avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 353 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Diferente apa calda/apa rece
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Diferente apa calda/apa rece

Buna ziua,
Pe lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile AP a aparut la rubrica Cheltuieli pe cota parte indiviza, subrubrica "Diferente apa calda/ apa rece". Fiecare apartment are acum de plata inca o suma, pe langa cea platita in functie de indexul transmis. Puteti va rog sa ma lamuriti ce reprezinta aceste diferente?

Multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 4 Martie 2016
DanAlyna, utilizator
Cel mai recent răspuns: DanAlyna , utilizator 15:56, 13 Martie 2016
DanAlyna a scris:

Nu am primit inca raspuns. In cat timp ar trebui sa raspunda


Bun, dvs. puneti niste intrebari foarte pertinente. Ce sa zic, raspunsul nu este simplu de dat, insa in curand o sa aveti sedinta de AG a proprietarilor. Acolo ar trebui sa discutati toate aceste probleme, sa le clarificati - banuind ca aceste lucruri mai preocupa si pe alti vecini !

Pentru a vedea ce restante aveti la furnizori, aruncati o privire pe situatia facturilor emise de catre fiecare dintre acestia. Discutati si cu cenzorul as. prop., si daca va pricepeti uitati-va si pe Situatia soldurilor de astiv si de pasiv.

Va asteptam cu noi stiri !!!
Va multumesc foarte mult pentru sfaturi, Adam Grecu. Asa cum banuiam,nu am primit inca raspuns la solicitare iar AG va fi foarte curand. Din pacate firma care administreaza blocul are sediul intr-un alt sector si imi este imposibil sa ma deplasez acolo la fiecare intrebare/ problema. Consider ca, fiind o firma care se lauda cu peste 350 de blocuri si 20000 de apartamente administrate, cu o platforma online unde incarca lunar liste de plata, anexe, facturi furnizori (din cand in cand si cate o factura scanata: in 5 luni de zile avem incarcate doar 46 bonuri/ facturi furnizori pe luna dec. 2015), un raport trimestrial (pe care nu stiu daca l-ar intelege cineva, daca nu ar avea pregatirea necesara si cunostinte temeinice de contabilitate) nu vad de ce ar trebui sa ma deplasez pana acolo cand pot face sesizari online. De altfel, chiar in acest raport apar urmatoarele informatii: Total cheltuieli 240000. Total plati: 112000. Total venituri: 221000. Total incasari -145,000 (inclusiv Diferenta Activ Pasiv La Preluare:-250000). Eu nu am pregatirea necesara pentru a evalua un astfel de raport dar sunt interesata si ma implic in rezolvarea problemelor, fiind si in interesul meu. Ceea ce ma ingrijoreaza este faptul ca multi locatari sunt in varsta, altii sunt chiriasi, altii nu prea stau pe acasa, altii au restante de zeci de mii lei, cu alte cuvinte este un interes foarte scazut in rezolvarea problemelor. In AG se strang maxim 40 persoane (din 340), despre care nici nu stim care sunt proprietari, care sunt chiriasi, unii vin cu sotul/sotia/ fiul/ fiica si voteaza doua persoane desi din cate stiu nu este legal.... discutiile sunt apoi indreptate catre alte subiecte de importanta redusa fata de problemele majore si prioritare ale asociatiei, dar pe care acesti locatari le discuta doar din necesitatea de a-si varsa amarul sau de a canaliza discutiile intr-o alta directie. Presedintele, acelasi de pe vremea prejudiciului, pare depasit de situatie (sau nu se implica, deoarece, evident, are o parte din vina) si nu a condus nicio adunare in mod profesionist. Am participat in 5 luni la 5 AG: am stat afara timp de 3 ore de fiecare data si dupa 5 luni singurul rezultat este ca trebuie sa platim acest fond special pentru a mai putea beneficia de utilitati. Nicio hotarare privind restantierii, prejudiciul, sistarea macar a apei calde pentru a putea plati macar apa rece.......... nimic, ne invartim in jurul cozii. De la luna la luna ba ne opresc apa rece, ba apa calda, ba caldura in timp ce datorile cresc mereu.
:O:((:stunned:
Ultima modificare: Joi, 10 Martie 2016
DanAlyna, utilizator
DanAlyna a scris:

Am participat in 5 luni la 5 AG


Cred ca este un record national!!:)

