziua. Am urmatorul caz.
La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de baza defecta si au decis sa inlocuiasca produsul. M-au sunat si au spus ca il vor inlocui, dar cu alt model (putin mai superior). Acum problema mea este: daca imi dau alt model nu ar trebui sa imi dea o noua garantie penrtu 2 ani? Totusi este un alt aparat.

Daca nu vor asa atunci eu doresc sa imi restituie contravaloarea, imi cumpar eu telefonul respectiv si beneficiez de doi ani garantie.

Cum ii pot obliga sa imi dea banii inapoi si sa nu accept celalat model. Si daca ar putea sa il inlocuiasca cu acelasi model mai pot cere banii?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:05, 24 Iulie 2015
Nu puteti.
Unde ati gasit informatia ca dupa 20 de zile calendaristice puteti cere banii?
Art. 11. (4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
15 nu inseamna 20 sau invers.
Chiar nu inteleg ce vreti sa spuneti. Au fost depasite cele 15 zile, din ce inteleg eu in lege pot cere rezolutiunea.
Tot ce vreau sa stiu e daca asa se interpreteaza aceste 2 articole. Multumesc!
Imi cer scuze, am interpretat mesajul eronat.
In prima postare ati relatat ca vanzatorul s-a oferit sa va inlocuiasca produsul, prin urmare se intelege ca a vrut sa ia o masura reparatorie. iar din cuprinsul art 13 se intelege ca rezolutiunea contractului se poate face daca acesta nu a luat nicio masura in termenul de 15 zile calendaritice. Sesizati ANPC si veti primi un raspuns care in opinia mea nu va da dreptate in solicitarea unui nou produs cu o noua garantie de 2 ani si nici in returnarea vanilor deoarece ati refuzat inlocuirea cu un produs cu caracteristici tehnice superioare.
Ar insemna ca in cazul unei masini cu o garantie de 100 mii km un cumparator sa solicite returnarea banilor dupa ce a utilizat masina timp de 7-8 ani si la care s-a defectat o piesa la 99999 km iar reparatia a durat mai mult de 15 zile.

Alte discuții în legătură

Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Decizie inlocuire telefon BogdanCe BogdanCe Mi-am trimis telefonul la service prin intermediul vanzatorului acestuia fiind in garantie , la 15 zile dupa predarea telefonului, am primit decizia de ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)