avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 964 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantia unei huse
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantia unei huse

Buna ziua, am avut problema cu o clienta care a venit, a porbat o husa , a fost incantata de ea, a cumparato si a plecat, dupa aproximativ 4-5 ore sa intors un domn, cu telefonul Doamnei si cu husa, sa imi explice ca nu e buna husa, ca nu protejeaza, ca e prea larga. I-am expicat despre husa, i-am zis de ce sta asa si i-am oferit alta husa noua in schimb, a pus-o si pe aia, nu ca e la fel si nu-i mai place, i-am zis sa isi aleaga oricare alta husa, nu ca nu vrea nimic, vrea bani inapoi, si a uramt circ si scandal pt ca eu am zis ca nu ii dau bani inapoi doar pt ca acum nu ii mai place husa, dupa ce i-am explicat despre husa aia jumatate de ora, a probato, a folosito si acum vrea bani inapoi, si m-a ameninta cu Protectia Consumatorului. Intre timp l-am sunat pe sefu si el a zis sa sune unde vrea, ca nu-i dam bani inapoi!
Eu vreau sa stiu daca chear sunt obligata in conditile astea sa ii dau bani inapoi? (precizez inca o data ca husa nu era defecta si i-am oferit oricum alta husa la schimb)
Draga Domnule Cyan, aceiasi atitudine si parere o aveam si eu inainte sa lucrez in domeniu, este usor din exterior sa acuzi si sa te revolti, intrebrea mea era simpla, daca sunt obligata sau nu sa dau banii inapoi? Daca tu ca si client vi la mine cu o atitudine flegmatica, tipi si ameninti, da, nu o sa iti dau de buna voie bani inapoi si sincer de acesti clienti prefer sa ma lipsesc. Multumesc pt. parerile si raspunsurile acordate. O seara buna.
:justcuz: nu aveti aceasta obligatie.
iar de incercat sa ii rezolvati nemultumirea ati incercat oferindu-i alta husa. Ca nu i se potrivea a doua, nu era motiv sa refuze altele.
Sunt de acord , conteaza atitudinea clientului care se intoarce la magazin.
Si eu am luat o husa fara sa am telefonul cu mine si mi-a fost schimbata a doua zi. Am zis mersi ca mi-a schimbat-o , nu era obligata vanzatoarea s-o faca.
Om avea drepturi, dar avem si obligatii cand cumparam ceva, sa cascam ochii la produs ca de aia mergem in magazin cand nu cumparam on line.
Poti sa ii primesti produsul, poti sa ii dai banii, insa asta nu e obligatie asa cum iti urla clientul in magazin.

Ultima modificare: Luni, 27 Iulie 2015
gi-jane2, moderator
Chiar daca nu exista obligativitatea restituirii banilor si in conditiile in care nu i se potrivea alta husa asta nu inseamna in mod neaparat ca nu trebuie sa ii fie restituiti banii clientului atata timp cat produsul nu prezenta urme de folosinta, murdarie sau defecte care nu fusesera constatate la vanzare.

Este si normal ca clientul sa se enerveze si sa il apuce damblalele daca nu gaseste intelegere din partea vanzatorului, intelegere in sensul restituirii banilor si nu al inlocuirii produsului.

Este adevarat ca si cumparatorul trebuie sa casce :) ochii cand cumpara ceva dar asta nu presupune in mod neaparat ca din momentul vanzarii se inchid toate portile de returnare a produsului, legile de protectie a consumatorului sunt in favoarea acestuia si mai putin in cea a vanzatorului. Altfel nu ar mai fi fost prevazuta in lege posibilitatea restituirii banilor.

Nu cred ca intra in faliment magazinul daca returna banii pe husa, clientul putea fi invitat sa revina dupa ce se aduceau alte huse.

Adevaratii vanzatori si patroni sunt aceia care vin in intampinarea asteptarilor clientilor si nu cei care le spun "Du-te invartindu-te la OPC ca am destui clienti si nu mai pot de reclamatia ta!"

Imi mentin parerea ca este politica magazinului daca vrea sa castige sau sa piarda clienti.
Discuția nu e despre cat de dragut poate sau trebuie sa fie un vânzător sau despre politica magazinului, ci de obligativitatea vânzătorului de a restitui banii cat nu e vb de un produs neconform și când nu vb de cumpărare on line.
Cf legii nu e obligat, mai departe doar conversam nu răspundem la întrebare.
Sa va mai explic o data, husa aceasta costa 25 de lei, se potrivea perfect nu avea nici un defect, toate husele pe care ii le-am oferit la schimb se potriveau perfect, nu i-am recoamndat husa originala cu 150 de lei,ca sa zica ca l-am pacalit si a cumparat cea mai scupa husa si nu e buna. Sa va dau urmatoru exemplu, duneavoastra mergeti si cumparati o haina dintr-un magazin, o probati, o cumparati si plecati cu haina pe dumneavoastra, dupa cateva ore va intoarceti tot imbarcat cu ea si ii spuneti vanzatoarei ca haina nu va avantajeaza si doriti bani inapoi, o sa primiti bani inapoi? vi se pare normal? si daca nu, in cazul unei huse de ce este diferit? M-am documentat si doar in mediul online sa dau bani inapoi daca nu iti place produsul, pt ca acolo e normal, nu poti proba, nu stii ce primesti, e doar o metoda de a atrage clienti , de incredere! O zi buna.

Alte discuții în legătură

Returnare produs comandat online dacmo dacmo Pe 18 februarie am achizitionat o casca moto, prin comanda online. Casca a sosit 1 saptamana mai tarziu dar masura nu se potrivea. Casca a fost schimbata cu o ... (vezi toată discuția)
Garantie ionutpop31 ionutpop31 In cazul unui produs electronic cu probleme (memorie DDR calculator), care este in garantie 2 ani, trimis in service, produs care din pacate nu mai este in ... (vezi toată discuția)
Returnare produs comandat online in termen de 10 zile fuzzydoe fuzzydoe Buna ziua, Am comandat un produs online de la un magazin de electronice, cu ocazia faimoasei \\"Black Friday\\". Produsul a ajuns in posesia mea cu o ... (vezi toată discuția)