Am o intrebare scurta.
De catre cine trebuie aprobat Regulamentul de ordine interioara in cadrul unei asociatii de proprietari?
CEx sau in cadrul unei adunari generale?
Punctual pe exemplele dumneavoastra:
- conducerea asociatiei poate afisa la loc vizibil atentionarea cu "fumatul interzis"; fumatorii pot fi atentionati de membrii comitetului si de ceilalti vecini pentru ca opinia acestora poate conta foarte mult.
- vecinii ca si cei din comitet pot sa-i atentioneze, sa afiseze ca nu este voie a se lasa gunoiul pe casa scarii, pot lua punga cu gunoi si sa o atarne in manerul usii celui ce a aruncat punga in hol.
- problema mizeriei lasate de caini pe strada nu este de competenta asociatiei deoarece acest lucru se intampla pe strada si nu in asociatiei si mai ales pentru faptul ca se ocupa politia si nu asociatia de proprietari.
Cu alte cuvinte doar atentionari verbale, fara sanctiuni propriu zise.
In ceea ce priveste mizeria lasata de cainii cu stapani pe strada, in cazul nostru este de competenta Asociatiei fiind vorba despre un cartier rezidential implicit proprietate privata de care se ocupa Asociatia atat in interiorul blocurilor cat si in exterior
Si totusi....daca nu exista legi care sa permita asociatiei de proprietari sa aplice amenzi (sa zicem cazul fumatului in lift/casa scarii), exista vreo lege care sa interzica asta sau ... sa mentioneze in clar cine poate aplica amenzi?