avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 432 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Diferente apa calda/apa rece
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Diferente apa calda/apa rece

Buna ziua,
Pe lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile AP a aparut la rubrica Cheltuieli pe cota parte indiviza, subrubrica "Diferente apa calda/ apa rece". Fiecare apartment are acum de plata inca o suma, pe langa cea platita in functie de indexul transmis. Puteti va rog sa ma lamuriti ce reprezinta aceste diferente?

Multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 4 Martie 2016
DanAlyna, utilizator
Cel mai recent răspuns: DanAlyna , utilizator 15:56, 13 Martie 2016
Va multumesc foarte mult pentru raspunsul dvs., dl. Adrian. Si eu presupun ca trebuie sa fie ceva mai mult decat o simpla diferenta datorata apometrelor deoarece la toate apartamentele cu cota de 0.36 suma de plata este de 23 lei iar la garsoniere cu cota 0.21 suma este de 13 lei. Dupa un simplu calcul, de la 176 de apartamente s-ar acumula 4048 lei, iar de la 172 de garsoniere - 2236 lei, deci un total de 6284 lei. Nu cred sa existe diferente atat de mari.
O alta modificare aparuta in lista de plata este aparitia unui fond special pentru plata facturi restante furnizori, despre care stiam intr-o anumita masura ca va fi introdus, este adevarat, nu din luna ianuarie caci nu se stabilise inca in AG, dar se votase pentru crearea fondului respectiv. Totodata insa s-a scos fondul pentru reparatii si doream sa va intreb daca este corect din punct de vedere legal. Din ce am citit in legislatie "Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe şi un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune". Va rog, astept cu interes opinia dvs.
Multumesc.
Ultima modificare: Duminică, 6 Martie 2016
DanAlyna, utilizator
DanAlyna a scris:

O alta modificare aparuta in lista de plata este aparitia unui fond special pentru plata facturi restante furnizori


Un astfel de fond pentru plata furnizorilor se numeste "fond de rulment".

Fondul special nou introdus este suplimentar fondului de rulment existent sau nu exista fond de rulment?

ART. 24-hg1588
(1) În scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari
stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de
rulment.
De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel încât sa poata acoperi
cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea
cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea
cheltuielilor lunare înregistrate de asociatia de proprietari în anul expirat, la nivelul lunii
cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar în cazurile asociatiilor de
proprietari nou-înfiintate, prin constatarea si însusirea experientei în domeniu a unor
asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui
proprietar, potrivit hotarârii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reîntregirea
fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru
încasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta
personalizata separata.
(3) În situatiile în care, prin contractul de închiriere încheiat cu proprietarul, chiriasul se
obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului în care locuieste, acesta
va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situatiile de schimbare a domiciliului
sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau
a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si în situatiile în care cheltuielile
lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.
(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partilor de
constructii/instalatii aflate în proprietate comuna
, fond cu perioada de folosire limitata,
care va fi depus în contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decât cu acordul
adunarii generale a asociatiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri si
cheltuieli.
Va multumesc pentru raspuns. Nu avem fond de rulment. Asociatia a fost prejudiciata serios de fostul administrator, cred ca am mai explicat intr-un topic. In legislatie am citit "Art. 45. (3) Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe şi un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. Comitetul executiv va pregăti şi va prezenta adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimentează în avans, în tranşe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari. Plăţile pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune se vor face din fondul de reparaţii. Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari pot aproba şi alte fonduri cu caracter special. El asa este denumit in convocarea adunarii generale :Fond special pentru acoperire datorie RADET" iar pe lista de plata "Fond esalonare RADET/Apa nova". Nu a fost denumit "Fond de rulment".
Va rog, sunt interesata de opinia dvs. in acest caz.
Putem presupune ca in hotararea adunarii generale a fost stabilita si modalitatea de restituire catre proprietari a sumelor cu care contribuie la acest fond special dupa recuperarea prejudiciului de la cei care l-au produs.
Administratorul este verificat de cenzori si de cei din comitetul executiv daca plateste furnizorii iar daca nu ii plateste trebuie identificata cauza neplatii.
Daca exista fond de rulment poate nu se ajungea in situatia in care va aflati in prezent.
Asociatia trebuie sa isi constituie si un fond de reparatii. La noi este de 2.5 lei ptr garsoniere si 5 lei de apart pe luna. Nu este o suma imensa.
Acest fond special recuperare datorii Radet este la limita legii.
Se presupune ca prejudiciul va fi recuperat de la fostul administrator si atunci se restituie si locatarilor.

Am intalnit si eu o astfel de speta si am sfatuit sa se procedeze la o majorare a fondului de rulment unde exista obligatia clara ca asociatia sa-l restituie la cerere.

De multe ori se ajunge ca aceste sume sa nu mai poata fi recuperate de la administratorul care a delapidat si locatarii vor face, practic o donatie catre asociatie; donatie avand semnificatia ca nu mai vedeti banii aceia inapoi.
Ultima modificare: Luni, 7 Martie 2016
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator

Alte discuții în legătură

Ce se plateste din fondul de rulment? smadoiumihaela smadoiumihaela BunA ziua! Am platit fondul de rulment cerut de administrator, iar acum, avand restante la intretinere, l-am rugat sa ia banii din fond, dar a refuzat sub ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment. Pepe69 Pepe69 Se pot folosi banii din fondul de rulment pentru lucrari la constructia unei sarpante pentru acoperisul blocului? Multumesc anticipat. (vezi toată discuția)
Divizare asociatie de proprietari alinutza81_23_11 alinutza81_23_11 Asociatia de Proprietari din care fac parte , doreste sa se divida, astfel ca o scara se va constitui in Asociatie de Proprietari separata . Am inteles ca ... (vezi toată discuția)