Daca exista posibilitatea tehnica incercati sa infiintati o asociatie noua doar cu scara pe care locuiti (nu stim cate scari si cate etaje are blocul daca sunt 340 de locuinte) prin preluarea numai a datoriilor proprietarilor de pe scara/scarile care pot fi separate.
Astfel puteti face un angajament cu furnizorii pentru esalonarea datoriilor.
Da, este record !! Dar dupa fiecare AG nu trebuie ca hotararile luate sa fie comunicate si proprietarilor absenti? Nu s-a comunicat nimic niciodata, nu am vazut nicio hartie la avizier cu hotararile luate in AG. Doar din luna in luna mai apare cate o convocare....
Se presupune ca exista deja un grafic de esalonari (acesta nu a fost prezentat/ afisat ca sa il vada toti locatarii ci doar se discuta despre el in AG) care nu poate fi respectat pentru ca, asa cum va spuneam, restantierii nu isi platesc datoriile, platesc eventual doar cota lunara, in cel mai fericit caz. De ex un restantier avea in luna oct 2015 4700 lei iar la sfarsitul lui ianuarie 2016 are 6070, altul avea 7300 si dupa 3 luni avea 7630, altul 8200 si apoi 8900. Sunt cel putin 25 astfel de restantieri si de la o luna la alta,noi cei care platim, nu putem acoperi si restantele lor. Din fondul creat trebuie sa se plateasca facturi din urma, naplatite de fostul administrator, deci nu putem plati pt ei in niciun caz, nu de asta s-a creat fondul. Si asa, platim acele diferente la apa, care vin, probabil, tot de la ei, caci nu isi declara indexul la apometre.
Este..... complicat.......
Inca din prima adunare am solicitat actionarea in instanta, dar presedintele (pe care il inteleg ca nu vrea sa actioneze pe nimeni caci le-a fost complice prin faptul ca nu a luat masura atunci cand trebuia, adica dupa 90 zile de neplata) si noul admnistrator au angajat mai intai o firma de recuperare.... pierdere de timp dupa parerea mea.... pentru ca abia acum in luna februarie sa apara primele 5 dosare.... din cele 25....
Aceste procese vor mai dura cel putin un an, timp in care ce sa va intampla??!! Ne vom umple de datorii in continuare !!! :(
S-a propus si impartirea asociatiei pe scari, dar cine sa fie presedinte pe scara? Cu problemele care sunt, nimeni nu vrea sa se bage si pe buna dreptate!! Daca nu se prezinta o situatie concreta a datoriilor, graficele de esalonari si alte documente justificative, pentru ca oamenii sa stie exact ce datorii sunt, nimeni nu vrea sa preia stafeta !! In plus pentru apa rece exista un singur bransament pentru toate scarile...deci si acesta cred ca este un impediment. Se poate face cate un bransament pt fiecare scara, dar asta inseamna alti bani, timp, etc. de care nu dispunem.....
:sorry:
Am citit toate comentariile de pana acum...vad ca se propun si noi asociatii , se discuta si despre fondul de rulment...desi acela se constituie pentru un anume scop...nu neaparat pentru plata unor datorii fie ele si pentru o luna sau ma rog o parioada de timp...la urma urmei toti contribuie la fondul de rulment si el trebuie folosit in principiu pentru investitii, reparatii, modernizari, etc cu banii jos cum se spune ( caci ai banii incasati deja ) si nu pentru plata unor datorii ale unora care daca vad ca datoriile lor s-au platit spun ca las'ca merge si asa...Mie, cu plata la zi, nu-mi convine sa platesc in general pentru altii.Fac exceptii cazuri exceptionale ( dar la d-vs. inteleg ca nu a fost vorba despre asa ceva). EU INTRB: ( apropos de subiectul acestui forum ) orice consum de apa se tarifeaza pe apartament sau pe persoana?...D-vs. spuneti ca diferentele la consum de apa ( nu conteaza ca e calda sau rece, desi tarifele sunt diferite ) sunt trecute la partea comuna cum ar fi, si nu pe persoana. Trebuie sa vedeti clar ce anume reprezinta aceste diferente ( mai precis aceste sume, nu cumva ele sa reprezinte altceva si ele sa fi fost trecute la diferente apa calda/apa rece. Oricum apometrele sunt separat pe apa calda si separat pe apa rece si la nivel de bloc, asa incat ar fi trebuit sa va specifice clar cat e la apa calda si separat cat e la apa rece, nu o suma comuna cu justificarea pe care ati pomenit-o. Faceti investigatii ( daca puteti ) si vedeti de fapt ce se ascunde in spatele acelor sume. Va doresc succes in rezolvarea problemei.

Alte discuții în legătură

Ce se plateste din fondul de rulment? smadoiumihaela smadoiumihaela BunA ziua! Am platit fondul de rulment cerut de administrator, iar acum, avand restante la intretinere, l-am rugat sa ia banii din fond, dar a refuzat sub ... (vezi toată discuția)
Divizare asociatie de proprietari alinutza81_23_11 alinutza81_23_11 Asociatia de Proprietari din care fac parte , doreste sa se divida, astfel ca o scara se va constitui in Asociatie de Proprietari separata . Am inteles ca ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment. Pepe69 Pepe69 Se pot folosi banii din fondul de rulment pentru lucrari la constructia unei sarpante pentru acoperisul blocului? Multumesc anticipat. (vezi toată discuția)