avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 942 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... PFA+CONVENTIE
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

PFA+CONVENTIE

Sunt PFA pe administrare imobile/asociatii de proprietari. Pentru administrare si caserie am contract (PFA cu Asociatia). Pentru contabilitate pot incheia contract conventie civila(sunt angajata la o SC cu contract de munca) pe numele meu ca persoana fizica? Mentionez ca lucrez pe un soft specific asociatiilor si practic acesta scoate toate situatiile contabile. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: eugarizan , utilizator 15:23, 22 Octombrie 2015
Nici vorba.
Pai dupa cum spuneti dv. ar trebui ca toti administratorii din tara asta sa fie contabili. Asa ceva ar fi de domeniul fantasticului.
Pentru ce ar trebui sa fie contabili? Sa stie sa faca niste operatii aritmetice si sa scrie in niste registre?

Contabil trebuie sa fie in acele asociatii care isi fac contabilitatea in partida dubla.
dida 5801 , dupa cate inteleg eu in acea asociatie faceti administrare si casierie fiind PFA , facand administrare , aveti acel atestat , pai de ce va complicati cu conventia civila care dupa parerea mea intr o asociatie de proprietari se fac numai cand sunt anumite urgente , gen schimbat o yala , o teava , luati si activitatea de contabilitate , incheiati un CIM , ce daca mai aveti unul , totul este sa faceti fata si la acel serviciu si la asociatie , ceiace dupa parerea mea este cam greu .
Iar treaba asta cu gospodarul , nu doresc sa comentez decat atat ca sau infiintat atatea functii intr o asociatie de parca ar fi o alta industrie ca cea adevarata s a cam dus .
Nu are importanta numarul functiilor, ci ca fiecare sa-si faca bine o anumita treaba, iar salariile lor cumulate sa fie egale cu salariul unuia singur, daca toate aceste activitati ar fi efectuate de o singura persoana.
Pe de alta parte, sunt asociatii mari si foarte mari in care activitatea nu poate fi indeplinita de unul singur.
Tineti cont ca in toate aceste activitati, pe langa bani, facturi, instalatii etc., se lucreaza concomitent si cu oamenii si problemele lor, iar activitatea este non stop.
Nu poti sa-i spui unui proprietar caruia ii siroieste apa in casa ca tu nu te duci in subsol sa inchizi apa pe coloana pentru ca esti in afara orelor de program, nu poti sa refuzi incasarea unei sume de la un proprietar care ajunge acasa la ora 21 si care iti bate in usa in timp ce tu esti in baie, mananci, sau dormi pentru ca ai iesit din orele de program etc.
Intr-o asociatie de proprietari aceste activitati - multe, putine, cate sunt ele - sunt platite in parte si pentru doza de stress si chiar risc.

Nu e vorba sa ne ridicam statui, noua administratorilor, presedintilor de asociatii si altor persoane care indeplinesc anumite activitati specifice, dar prea toata lumea ne considera niste plosnite si niste hoti.
Poate ca unii or fi, dar sunt in aceeasi masura cu a proprietarilor din blocuri.
Doamna elga , pentru ca va respect nu doresc sa comentez mai mult decat atat ca :
- acea persoana care se numeste administrator , trebuie sa isi asume toate riscurile .
Nu toate riscurile, ci numai cele care tin de activitatea pe care o desfasoara.

Alte discuții în legătură

Contabilitate la asociatii de proprietari Mirela Cristea Mirela Cristea Pot angaja in calitate de presedinte , pe baza de contract prestari servicii, un contabil autorizat ( PFA ) pentru evidenta contabila a asociatiei de ... (vezi toată discuția)
Contabilul nu poate fi casier? teo30967 teo30967 intr-o asociatie de proprietari contabilul nu poate avea si functia de casier? eu stiu ca cei doi sunt salariati, activitatea contabilului e verificata de un ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)