GN a scris:
VREAU SI EU UN MODEL DE FISA DE POST PT FACTOR POSTAL!!!#-o VA MULTUMESC
Salut,
Sper sa te ajute cat de cat .......
FACTOR POªTAL
PROFIL OCUPAŢIONAL(versiunea de bază)
Descrierea ocupaţiei: Practicanţii unei astfel de ocupaţii realizează o serie de activităţi de prelucrare şi distribuire către populaţie a corespondenţei şi a coletelor poştale, achitarea mandatelor poştale/telegrafice, precum şi încasarea contravalorii serviciilor poştale efectuate.
Cod COR: 414 206
A. Sarcini principale
• Promovează produsele şi serviciile poştale oferite de societatea pe care o reprezintă;
• Prelucrează şi distribuie către populaţie corespondenţa şi coletele poştale pe raza sectorului repartizat;
• Încasează contravaloarea serviciilor poştale efectuate (mandate poştale, telegrafice etc.)
• Colectează corespondenţa de la cutiile poştale sau de la ghişeele serviciului;
• Prelucrează corespondenţa primită sau aflată în tranzit;
• Informează destinatarii asupra corespondenţei pe care o au de ridicat de la oficiul poştal;
• Vând timbre şi alte efecte poştale;
• Efectuează schimburi de expediţii poştale cu alte oficii poştale;
• Realizează operaţii de casă şi întocmesc borderouri de încasări pentru serviciile poştale prestate;
• Respectă normele şi instrucţiunile referitoare la achitarea mandatelor poştale, expedierea
coletelor, tarifele şi preşurile pentru serviciile prestate;
B. Contextul muncii
B1. Mediul fizic
• Activităţilor se desfăşoară de obicei în spaţiu neprotejat
B2. Mediul socio-organizaţional
• Cele mai multe sarcini sunt structurate şi executate fără presiune de timp
• De obicei munca se desfăşoară după un orar fix
• Suportă consecinţele erorilor
• Pot să apară situaţii conflictuale;
• Sunt foarte frecvente interacţiunile interpersonale faţă în faţă
B3. Riscuri. Alte notificări speciale
• Nu există
C. Nivelul de educaţie şi calificare
• Studii medii
• Nivel de calificare: N4
D. Cunoştinţe şi deprinderi
Cunoştinţe referitoare la:
• Limba română
• Servicii clienţi şi personal
• Vânzări şi marketing
• Funcţionăreşti
Tipuri de deprinderi
• Deprinderi folosite în învăţare
• Deprinderi de rezolvare a problemelor
• Deprinderi sociale
E1. Aptitudini cognitive
1. Abilitatea generală de învăţare -nivel dezvoltare mediu
2. Aptitudinea verbală -idem
3. Aptitudinea numerică -idem
4. Aptitudinea spaţială -idem
5. Aptitudinea de percepţie a formei –mediu inferior
6. Abilităţi funcţionăreşti -idem
7. Rapiditatea în reacţii -idem
8. Capacitatea decizională-idem
E2. Aptitudini psihomotorii (A P), senzoriale (A S) şi fizice (A F)
E2. Aptitudini psihomotorii
• Dexteritate manuală
• Dexteritatea degetelor
• Rapiditatea mişcării membrelor
E3. Aptitudini senzoriale
• Acuitate vizuală apropiată
• Claritate în vorbire
• Vedere la distanţă
E4. Aptitudini fizice
• Rezistenţă fizică
F. Alte caracteristici
F1. Interese
Primele trei tipuri de interese în ordinea relevanţei sunt:
C R S (convenţional, realist, social)
F2. Surse ale satisfacţiei profesionale
• Realizare persoanlă
• Recunoaştere
• Stabilire de relaţii
• Munca în echipă
F3. Caracteristici de personalitate
• Practicantul unei astfel de ocupaţii ar trebui să fie o persoană orientată spre acţiune,
conştiincioasă şi serioasă, riguroasă în realizarea sarcinilor. Capabilă să efectueze timp
îndelungat acelaşi tip de sarcini, cu un bun echilibru emoţional.
Ocupaţii similare
• Agent poştal
• Cartator poştal
• Cartator presă